جاباما
۴۴۸۲۷۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

برخورد با «مدلینگ» و «صیغه» در تلگرام

سخنگوی ناجا از شناسایی و برخورد با ۳۰۰ کانال اینستاگرامی و تلگرامی که در حوزه‌های مدلینگ، همسریابی، دوستیابی، صیغه و ... اقدام به سرقت و اخاذی از شهروندان کرده بودند خبر داد و گفت: ۲۴ درصد از جرائم‌ مربوط به این حوزه است که بالای ۹۰ درصد آن کشف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا در چهاردهمین نشست خبری خود که صبح امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، اظهارکرد: به منظور افزایش مشارکت و تامین امنیت انتخابات قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرده و سعی کرده‌ایم که در پاسخ به استعلامات در کنار دیگر مراجع همچون سازمان ثبت ، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه در کوتاهترین زمان ممکن اقدام کنیم.

وی از کاهش ۱۹ درصدی نزاع و درگیری در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۵۲۰ هزار و ۱۸۸ مورد نزاع در کشور داشتیم که از نظر تعداد وقوع نزاع، تهران با ۶۹ هزار و ۸۵۱ مورد در رتبه نخست و پس از آن خراسان رضوی و فارس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منتظرالمهدی از شناسایی و برخورد با ۳۰۰ کانال اینستاگرامی و تلگرامی که در حوزه‌های مدلینگ، همسریابی، دوستیابی، صیغه و ... اقدام به سرقت و اخاذی از شهروندان کرده بودند خبر داد و گفت: ۲۴ درصد از جرائم‌ مربوط به این حوزه است که بالای ۹۰ درصد آن کشف می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سرانجام تعیین تکلیف کانال‌های تلگرامی بالای۵۰۰۰ عضو، اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده وزارت ارشاد باید دستورالعمل این مساله را تایید کند و در حال حاضر پلیس وظیفه‌ای ندارد.

وی از ثبت نام ۱۶۰ هزار و ۶۳۹ نفر در طرح جریمه ریالی سربازی در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تا زمان مهیا است متقاضیان که حدود یک میلیون نفر هستند می‌توانند به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده درخواست خود را ثبت کنند. در حال حاضر برای ۱۲۰ هزار نفر پرونده تشکیل شده و ۴۵ هزار نفر کارت معافیت دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ناجا ادامه داد: متقاضیان می‌توانند به دو شکل نقدی و قسطی جریمه خود را پرداخت کنند و اگر نیمی از اقساط را پرداخت کنند می‌توانند نامه‌ای برای اشتغال و دریافت گذرنامه دریافت کنند.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا طرح جریمه سربازی ریالی که در بودجه ۹۶ نیز پیش‌بینی شده در سال آینده اجرایی می‌شود یا خیر؟ گفت: اجرای این طرح منوط به تصویب مجلس و تایید ستاد کل نیروهای مسلح است و تاکنون هیچ تضمینی برای اجرا شدن آن در سال ۹۶ وجود ندارد. از این رو از متقاضیان و واجدان شرایط می‌خواهیم که امسال که فرصت کافی را در اختیار دارند نسبت به ثبت نام این طرح اقدام کنند.

وی درباره وضعیت ترافیکی پایتخت و حواشی اخیر نیز با تکذیب اظهارات عضو شورای شهر درمورد فشار شهرداری به پلیس برای تغییر رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: درخواست ما این است که افراد از اعلام اخبار غیرمرتبط در حوزه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خودداری کرده و پلیس را که کارهای مهم‌تری دارد وارد بازی‌های خود نکند.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه ترافیک شامل مولفه‌های مختلفی است، اظهارکرد: طراحی شهری تهران، شکل خیابان‌ها، اقلیم و ... در ترافیک موثر است و ۴۵ هزار نیروی پلیس راهور پایتخت در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد فروش اسپری‌های خوشبو کننده اعتیادزا در کیش اظهارکرد: ما در بررسی‌های خود به چنین چیزی نرسیده‌ایم، اما آنچه که مشخص است این است که سوداگران مرگ از این پوشش‌ها و بسته‌بندی‌های جالب برای عرضه محصولات خود اقدام می‌کنند.

وی درباره رونمایی از منشور حقوق شهروندی اظهارکرد: حقوق شهروندی در ازای تکالیف شهروندی میسر می‌شود.

واکنش پلیس به انتشار نسخه قاچاق فیلم‌های "فروشنده" و "ابد و یک روز"

منتظرالمهدی در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتشار نسخه قاچاق فیلم‌های پرفروش سینما همچون "فروشنده" و "ابد و یک روز" و اینکه آیا پلیس برنامه‌ای برای جلوگیری از آغاز موج دوباره فیلم‌های پرفروش دارد یا خیر؟ اظهار کرد: پلیس امنیت نیروی انتظامی از سال‌ها قبل در همکاری با سازمان سینمایی در این حوزه فعالیت کرده و با همکاری این سازمان و همچنین اخذ مجوزهای لازم با متخلفان و قاچاقچیان برخورد کرده است و هرجا که نیاز به حضور پلیس برای تأمین امنیت در حوزه فرهنگ وجود داشته باشد، پلیس در کنار هنرمندان و سینماگران خواهد بود.

سخنگوی ناجا همچنین از افزایش ۴۲ درصدی ارزش ریالی اقلام قاچاق در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۷ تریلیون و ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۷ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۹۸۴ ریال اجناس اقلام قاچاق مکشوفه کشف و ضبط شده است.

منتظرالمهدی همچنین از کشف ۴۷۸ تن انواع مواد مخدر طی این مدت خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره بودجه نیروی انتظامی تصریح کرد: مکاتبات زیادی با دولت و مجلس برای بودجه داشته‌ایم اما فعلا در برنامه بودجه سال ۹۶ افزایشی دیده نشده است.

وی درباره شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز اظهار کرد: شماره‌گذاری این موتورسیکلت‌ها همچنان ممنوع بوده است. طبق آمار در کشور ۱۱ میلیون موتورسیکلت تردد می‌کند که ۳ میلیون دستگاه آن در تهران است و روزانه ۱.۵ میلیون در تهران تردد می‌کنند. هر موتورسیکلت به ازای هر یک کیلومتر پیمایش ۱۵ گرم آلایندگی تولید می‌کند و این آمار با احتساب تعداد موتورسیکلت‌ها به روزانه تولید حدود ۸۰ تن مواد آلاینده منجر می‌شود.

سخنگوی ناجا از کاهش ۲.۶ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی خبر داد و افزود: البته حتی یک جانباخته در تصادفات رانندگی از نظر پلیس زیاد است.

دستگیری عامل قتل عام در کرمان

سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی درباره حادثه فهرج کرمان نیز خاطرنشان کرد: طبق آمارهای رسیده، این فرد ساعاتی پیش توسط مأموران پلیس دستگیر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج