۴۴۸۷۱۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

گذراندن هزار سال زندان فقط در ۸ ساعت

نتیجه پیشرفت های بیوتکنولوژی چنین امکانی را به دانشمندان می دهد تا برای مثال مجازات ۱۰۰۰ ساله در ۸ ساعت سپری شود. خانم دکتر ربکا روچ این نظریه علمی را ارائه داده است، او می گوید با تجویز داروهای خاص به زندانیان میتوان مغز آن ها را فریب داد و ادراک آنها نسبت به زمان را دچار دگرگونی و تحریف کرد تا ...

وبسایت تابناک باتو: در سال های اخیر، زندان های جهان شاهد تعداد قابل توجهی از زندانیان بوده است. در بسیاری از کشورها منبع تأمین بودجه در این زندان ها مالیات ها هستند. به همین دلیل، دانشمندان به فکر راه حلی مبتکرانه برای حل این مشکل هستند تا بتوانند مجرمین را با صرف هزینه کمتری مجازات کنند.
گذراندن هزار سال زندان فقط در 8 ساعت

آیا می دانستید بر پایه تحقیقات دانشمندان یک زندانی در آینده می تواند ۱۰۰۰ سال زندان را فقط در ۸ ساعت بگذراند؟

اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ نتیجه پیشرفت های بیوتکنولوژی چنین امکانی را به دانشمندان می دهد تا برای مثال مجازات ۱۰۰۰ ساله در ۸ ساعت سپری شود. خانم دکتر ربکا روچ این نظریه علمی را ارائه داده است، او می گوید با تجویز داروهای خاص به زندانیان میتوان مغز آن ها را فریب داد و ادراک آنها نسبت به زمان را دچار دگرگونی و تحریف کرد تا جایی که زندانی احساس کند که زمان چقدر آرام می گذرد و دیر سپری میشود.

آیا چنین چیزی ممکن است؟

گذراندن هزار سال زندان فقط در 8 ساعت

برپایه نظریه روچ چنین چیزی ممکن است. بنا به ادعای او، تعدادی از داروها و مواد شیمیایی دارای تأثیرات بر روی مغز و ذهن هستند. قرص ها و شربت هایی وجود دارند که با ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز از طریق ناقل های عصبی می توانند کاری کنند که فرد مورد نظر چنین احساس کند که هزار سال بر او گذشته است. از دیگر روش هایی پیشنهادی روچ، بارگذاری ذهن بشر از طریق رایانه ها و برنامه های خاص است که باعث می شود ادراک زمان در فرد تغییر کند و برای مثال میلیون ها بار سریع تر از اندازه طبیعی خود عمل کند.

ادراک زمان در زمینه علوم فیزیولوژیکی و علوم اعصاب بررسی می شود و تخمین ما درباره زمان است‌. ادراک زمان توسط مغز انجام می شود. برخی داروها بر ادراک زمان اثر می گذارند، به گونه ای که مصرف آنها باعث کندتر و یا تندتر شدن گذران زمان در مصرف کننده ها می شود.

گذراندن هزار سال زندان فقط در 8 ساعت

برخی بیماری های عصبی بر ادراک زمان تأثیر می گذارند. بیماری هایی همچون پارکینسون و اختلال کمبود توجه و یا افراد مبتلا به اسکیزوفرنی زمان را متفاوت از دیگران درک می کنند.

نظریه روچ با مخالفت های زیادی همراه شده است و بعضی ایجاد تغییر در ساختار مغز زندانیان را امری غیر اخلاقی و غیر انسانی برمی شمرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج