۴۴۸۸۱۱
۵۰۹۴
۵۰۹۴
پ

۱۰ پیش‌بینی برای آینده علم رباتیک

با توجه به سرعت بالای تغییرات و پیشرفت ها در علم رباتیک و رشته های مرتبط با آن همچون یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، به سادگی نمی توان آینده این حوزه را پیش بینی و از جایگاه آن در زندگی انسان ها در طی سال های آتی سخن گفت. اما یک مسئله مثل روز روشن است: علم رباتیک به زودی نقشی تعیین کننده را در کس و کارها و به طور کل، زندگی ما انسان ها ایفا خواهد کرد.

وب سایت تک شات: با توجه به سرعت بالای تغییرات و پیشرفت ها در علم رباتیک و رشته های مرتبط با آن همچون یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، به سادگی نمی توان آینده این حوزه را پیش بینی و از جایگاه آن در زندگی انسان ها در طی سال های آتی سخن گفت. اما یک مسئله مثل روز روشن است: علم رباتیک به زودی نقشی تعیین کننده را در کس و کارها و به طور کل، زندگی ما انسان ها ایفا خواهد کرد.
10 پیش‌بینی برای آینده علم رباتیک

در همین رابطه، اخیراً شرکت تحقیقاتی International Data Corp و یا به اختصار IDC پژوهش هایی را در این زمینه انجام و ۱۰ پیش بینی خود را در خصوص آینده علم رباتیک در سال ۲۰۱۷ و سال های بعد از آن ارائه کرد. در این لیست، به موارد جالبی اشاره شده است که اگر به واقعیت تبدیل شوند، تاثیر چشمگیری بر کسب و کارهای و جامعه خواهند داشت.

جینگ بینگ ژانگ، از مدیران ارشد مرکز IDC در این خصوص عنوان می کند: «پیشرفت های تکنولوژیکی در حوزه های هوش مصنوعی، دید کامپیوتری، ناوبری، سنسورهای MEMS و تجهیزات نیمه هادی منجر به توسعه و تولید ربات هایی خواهد شد که با ویژگی هایی همچون کارایی و قابلیت های فراوان، استفاده راحت و مقرون به صرفه بودن می توانند در صنایع و حتی کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار گیرند.»

وی در ادامه افزود: «ربات ها موجب شتاب بخشیدن به نوآوری خواهند شد و بدین ترتیب، الگوی عملیات های تجاری در بسیاری از صنایع را برهم خواهند زد. پس باید شرکت ها را ترغیب کرد تا از این علم استقبال کرده و ارزیابی هایی را در خصوص این مسئله که چگونه علم رباتیک می تواند از طریق افزایش کیفیت و بهره وری عملیاتی، موجب برتری آن ها در رقابت با سایر کمپانی ها شود، انجام دهند.»

حال ژانگ، ۱۰ پیش بینی در خصوص آینده علم رباتیک را ارائه کرده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱. رشد مدل کسب و کار"ربات به عنوان یک سرویس": تا سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۰ درصد از کاربردهای سرویس های تجاری رباتیک، در قالب مدل کسب و کار ربات به عنوان یک سرویس (RaaS) خواهد بود که این امر منجر به کاهش هزینه های مربوط به بکارگیری ربات ها خواهد شد.

۲. ظهور افراد و مشاغلی تحت عنوان مدیر ارشد بخش رباتیک: تا سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۰ درصد از سازمان های بزرگ دنیا، شغلی را تحت عنوان مدیر بخش رباتیک خواهند داشت که به طور خاص بر روی ربات ها متمرکز خواهد بود.

۳. بوجود آمدن یک بازار رقابتی رباتیک: تا سال ۲۰۲۰ میلادی، شرکت های تولید کننده زیادی به بازار خواهند آمد و سازمان ها گزینه های زیادی را برای خرید و استفاده از ربات ها، پیش روی خود خواهند دید.

۴. بروز بحران بیکاری: تا سال ۲۰۲۰ میلادی، رشد علم رباتیک منجر به تشدید رقابت استعدادها برای تصاحب مشاغل خواهد شد و حدود ۳۵ درصد از آن هایی که شغلشان به این حوزه مرتبط است، از کار بیکار خواهند شد.
10 پیش‌بینی برای آینده علم رباتیک

۵. به وجود آمدن قوانین و مقررات جدید: تا سال ۲۰۱۹ میلادی، دولت ها قوانین و مقررات جدیدی را مختص حوزه رباتیک وضع خواهند کرد تا علاوه بر حفظ امنیت شغلی، به نگرانی هایی در خصوص امنیت و حفظ حریم شخصی پایان دهند.

۶. تولید انبوه ربات های نرم افزاری: تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۶۰ درصد از ربات ها برای فعالیت خود به نرم افزارهای مبتنی بر فضای ابری وابسته خواهند بود که این امر منجر به شکل گیری بازار فضای ابری رباتیک در آینده خواهد شد.

۷. ظهور ربات های کمک‌کار: تا سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳۰ درصد از ربات های جدید به گونه ای کار خواهند کرد که سرعت آن ها سه برابر سریع‌تر از ربات های امروزی خواهد بود و انسان ها می توانند با امنیت بیشتری کنار آن ها کار کنند.

۸. بازگشت روبونت (RoboNet) هوشمند: تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۰ درصد از ربات های تجاری به یک شبکه ای از هوش به اشتراک گذاشته شده، متصل خواهند بود که منجر به افزایش کارایی ۲۰۰ درصدی ربات ها خواهد شد.

۹. افزایش استفاده از ربات ها در خارج از محیط کارخانه ها: تا سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۵ دردص از سازمان های بزرگ دنیا از ربات ها برای عملیات های جابجایی خود استفاده خواهند کرد.

۱۰. رباتیک برای تجارت الکترونیک: تا سال ۲۰۱۸ میلادی، ۴۵ درصد از شرکت های بزرگ فعال در حوزه تجارت الکترونیک، از سیستم های مبتنی بر عمل رباتیک برای انجام عملیات های مربوط به انبارداری و تحویل کالاهای خود استفاده خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج