جاباما
۴۴۸۴۵۹
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

دستاورد قطعنامه ضد صهیونیستی برای فلسطین

شورای امنیت سازمان ملل به تازگی قطعنامه ای را با اجماع بدون سابقه و فارغ از وتو اعضای دائم این شورا در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی به تصویب رساند که امیدها را برای بازپس گیری حقوق سلب شده ملت فلسطین زنده می کند؛ این اقدام به عقیده کارشناسان می تواند دستاوردهای مثبتی را برای مردم فلسطینی در پی داشته باشد .

خبرگزاری ایرنا: شورای امنیت سازمان ملل به تازگی قطعنامه ای را با اجماع بدون سابقه و فارغ از وتو اعضای دائم این شورا در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی به تصویب رساند که امیدها را برای بازپس گیری حقوق سلب شده ملت فلسطین زنده می کند؛ این اقدام به عقیده کارشناسان می تواند دستاوردهای مثبتی را برای مردم فلسطینی در پی داشته باشد .

مجامع بین المللی پس از سالیان طولانی سکوت در برابر اقدام های رژیم صهیونیستی در ساخت غیر قانونی و خارج از قاعده واحد های مسکونی در سرزمین های اشغالی فلسطین که به دنبال آن هزاران فلسطینی خانه و کاشانه خود را از دست داده و آواره شدند، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

این قطعنامه که با 14 رای موافق به همراه یک رای ممتنع آمریکا تصویب شد، واکنش های مثبت جهانی را به همراه داشته است.

تصویب پیش نویس این قطعنامه که از سوی مصر به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد، خشم و انزجار سران رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش، روزنامه صهیونیسیتی «یدیعودت آحرونوت» در گزارشی به برخی از دستاوردهای مثبت این قعطنامه برای فلسطینی ها و پیامدهای آن برای این رژیم اشاره کرده است.

۱- غیرقانونی شمردن شهرک سازی ها این امکان را به هر کشوری می دهد که پرونده های حقوقی علیه اسرائیل را به دادگاه بین المللی لاهه ارائه دهد.

2- قطعنامه شورای امنیت به سازمان ها و کشورها اجازه می دهد که کالاهای صهیونیستی تولید شده در شهرک ها را تحریم کنند.

۳- بر اساس این قطعنامه، امکان بسته و پلمپ شدن بانک ها و شعب آن در شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری و قدس فراهم می شود.

4- بر اساس مواد این قطعنامه کشورهای دوست رژیم صهیونیستی از ارائه کمک مالی برای ساخت شهرک ها در کرانه باختری منع می شوند.

۵- دبیر کل مجمع عمومی سازمان ملل برای اجرای منشور سازمان ملل، می تواند این قطعنامه را عملیاتی کند.

بر اساس این گزارش، بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چرا که این سرزمین ها در جنگ سال 1967 از سوی این رژیم به اشغال در آمد.

بر اساس این گزارش، بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از ۲۳۰ شهرک که رژیم غاصب صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکونت دارند.

در عین حال دفتر نتانیاهو جمعه شب پس از تصویب این قطعنامه در بیانیه ای اعلام کرد که اسرائیل به قطعنامه ای که شورای امنیت تصویب کرده و خواستار پایان دادن به شهرک سازی ها شده است، پایبند نخواهد ماند؛ اما اینکه قدرت های بزرگ و اعضای دائم عضو شورای امنیت پس از گذشت سال ها ظلم و ستمی که در حق فلسطینی ها روا شده با یکدیگر همسو شده و توانستند قطعنامه ای علیه رژیم صهیونیستی که به هیچ قاعده و قانونی پایبند نیست، تصویب کنند، خود نوید بخش گام های جدی دیگری برای احقاق حق مردم فلسطین است و می تواند امیدها را برای بازپس گیری حقوق سلب شده این مردم مظلوم زنده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرکس به این نوع قطعنامه ها دل خوش کند ساختار مدیریت جهان را نشناخته.
      قطعنامه ها برای بعضی کشورها چماق است و برای بعضی کاغذ پاره.
      البته برای ایران چماق است ونه کاغذ پاره.

    • بدون نام

      ان شاء الله اسراییل روسیامیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج