۴۴۸۵۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نتانیاهو اوباما را متهم کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا دولت اوباما را به تبانی و هماهنگی علیه تل آویو در صدور قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا دولت اوباما را به تبانی و هماهنگی علیه تل آویو در صدور قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه (۳ دی) قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد. این قطعنامه با ۱۴ رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.

به نقل از شبکه سی.ان.ان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است شکی نداریم که دولت اوباما اقدام به تصویب این قطعنامه کرده، پشت آن ایستاده، هماهنگی های لازم را انجام داده و خواستار تصویب آن شده است.

وی افزود: این کاملا خلاف سیاست سنتی آمریکا است که ملتزم شده شروطی برای راه حل نهایی یا هر چیزی مرتبط با این امر در شورای امنیت قائل نشود. اوباما در سال ۲۰۱۱ در ممانعت از چنین اقداماتی (علیه اسرائیل) ملتزم بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دهه ها است که درباره شهرک سازی بین دولت های متوالی در آمریکا و اسرائیل اختلاف وجود داشته است اما همواره توافق داشتیم که شورای امنیت، جای حل این قضیه نیست. روی آوردن به شورای امنیت مذاکرات را پیچیده تر و صلح را دور از دسترس تر خواهد کرد.

وی افزود: به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا گفته بودم، دو دوست، همدیگر را به شورای امنیت نمی‌کشند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند زیرا رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال کرد و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج