جاباما
۴۴۸۳۵۵
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

انقراض پیش از موعد نسل انسان!

حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در حال مطالعه و تلاش هستند تا بتوانند انسانی قوی تر،سریع تر و جان سخت تر بسازند و پیشرفت در این ویژگی ها برای انسان از راه هایی چون ویرایش ژنتیکی،پیشرفت اندام های بیونیکی و حوزه هایی از این دست ممکن می باشد.

وب سایت کلیک: شاید بارها و بارها این مسئله به گوشتان خورده است که انسان روزی مجبور خواهد بود تا برای ادامه و بقاء نوع خود زمین را ترک کند، گرچه این مسائل بیشتر در فیلم های تخیلی بیان می شوند اما این دلیلی برای غیر واقعی بودن آنها نیست.
انقراض پیش از موعد نسل انسان!

حتما شنیده اید که مهندسی ژنتیک مهم ترین علم چند سال آینده خواهد بود،هم اکنون که این خبر را می خوانید هزاران دانشمند در حال مطالعه و تلاش هستند تا بتوانند انسانی قوی تر،سریع تر و جان سخت تر بسازند و پیشرفت در این ویژگی ها برای انسان از راه هایی چون ویرایش ژنتیکی،پیشرفت اندام های بیونیکی و حوزه هایی از این دست ممکن می باشد.

فرض اینکه نسل انسانها در آینده در مقایسه با نسلی که هم اکنون به زندگی خود می پردازد چقدر کامل تر خواهد بود هم هیجان انگیز است و هم ترسناک،به نظر شما انسان تا کجا به منظور تکامل بخشیدن به ویژگی های حیاتی اش پیش خواهد رفت؟

بدیهی ترین نکته در این مورد این است که اگر انسان های آینده به این اهداف دست یایند و بتوانند ویژگی های فیزیکی و ذهنی خود را تا حد کمال ارتقا ببخشند،دیگر انسان های امروزی جایی برای زندگی کردن نخواهند یافت و همگی محکوم به بازیافت و از رده خارج شدن خواهیم بود.

خوان انریکز محقق آینده نگر دانشگاه هاروارد معتقد است که انسان به منظور بقا نیاز دارد تا به سرعت در مسیر تکامل خود حرکت کند،او می گوید که برای اینکه انسان به سرنوشت دایناسور ها دچار نشود نیاز دارد تا ژنتیک بهینه تری داشته باشد،او مجبور است قوی تر باشد و باید سلول های بدنش کمی تغییر کنند.

انقراض گسترده در کره زمین پدیده غیر معمولی نیست کما که این اتفاق تا به حال حداقل ۵ بار برای ساکنین پیشین این کره افتاده است،این مساله نشان می دهد که انقراض انسان ها هم پدیده دور از ذهنی نخواهد بود.

فرقی نمی کند دلیل انقراض گونه انسانی چه باشد،این اتفاق غم انگیز می تواند نتیجه برخورد کره زمین با یک جرم غول پیکر آسمانی باشد،انقراض ما می تواند در اثر شیوع گسترده یک بیماری همه گیر اتفاق بیافتد و یا دلیل آن می تواند فوران یک آتشفشان عظیم الجثه باشد،به هر حال می توان دریافت که دوره زندگی انسان ها بر روی این کره خاکی نیز محدود است و روزی به پایان خود خواهد رسید.

این وظیفه نسل ماست که خود را برای رویارویی با این اتفاق ناگریز آماده کنیم و در این راه باید تمام تلاش خود را بکنیم چون وقتی زمان موعود برسد اثر ما بر روی این کره به مقداری استخوان و چندین فسیل خلاصه خواهد شد.

آقای انریکز در این باره می گوید:انقراض بر روی زمین یک قانون بی چون و چراست و به همین دلیل انسان نیاز دارد تا نوع خودش را به منظور رویارویی با شرایط نامساعد حیاتی تکامل بخشد،برای مثال کره مریخ را در نظر بگیرید،اگر روزی برسد که شرایط بر روی کره زمین برای حیات مناسب نباشد ما باید به قدری بیولوژی انسان را دستکاری کنیم که او بتواند شرایط محیطی کره مریخ را تحمل کند،این شرایط شامل سرمای شدید(غیر قابل تصور برای اکثر انسان ها)وتفاوت در گرانش در مقایسه با زمین و نیز نبود و فقدان اکسیژن به شکل فعلی خواهد بود.

البته این مسئله صرفا به این معنا نیست که انسان در آینده شکل و شمایلی عجیب و غریب پیدا خواهد کرد و یا مثلا فرزندان ما در آینده قادر خواهند بود تا با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بدوند و ….بلکه این مسئله یعنی بشر امروزی برای بقا نیازمند این است که در مقیاس کارداشف به تمدنی نوع سوم بدل گردد.

به زبانی ساده تر انسان های آینده باید به سطحی از فناوری برسند که بتوانند از همه انرژی های موجود در کیهان برای بقای خود بهره گیری کنند و شاید به منظور رسیدن به این هدف ظاهر انسان هم قدری دچار تغییر شود.

تمدن فعلی انسان در مقیاس مذکور به نوع دوم خلاصه می شود،تمدن نوع دوم در مقیاس کارداشف به تمدنی گفته می شود که اعضای آن بتوانند از انرژی ها و پتانسیل های موجود در سیاره خود به منظور بقا و رشد و نمو استفاده کنند و ما در حال حاضر در همین سطح قرار داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همنطوری که خدا فرموده روزی کوها به حرکت در خواهد امد وزمین اسمانها شکافته خواهد شد راهی برای فرار نیست چون تمام سیارات ستارهای دیگر از ان خداست

    • آرش

      اگر خدا بخواد ما رو منقرض بکنه که کاری از دستمون برنمیاد ضمنا ما آدما چه گلی به سر زمین خدا زدیم جز از بین بردن طبیعت و نابود کردن جانورای حیات وحش و جنگ و ظلم به خودمون؟ عالمی از نو بباید ساخت از نو آدمی

    • بدون نام

      ما که همین حالا هم منقرض شدیم!!!

    • بدون نام

      اگر قرار باشد روزی اتفاقی بیفتد در کره زمین وانسانهای انتخاب شوند که در اینده یا در کره زمین یا خارج از ان زندگی کنند قطعا از خاور میانه مسلمان نخواهد بود زیرا همین لحظه انها دارند پیشرفت می کنندوما در حال جنگ به دلیل موضوعات کهنه وبسیار مسخره .

    • بدون نام

      لعنت الله بر کسانی که معتقد به تکامل انسان هستند. خدا انسان را به همین شکل از گل درست کرده و تا قیامت هم به همین شکل خواهد ماند

    • بی نام

      طبق گفته ی محقق تا به حال ۵ بار زمین دچار انقراز شده یعنی تا به حال چندین بار قیامت شده و باز زندگی آغاز گردیده .

    • بدون نام

      حالا انسانها همچین تحفه ای هم نیستن که غصه ی انقراضشوبخوریم انسانها تمام زمین وتاجایی هم که دستشون رسیده به فضا همه رو به نابودی کشوندن پس سزاوارنابودی هستن

    • حالا دیگه منقرض منقرضم دیگه نه !!!=\

      من میگم هفت میلیارد خیلی زیاده بیاید کمش کنیم .....مثلا پونصد هزار نفر بسه دیگه همه هم به خوبی خوشی زندگی خواهند کرد :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج