۴۴۸۸۸۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

آغاز نگارش فصل سوم «ستایش»

سعید مطلبی؛ فیلمنامه ‏نویس آثاری ازجمله «ستایش»، «محاکمه» و... که به‏ تازگی سریال «ماه و پلنگ» با نگارش او به پایان رسیده است با اشاره به تازه‏ترین فعالیت خود به ما گفت:‌ در حال حاضر نگارش فصل سوم مجموعه «ستایش» را آغاز کرده ‏‏ام و تا سال آینده تمام خواهد شد. اما درباره جزئیات آن فعلا نمی‏توانم چیزی بگویم.

روزنامه صبا: سعید مطلبی؛ فیلمنامه ‏نویس آثاری ازجمله «ستایش»، «محاکمه» و... که به‏ تازگی سریال «ماه و پلنگ» با نگارش او به پایان رسیده است با اشاره به تازه‏ترین فعالیت خود به ما گفت:‌ در حال حاضر نگارش فصل سوم مجموعه «ستایش» را آغاز کرده ‏‏ام و تا سال آینده تمام خواهد شد. اما درباره جزئیات آن فعلا نمی‏توانم چیزی بگویم.

مطلبی درباره انتقادهایی که در این مدت به سریال «ماه و پلنگ» شد، توضیح داد: ‌من خودم را به نوشته‌هایم سنجاق نمی‌کنم و آنچه نوشته‏‏ ام را دائما توجیه و تفهیم نخواهم کرد. سریال خودش از خودش دفاع می‏کند و اگر نتواند دفاع کند یعنی حرف کسانی که نقدش کردند، درست است. من فقط کار را می‌نویسم و به سازنده تحویل می‌دهم، خودم نباید دنبالش بروم و آن را توجیه و تبیین بکنم.
آغاز نگارش فصل سوم «ستایش»

وی با ادامه این موضوع گفت:‌ همان‌قدر که مخالف یک سریال حق دارد، موافق آن هم حق دارد، بنابراین ما نمی‌توانیم یک اثر را بسازیم و مردم را وادار کنیم که کار ما را تایید کنند. خیلی‏ها هستند که کار ما را تایید نمی‌کنند و خیلی‏ها هم هستند که بیشتر از ما می‏فهمند و این طبیعی است. همان قدر که موافقان سریال برای من قابل احترام هستند مخالفان آن‏ هم قابل احترام هستند. تصور می‌کنم هر دو هرچه می‏گویند حق دارند و من نباید خیلی در مقابلشان جبهه بگیرم.

این نویسنده با بیان حضورش در روزهای آخر فیلمبرداری گفت: من باتوجه به این که کمردرد زیادی داشتم ده‌ها ساعت کنار میز مونتاژ می‌نشستم و حتی در روزهای آخر در کنار گروه بودم. ضمن این‏که گلایه‏ مندی‏‏ام از این که ممیزی‌های غیرمنصفانه‏ای به سریال «ماه و پلنگ» شده بود حل شد و پس از صحبت با مهدی روشن‏روان؛ مدیر فیلم و سریال شبکه سه و علی‏اصغر پورمحمدی مدیر این شبکه، مشکلات ممیزی حل شد.

نویسنده سریال «ستایش» در پاسخ به این سوال که چقدر پایان‏بندی سریال با نظر شما تطابق داشت، گفت: نمی‌توانم بگویم پایان‏بندی سریال چیزی متفاوت‌تر از آن چیزی بود که الان ارایه شد. از ابتدا هم حول و حوش چنین اتفاقی بود، یعنی اولین باری بود که من ترجیح می‌دادم در یک سریال، پایان نیمه ‏باز بگذارم که در ذهن تماشاگر بماند. زیرا یک چیزهایی گریزناپذیر است مثلا شما نمی‌توانید بگویید که محسن داستان ما بی‌گناه است و یا از زندان بیرون می‏آید یا نه؟ زیرا او خطا کرده و باید به زندان برود. اما آن چیزی که برای من مهم است جمله‌ای بود که ملکا در آخرین لحظه گفت و آن هم این بود که زن‌ها هیچ وقت چیزی را فراموش نمی‌کنند ولی می‌بخشند و بعد یک کلمه اضافه کرد و گفت بعضی وقت‌ها.

وی ادامه داد:‌ بنابراین من با این جمله که «زن‏ها هیچ وقت فراموش نمی‌کنند» و بعد جمله «ولی می‌بخشند» و نیز «بعضی وقت‏ها»، یک بازی راه انداختم. بازی این است که یک مخاطب انتهای این رابطه خانوادگی و رابطه ملکا و محسن را یک جور برای خودش مجسم می‏کند و مخاطب دیگری با سلیقه متفاوتی، جور دیگری از این سریال برداشت می‏کند.

این نویسنده با بیان مهم‏ترین نکته سریال «ماه پلنگ» عنوان کرد:‌ اما آن چیزی که برای من اهمیت داشته مسائل پلیسی و قضایی نبوده بلکه ارتباط خانوادگی و روابط زناشویی مهم‏ترین وجه بوده است. همیشه این روابط دستخوش دلخوری و دلتنگی و... می‏شود ولی همواره یک راه برای این که دوباره رابطه گره بخورد هست، البته ممکن است مثل اولش نشود اما بالاخره این رابطه گره می‏خورد و من هم خواستم این امیدواری را به مخاطبان برسانم.

سعید مطلبی در پایان گفت:‌ اما صحنه‌های آخر سریال به‏ دلیل عجله تلویزیون و عجله تهیه‏ کننده برای این که کار زود‏تر به پایان برسد و این‏که دو گروه مجبور به کار شدند، با سلیقه من جور نیامد و من از نحوه اجرای کار راضی نیستم و درواقع اگر اجرای کار بهتر بود، شاید مفهومی که من گفتم قابل لمس‌تر بود و من از ساخت چند صحنه آخر راضی نیستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای تو رو خدا ستایشو ول کنین ،حیف وقت وهزینه برا این سریال،اصلا ساخت فصل دوم هم اشتباه بود ،گند خورد ،همون فصل یک بس بود ،حداقل از این نرگس محمدی استفاده نمیکردن

    • بدون نام

      بابا ول کنید این سریال مزخرفو دیگه..چیه اخه؟
      با بازی گند نرگس محمدی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج