جاباما
۴۴۸۹۷۴
۷ نظر
۵۱۵۲
۷ نظر
۵۱۵۲
پ

۶ تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

در این مطلب ۶ تابلوی نقاشی مرموز، شوم و مصیب آور را معرفی کرده ایم که هر کدام داستانی در خود دارند که بیشتر به افسانه شبیه است تا واقعیت، اما بسیار جالب و خواندنی هستند.

وبسایت روزیاتو - فروغ بیداری: در این مطلب ۶ تابلوی نقاشی مرموز، شوم و مصیب آور را معرفی کرده ایم که هر کدام داستانی در خود دارند که بیشتر به افسانه شبیه است تا واقعیت، اما بسیار جالب و خواندنی هستند.

در مورد همه این تابلوها گفته شده که وجودشان در هر خانه ای به یک مصیبت مشخص و مشابه منجر شده و به همین خاطر آن ها را نفرین شده می دانند.

صحنه نمایش

6 تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

هنرمندی به نام لائورا پی. این نقاشی را از روی عکسی که توسط «جیمز کید» گرفته شده بود، ترسیم کرده است. او در رابطه با این تابلو گفته که هنگام گرفتن عکس هیچ مردی در کنار کالسکه قرار نداشته است اما در طول تکمیل تابلوی نقاشی در سمت راست کالسکه جای گرفته.

بعدها مردم اعتقاد داشتند این تابلو جن زده شده زیرا هر زمان که آن را در جائی نصب می کردند باعث ایجاد آشوب و اغتشاش های غیرطبیعی می شده. به همین خاطر، سرانجام این تابلو سوزانده شده تا از عواقب نحسی آن پیشگیری شود.

پسرک گریان

6 تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

یک هنرمند ایتالیایی به نام «برونو آمادیو»، پس از جنگ جهانی دوم ۶۵ پرتره از کودکان یتیم نقاشی کرده و آن ها را به گردشگران فروخت. مشهورترین تابلوی نقاشی وی، «پسرک گریان» است که در بسیاری از شهرهای انگلستان به عنوان تابلوی «نفرین شده» نیز شهرت دارد. یکی از افسانه هایی که به این تابلو نسبت می دهند این است که می گویند نقاش برای در آوردن اشک کودکان زیر چشم آنها کبریت روشن می کرده و امروز، نسخه های چاپی این نقاشی در هر خانه و مکانی که بوده موجب آتش سوزی در آن منطقه شده است.

زن بارانی

6 تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

این تابلو توسط هنرمند اوکراینی به نام Svetlana Telets ترسیم شده و یکی دیگر از تصاویر بسیار عجیب تاریخ محسوب می شود. هنرمند بیان داشته که این نقاشی را در عرض ۵ ساعت کشیده و در تمام این زمان این طور به نظر می آمده که کسی دیگر با استفاده از دست های او این تصویر را نقاشی می کند. همه خریداران این تابلو آن را پس داده و بیان داشته اند که موجب بی خوابی، پرخاشگری، استرس شده و این حس را منتقل می کرده که کسی دائما در حال تماشا کردن آن هاست.

پرتره ژنرال اسپانیایی به نام برناردو د گالوز

6 تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

هتل گالوز در گاوستون واقع در تگزاس، یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران داستان های ترسناک درباره ارواح است. مسافران این هتل بیان داشته اند که تابلوی پرتره ژنرال اسپانیایی به نام برناردو د گالوز به آنها خیره شده و حتی وقتی حرکت می کنند نیز مستقیم به آنها نگاه می کند و موجب وحشت حاضرین می گردد.

آیزل ورث مونالیزا

6 تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

بسیاری از بازدیدکننده های موزه لوور پاریس بسیار مشتاق هستند تا تابلوی نقاشی مونالیزا را از نزدیک مشاهده کنند. گفته می شود برخی از افراد با دیدن این تابلو به اختلالات گوناگونی دچار می شوند. از جمله می توان به عارضه استاندال (Stendhal) اشاره کرد که یک اختلال روانی است که فرد را هنگام مواجهه با آثار هنری با افزایش تپش قلب، سرگیجه، کاهش هشیاری، غش و گاه توهم روبرو می‌ کند.

همچنین گفته می شود که بیننده ی تابلو خیال می کند خودش در تصویر قرار دارد و این توهم موجب بروز خشم، پرخاشگری و حتی گاهی منجر به خودکشی می شود.

بد نیست اشاره کنیم که گفته می شود یک تابلوی دیگر از مونالیزا به نام «آیزل ورث مونالیزا» نیز وجود دارد که توسط خود داوینچی و حدود ۱۰ سال قبل از لبخند ژوکوند کشیده شده است. این تابلو در یک مجموعه شخصی و بیش از یک صد سال پیش پیدا شده و در حال حاضر در موزه پرادو در مادرید اسپانیا در معرض نمایش قرار دارد.

دست ها مانع او می شوند

6 تابلوی نقاشی که به باور مردم نفرین شده هستند

هنرمندی به نام «بیل استون هم» این تابلو را ترسیم کرده و در رابطه با آن بیان داشته که این نقاشی از روی عکس کودکی خود وی کشیده شده. دست های پشت شیشه نیز دنیای خیالی او در آن زمان هستند. اما این دست ها شبیه هیچ آرزو و رویایی نیستند و به همین خاطر، مردم اعتقاد دارند که این تابلو نفرین شده و رجیم است. مالکان این تابلو بیان داشته اند که شب هنگام کودکان این تصویر حرکت کرده و حالت هایی از سردرد و نگرانی را به آنها منتقل می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مونالیزا و آخری خوف ناک بودن

    • رضوان

      وای من که خیلی ترسیدم

    • زهرا

      برای من خیلی جالب بود ولی باورم نشد ممنون

    • ساریناش

      مونالیزا اون وسط چیکارداره؟

    • نیوشا

      ترسناک بودغیر از مونالیزا و اولی

    • بدون نام

      اصلا ترسناک نبود

      پاسخ ها

      • کسری

        باهات موافقم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج