جاباما
۴۴۸۸۴۸
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

۱۰ اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال ۲۰۱۶

هالیوود که با ساخت فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و گزارش‌های مربوط به گسترش صنعت فیلم همواره تولید کننده خبرهای مختلفی بوده است، خود نیز با خبرهایی روبه رو شد که گاه رسواکننده و گاه جنجالی بودند.

روزنامه بانی فیلم: هالیوود که با ساخت فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و گزارش‌های مربوط به گسترش صنعت فیلم همواره تولید کننده خبرهای مختلفی بوده است، خود نیز با خبرهایی روبه رو شد که گاه رسواکننده و گاه جنجالی بودند.

به نقل از ورایتی، در روزهای پایانی سال بی‌مناسبت نیست نگاهی به جنجالی‌ترین خبرهایی بیندازیم که سال ۲۰۱۶ در دل هالیوود رخ داد.

جانی دپ و رودرر و شدن با اتهام خشونت خانگی
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016

جاین دپ در حالی که به شدت در حال رودررو شدن با ناکامی‌هایی در برنامه‌های کاری‌اش بوده و امسال از جمله با ناکامی فیلم «آلیس در ورای آینه» نیز بار دیگر آن را تجربه کرد، در زندگی شخصی‌اش نیز با گرفتاری روبه روشد و در راس خبرهای سال ۲۰۱۶ جای گرفت. امبر هرد همسر او نه تنها در ماه می تقاضای طلاق از این بازیگر را به دادگاه برد بلکه از او به دلیل خشونت خانگی شکایت کرد.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
این در حالی است که انتشار عکس‌هایی از چهره کبود هرد نشان دهنده بدرفتای جسمی با وی بود. در نهایت پرداخت جریمه ۷ میلیون دلاری برای طلاق این دو مورد تصویب هر دو قرار گرفت و امبر هرد اعلام کرد این مبلغ را به امور خیریه اختصاص می‌دهد. آخرین خبر در این مورد به شکایت هرد باز می‌گردد که اعلام کرد دپ این پول را به وی پرداخت نکرده است.

مشکلات خانوادگی برد پیت
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016

خبر جدایی زوج برد پیت و آنجلینا جولی در ماه سپتامبر در راس خبرها جای گرفت. و جولی اعلام کرد این تصمیم را به دبلیل حفظ سلامت خانواده گرفته است. اما با به میان آمدن پای اف‌بی‌آی این قضیه جنجالی‌تر شد و تحقیقاتی صورت گرفت که روشن شود آیا برد پیت با فرزندانش بدرفتاری کرده است یا خیر. این ماجرا از جر و بحثی که پیت با پسر نوجوانش مدوکس داشت، سرچشمه می‌گرفت.

10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
در هر حال در ماه نوامبر وکیل جولی اعلام کرد ۶ فرزند این زوج تحت سرپرستی مادرشان زندگی خواهند کرد و پیت تنها توانست با دیدارهای کنترل شده، فرزندانش را ملاقات کند. در هر حال در همان ماه پیت از اتهامات اف‌بی‌آی بری خوانده شد و دپارتمان حمایت از کودکان نیز اعلام کرد مشکلی درباره رفتار او با فرزندانش مشاهده نشده است. فیلم «متفقین» که با بازی او و ماریون کوتیار پس از این ماجراها اکران شد در گیشه‌ها موفقیتی کسب نکرد و برخی این ناکامی را تحت تاثیر اخبار منتشر شده ارزیابی کردند.

بیلی بوش، دونالد ترامپ و دسترسی به هالیوود

پیدا شدن فیلمی ویدیویی از مصاحبه بیلی بوش با دونالد ترامپ مربوط به سال۲۰۰۵ که در آن ترامپ نامزد ریاست جمهوری سخنانی زشت درباره روابط خود با زنان مطرح کرده بود به یک جنجال اجتماعی بدل شد.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
تا آنجا که شماری از اعضای حزب جمهوری‌خواه اعلام کردند به وی رای نخواهند دارد. با این حال در نهایت در ماه اکتبر این بوش بود که با وجود این که مجری برنامه تلویزیونی است از میزانی برنامه ‌«تودی» باز ماند و هنوز تلاش دارد تا بتواند به دنیای رسانه بازگردد.

شعر کانیه وست درباره تیلور سوییفت و دخالت همسر وی
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016

اوایل سال با انتشار تک آهنگ «مشهور» از کنیا وست خواننده جنجالی روشن شد خطی از شعر درباره تیلور سوییفت است. اندکی بعد این خواننده مشهور و پولساز به این بیت از شعر اعتراض کرد و سرانجام پای کارداشیان همسر کانیه وست به میان کشیده شد که می‌گفت همسرش تلفنی از تیلور سوییفت برای استفاده از این خط در ترانه اجازه گرفته است و ویدیوی این گفتگو را منتشر کرد.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
اما سوییفت به عدم رضایتش درباره استفاده از یک کلمه توهین‌‌آمیز تاکید کرد. این ماجرا سرانجام بدون کسب نتیجه‌ای خاموش شد و مدتی بعد کارداشیان با حمله دزدها به اتاقش و سرقت جواهراتش در پاریس در سرخط خبرها قرار گرفت.

جنجال فیلم نیت پارکر و سابقه وی

پارکر با ساخت فیلم «نفس یک ملت» درجشنواره ساندنس با اقبال زیادی روبه‌رو شد اما در ماه آگوست روشن شد در سال ۱۹۹۹ او و هم‌اتاقی‌اش که از نویسندگان فیلمنامه ‌«نفس یک ملت» بود به جرم تجاوز به یک دانشجوی سفیدپوست در دانشگاه دادگاهی شده‌اند. اندکی بعد روشن شد آن دانشجو سال ۲۰۱۲ به زندگی خود خاتمه داده است.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
پارکر سال ۲۰۰۱ در بررسی دادگاه بی‌گناه شناخته شد اما این موضوع موجب به راه افتادن کمپینی برای تحریم او و فیلمش شد. با وجود این که اکران این فیلم منتفی نشد اما در فصل جوایز سینمایی تقریبا نادیده گرفته شده است.

هشتگ اسکار سفید

هر چند موضوع نیاز به تنوع از مدت‌ها پیش در هالیوود مطرح بوده، اما پس از اعلام اسامی نامزدهای اسکار ۲۰۱۶ و این که حتی یک نفر رنگین‌پوست در میان نامزدهای بخش بازیگری وجود نداشت، اسامی بزرگ هالیوودی چون اسپایک لی و جیدا اسمیت خواستار بایکوت مراسم اسکار شدند. آکادمی سعی کرد با انتخاب کریس راک سیاه‌پوست التیامی برای این مساله باشد.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
این ماجرا هنوز ادامه دارد و در حالی که هنوز نامزدهای اسکار ۲۰۱۷ اعلام نشده‌اند، فیلم‌هایی چون «مهتاب» و «حصارها» به عنوان رقبای اصلی رقابت اسکار امسال مطرح هستند.

سفید شویی در هالیوود

این واژه برای بدل کردن نقش‌های یک شخصیت با استفاده از بازیگران سفید مطرح است و چند فیلم امسال با این اتهام روبه رو شدند. «دکتر استرنج» برای استفاده از تیلدا سوینتون در نقش شخصیت یک مرد تبتی در کتاب مصور این داستان با انتقاد روبه رو شد و اسکارلت جوهانسون برای ایفای نقش موتوکو کوساناگی در فیلم «روح در صدف» زیر بار انتقادها رفت.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
در همین حال مت دیمون برای بازی در «دیوار بزرگ» بیشترین انتقادها را به خود دید. این انتقادها در فروش «دکتر استرنج» تاثیر نگذاشت و فیلم در بازار جهانی در مجموع ۶۵۰ میلیون دلار فروش کرد. فیلم اسکارلت جوهانسون هم سال ۲۰۱۷ اکران می‌شود و «دیوار بزرگ» هم در چین موفق ظاهر شده است.

سقوط راجر آیلیس

امسال سالی کاملا متفاوت برای فاکس نیوز بود. درام دونالد ترامپ به کنار، ادعای آزار جنسی علیه آیلیس یعنی مدیراجرایی برجسته این کمپانی به یک بررسی داخلی در سال ۲۰۱۶ منجر شد. در ماه جولای، گرچن کارلسون مجری شبکه فاکس نیوز شکایت علیه آیلیس برای آزار جنسی را تنظیم کرد. با وجود حمایت فاکس از آیلیس بیشتر زنان در برابر وی موضع گیری کردند و او سرانجام مجبور به استعفا شد.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016
این در حالی بود که ترامپ این خروج را خیلی غمگین خواند. با گذشت این همه ماه هنوز این موضوع در این شبکه حل و فصل نشده و مگان کلی از مجریان مشهور فاکس با انتشار کتابی اعلام کرده این تنها مورد خلاف آیلیس نبوده است. البته ایلیس همه این حرف ها را رد کرده است.

ترامپ در برابر هالیوود

بله، این عامل که میزبان پیشین «The Apprentice» به رییس جمهوری آمریکا بدل شود به خودی خود یک موضوع شگفت‌انگیز هست. اما حمله او به صنعت سرگرمی و رسانه بسیار بی‌سابقه است. حتی پیش از آن که او به عنوان رییس جمهور انتخاب شود دشمنی او با کلی از فاکس نیوز به خوبی مشهور بود و او در مناظره‌های ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۵ نیز به وی تاخته بود.
10 اتفاق بزرگ و جنجالی هالیوود در سال 2016

علاوه بر این ترامپ علاقه غیرمعمولی به برنامه‌ «شوی شبانه شنبه شب» دارد و چندین بار به صورت مستقیم به این برنامه شبانه تاخته است به ویژه وقتی آلک بالدوین با ایفای نقش وی در انتخابات ریاست جمهوری بارها و بارها او را به سخره گرفت. او ابراز نظر بازیگر نمایش «همیلتون» را برای این که مایک پنس معاون رییس جمهوری را با حضورش در برادوی به نژادپرستی متهم کرد، شرم‌آور خواند. در عین حال او چندی پیش اعلام کرد هنوز تهیه کننده برنامه «شهرت شاگرد» می‌ماند در حالی که قرار است در کاخ سفید حضور داشته باشد.

در هر حال ترامپ ۲۰ ژانویه درمراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت می کند و این در حالی است که خوشامدگویی گرمی از سوی دفتر بیضی هالیوود به وی نشده است - احساسی که به نظر می‌رسد کاملا متقابل باشد.
رایان لوشته و دروغ بزرگش

ریان لوشته و سه شناگر المپیکی دیگر آمریکایی وقتی اعلام کردند در بازی‌های تابستانی در ریودوژانیرو در ماه آگوست قربانی حمله دزدها شدند ابتدا با موجی از اظهار نظرهای حمایت کننده روبه رو شدند؛ اما سرانجام روشن شد این اتفاق اصلا رخ نداده است. آنها می‌خواستند از این فرصت برای کسب شهرت استفاده کنند و در نهایت مدت ۱۰ ماه از شرکت در همه رقابت‌های المپیکی محروم شدند. او پس از حضور در شوی «رقص با ستارها» که از برنامه‌های پرطرفدار تلویزیونی ای‌بی‌سی است با اعتراض وسیع روبه‌رو شد و در نهایت به مدت ۸ هفته از حضور در این برنامه تلویزیونی هم محروم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج