۴۴۸۵۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

عزت اللهی: روس ها خیلی زرنگ شدند

سعید عزت اللهی بازیکن جوان و خوش آتیه تیم ملی ایران از اهداف و آرزوهای خود در فوتبال می‌گوید.

متافوتبال: سعید عزت‌الهی ۲۰ ساله حالا یکی از فیکس‌های تیم کی‌روش است. شماره ۶ جدید تیم ملی که می‌تواند تا سال‌ها کمربند میانی تیم ملی را محکم کند. سعید که اکنون در باشگاه روستوف روسیه بازی می‌کند، پیش‌تر در تیم فوتبال اتلتیکو مادرید بی و سی در سگوندا دیویژن بی (سومین سطح برتر فوتبال اسپانیا) در پست هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کرد. او البته یک انزلی‌چی محسوب می‌شود و از باشگاه ملوان به فوتبال ایران معرفی شد. عزت‌الهی که به نظر می‌رسد در آغاز راه پیشرفت است به دوربین متافوتبال از وضعیت این روزها و تجربه سال‌های گذشته‌اش می‌گوید.
سلام سعید جان خیلی خوش اومدی به متافوتبال.
مرسی خیلی ممنون؛ ممنون از شما که من رو دعوت کردین. خیلی خوشحالم که اینجام.
همه چی خوبه؟
شکر خدا.
سرمای روسیه رو فکر کنم ندیدی؛ سریع اومدی.
سرماش رو که دیدیم؛ گرماش رو ندیدیم. چون روزای عادی که ما خوشحال بودیم که هوا خوبه؛ منفی سه درجه بود.
تجربه خوبی بود در روستوف
فکر می کنم تجربه خیلی خوبی بود؛ چون بعد از این که از اتلتیکو به روستوف اومدم، سال قبلش روستوف کاندیدای سقوط بود اما سال بعد با حضور من اوج گرفت و در رده دوم جدول لیگ برتر روسیه قرار گرفت و بعد تونستیم در پلی آف چمپیونز لیگ هم مقابل آژاکس و اندرلخت پیروز بشیم و بعد به چمپیونزلیگ اومدیم. بایرن مونیخ رو بردیم و بعد هم به لیگ اروپا راه یافتیم.
کلا ساختار فوتبال روسیه به نظرت خوبه؟ یعنی روند خوبی رو در پیش گرفتن روسا؟
فکر می کنم به دلیل گرفتن میزبانی جام جهانی، در چند سال اخیر توجه به فوتبال در روسیه بیشتر شده. کلا ساختارشون داره بهتر میشه استادیوم های جدید دارن می سازن و با توجه به نزدیک شدن جام جهانی، فکر می کنم یه مقدار بیشتر دارن کار می کنن تا خودشون رو به سطح اول فوتبال اروپا نزدیک کنند.
خودت راضی بودی از لیگ روسیه یا می خواستی جای دیگه ای باشی؟
خدا رو شکر می کنم چون فکر می کنم این انتخاب؛ انتخاب نسبتا خوبی بود. چون تونستم توی لیگ جای خودم رو پیدا کنم و در چمپیوزلیگ بازی کنم و فکر می کنم گام مثبتی بود برای این که بخوام فوتبالم را پیشرفت بدم و حالا امیدوارم که بتونم در سال های بعدی انتخاب های خوبی داشته باشم تا بتونم این پیشرفت رو ادامه بدم.
ژانویه ۲۰۱۷ بازیکن آزاد حساب میشی؟
قرارداد من با روستوف یک ساله بود و ژانویه این قرارداد تموم میشه و ایشالله تو نقل و انتقالات باید ببینم چه تصمیمی می گیرم.
روستوف هنوز ولت نکرده یا پیگیرن؟
پیگیری که خیلی می کنن. هواداراشون هم خیلی لطف دارن در صفحات مجازی، پیام میدن و خواستار این هستن که من بمونم، ولی خوب مهم ترین چیز برای من اینه که یه انتخاب خوب داشته باشم چون در سال جام جهانی هم هستیم، تا این انتخابم باعث بشه تو اوج آمادگی به تیم ملی کشورم کمک کنم.
زبان روسی یاد گرفتی چیزی؟
نه زیاد
خیلی سخته. حتی الفباشون هم متفاوته.
واقعا خیلی سخته. مشکل من همین بود چون زمانی که من اسپانیا بودم، با این که از اول چیزی بلد نبودم بعد از سه چهار ماه تونستم ارتباط برقرار کنم. در زبان اسپانیایی هر جور حرف می زنید، همون رو می تونید بنویسین. اما در روسی خیلی فرق می کنه یعنی شکل های هندسی من بیشتر می بینم تا حروف!!
به شرق آسیا نزدیکه..
دقیقا.
دیه گو سیمونه رو از نزدیک دیدی؟ شخصیتش چه جوریه؟
بله، به نظر من خیلی شخصیت فوق العاده ای داره. بر خلاف چیزی که مردم در تلوزیون می بینند و موقع بازی که خیلی خشن و پر حرارته کنار خط؛ اما واقعا خیلی مرد مهربون و دوست داشتنیه و مهم ترین فاکتورش اینه که خیلی ارتباط دوستانه ای با بازیکناش داره و این باعث شده که بتونه تیم رو خوب و منسجم جمع و جور کنه و این جوریه که می بینین بازیکنا حتی حاضرن حونشون هم براش بدن.
خیلیا میگن سعید عزت اللهی حقشه پیرهن شماره ۶ تیم ملی رو بپوشه، پیرهنی که سال ها تن بازیکنای مهم بوده و الان سعید داره با این پیرهن بزرگی می کنه تو فوتبال. من فکر می کنم برای این پیرهن باید خیلی سخت تلاش کنی.
قطعا همین طوره من خیلی سختیا کشیدم در زندگی. شاید خیلیا من رو ببینن فکر کنن به راحتی میشه به همچین جایی رسید اما واقعا اگه بخوایم برگردیم و تاریخ رو مرور کنیم من خیلی سختیا در زندگی کشیدم. زمانی بوده که از تیم ملی نوجوانان خط خوردم خیلی زیاد چهار پنج بار. روزایی بوده که در اسپانیا خانواده ام در کنارم نبودن. زبون اسپانیایی بلد نبودم و هیچ شخصی کنارم نبود. خودم زمین خوردم و خودم بلند شدم و الان مردمی که دارن من رو می بینن سعید عزت اللهی رو می شناسن، شاید در گذشته من رو نمی شناختن. این رو باید بگم که من خیلی سختی کشیدم تا به این جا رسیدم و قطعا از این به بعد باید دو برابر سختی بکشم تا این موقعیت رو حفظ کنم.
و نظرت در مورد ملوان.
عشق همه انزلی چی ها و خود من.
چرا افتاد؟
فکر می کنم یه سری آدم اومدن کنار تیم به اسم دلسوز و این که به تیم کمک کنن اما در باطن هدف دیگری داشتن و بعد از این که تیم افتاد ماهیت واقعی خیلیا معلوم شد. الان مردم خیلی هوشیارتر شدن و مسئولین باشگاه خیلی دارن هوشیارتر کارشون رو انجام میدن. فکر می کنم تجربه خوبی بود و زنگ خطری بود برای مردم انزلی و شاید برای ملوان که از اون مسیر نسبتا غلطی که توش قرار گرفته بودن خودشون رو دارن پیدا می کنن و می بینید الان تو رده های خوب هم هستن.
سعید تو مسیر زندگی خیلی از فوتبالیست ها رو رصد کردی قطعا بعضی ها در فوتبال ما خیلی خوب بودن و می تونستن لژیونر باشن و در لیگ های معتبر بازی کنن، اما نتونستنن این مسیر رو به راحتی انتخاب کنن. آیا درسی گرفتی و تونستی خودت رو یه جورایی متمایز از اونا نشون بدی؟
خوب قطعا همینه و من همیشه هم گفتم، یکی از حسن هایی که در زندگی من وجود داشت پدرم بود، که به عنوان یک بزرگ تر و مشاور و کسی که خودش در فوتبال بوده و خیلی جاها به من کمک کرد تا از مسیری که در اون قرار دارم، خارج نشم. من همیشه هم گفتم برام فرقی نمی کنه طرفم کی باشه شاید از یک آدم معمولی هم نکات مثبتی رو یاد بگیرم. اونا رو برداشت می کنم که به خودم کمک کنم و قطعا فوتبالیستایی که قبلا بودن به شخصه برای من درس عبرت شدن. چون فکر می کنم خیلی از استعدادهایی که داشتیم با توجه به این که در ایران به فوتبال به شکل پایه ای نگاه نمیشه، زود چهره شده و زود هم مسیر خودشون را گم کردن، اما تو فوتبال اروپا با توجه به این که خدا هم به من لطف داشت، تونستم تو سن کم وارد فوتبال اروپا شم خیلی تجارب خوبی کسب کردم که بتونم در آینده از اون مسیر خارج نشم.
مسیری رو که انتخاب کردی ایشالله با موفقیت سپری کنی. زمانی رو به روستوف اعلام کردی که مثلا تا این تاریخ صبر کنید یا اینکه قطعا می خوای جدا شی و مسیر بعدیت کشورهای دیگه است؟
نه فعلا چیزی قطعی نشده؛ اما باهاشون صحبت کردم و گفتم که اولویت من جاهای دیگه است. اما اگر با تیم های دیگه هم به نتیجه نرسم شاید باز اولویت من روستوف بشه.
سردار از روستوف جدا میشه؟ فکر کنم با روستف قرارداد داره..
قرارداد که داره اما روسا هم خیلی زرنگ شدن در فوتبال و سردار هم اگه بخواد جدا بشه باید پول ترانسفر خوبی به باشگاه برسه. امیدوارم بتونه جدا شه، چون فکر می کنم برای آینده فوتبالیش هم خوبه.
خیلیا میگن مقصد بعدی سعید عزت اللهی اگه آلمان باشه به نفعشه. خودت با این قضیه موافقی؟
خیلی ها در این باره صحبت کردن و من خودمم دوست دارم اگه بخوام در لیگی بازی کنم چه بهتر اون لیگ آلمان باشه. تیم ملی خیلی بزرگی داره و امکانات و پایه و اساسی که در آلمان هست و همه امکانات و پایه و اساسی که در آلمان هست، همش داره طبق یه کنترل و بیسِ خوبی پیش میره و فکر می کنم برای آینده و پیشرفتم خیلی خوبه.
تو روسیه دست پختت خوب شد؟ چون تنها هم هستی...
آره خوب. بیشتر اوقات سعی می کردم تلفنی با مادرم ارتباط برقرار کنم.
دستور آشپزی می گرفتی؟
گشنه باشم همه کار می کنم. ( باخنده) اما خیلی خوب بود که پدر و مادرم اونجا پیشم بودن و مادرم اینا درست می کردن. بعضی اوقات هم توی رستوران باشگاه غذا می خوردم.
مقابل بایرن بازی کردی یه حس عجیبی بود. چون جام جهانی ۲۰۱۴ بازی با آرژانتین تو نبودی، اما بازی با بایرن شاید اولین و بزرگ ترین تیمی بود که تو مقابلش توپ می زدی.

قطعا همین جوره. چون من یه روزی تو انزلی داشتم بازی فیلیپ لام رو نگاه می کردم؛ همچنین بازی تیاگو و ژابی آلونسو و خیلی از بزرگایی که روبروشون بازی کردم نگاه می کردم و خوب اون موقع اصلا فکر نمی کردم که یه روزی بخوام روبروی اونا بازی کنم. شاید اون موقع رویای من این بود که تو ملوان بازی کنم.

مثلا کاپیتان ملوان بشی یه روزی....
فکر می کنم که لطف خدا بوده و دعای پدر و مادرم که تو این سن کم تجارب خیلی خوبی تونستم کسب کنم. یه روزی فکر می کردم شاید اسطوره من تو پستی که خودم بازی می کنم جواد نکونام باشه، الان می بینم کنار هم هستیم. با آندرانیک تیموریان هم بازی شدم. یه روزی شاید فکر می کردم سید جلال حسینی شاید بهترین دفاع ایرانه. من خودم خجالت نمی کشم از این حرفی که می زنم، موقعی که سید جلال حسینی، مازیار زارع و پژمان نوری تو ملوان بازی می کردن، من توپ جمع کنشون بودم. اما خدا کمک کرد روزگاری اومد که باهاشون هم بازی شدم و میگم این یه درس خیلی بزرگ تو زندگی من بود.
در مورد سبک لباسات هم یه توضیحی بده؟ لباس پوشیدنت یه ذره عوض شده، یعنی متفاوت با افراد دیگه است. این سبک خاص رو شخص خاصی پیشنهاد داده؟
یه کمپانی طراحی لباس تو ایران لطف کرده. کمپانی که واسه بیشتر بازیگرا و خواننده ها کار طراحی انجام میده. با من صحبتی داشتن و گفتن توی مصاحبه ها یا جاهایی که حضور پیدا می کنم، از این استایل استفاده کنم و خودم هم با توجه به خواسته هایی که داشتم، باهاشون صحبت کردم و یه سری لباس طراحی کردن برای من.
بهت میاد این لباسا.
خوب خودم در طرحش نقش داشتم، گفتم من نشستم باهاشون همفکری کردم تا اون چیزایی رو که مطابق با شووءنات اسلامی هم باشه مورد استفاده قرار بدم و اون چیزایی رو که به من میاد رو بپوشم.
بسیار عالی. نظرت در مورد جام جهانی بعدی در روسیه؟
مهم ترین هدف من و مهم ترین آرزوم در حال حاضر اینه که تیم ملی به جام جهانی برسه. فکر می کنم اوج آرزوهای من در این ۲۱ سال همین بازی در جام جهانی است. الان همه ایران منتظرن که تیم ملی دو دور پشت سر هم به جام جهانی بره و مطمئنا همه چیز الان آماده است و همه چیز در دست خودمونه. باید یک دل باشیم و همه کمک کنیم و ایشالله دلم روشنه که قبل از پایان مسابقات دور برگشت صعودمون قطعی میشه.
خیلی متشکرم دعوت ما رو قبول کردی اومدی به برنامه متاگپ، برات آرزوی موفقیت داریم ایشالله که به محض این که تعطیلات ژانویه تموم میشه تو یکی از بهترین تیم های اروپایی توپ بزنی.

خیلی ممنون دستتون درد نکنه و ایشالله همین طوره خیلی هم از شما تشکر می کنم که این وقت رو در اختیار بچه ها می ذارید و کمک می کنید که یه گپ خودمونی داشته باشیم و صحبت هایی که مردم دوست دارن بیشتر بشنون رو با هم داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج