جاباما
۴۴۹۲۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توریست ها مراقب هکرها باشند

توریست ها باید در هر سفر هنگام استفاده از اینترنت های "وای فای" مراقب هکرها و سارقان نامرئی باشند.

خبرگزاری میزان: توریست ها باید در هر سفر هنگام استفاده از اینترنت های "وای فای" مراقب هکرها و سارقان نامرئی باشند.
وقتی وارد هتل می‌شوید اولین نکته‌ای که به دنبال آن هستید، رمز وایرلس آنجاست تا لپ‌تاپ و تلفن همراه خود را به اینترنت وصل کنید و از طریق نرم‌افزارهای تلفن همراه رسیدن خود را به محل اقامت به بستگانتان اطلاع دهید، اما در این میان نکته‌ای که بسیار مهم است و به آن توجه‌ای ندارید هکرهایی هستند که در انتظار اتصال شما به اینترنت هستند.

با افزایش فعالیت‌های هکرها، سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به توریست‌ها توصیه کرد، هنگام استفاده از اینترنت بی‌سیم عمومی در مراکزی مثل ترمینال ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، کافی‌نت‌ها و مرکز تجاری مواظب باشند تا در دام هکرها نیفتند. سرگرد «حمید کیانی» گفت: وقتی به شبکه بیسیم وصل می‌شوید، سیستم عامل دستگاه، «اس‌اس‌ای‌دی»‌های(Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد، توریست‌ها اطمینان حاصل کنند که به شبکه درست وصل شده اند و برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو و در صورت مشاهده کانکشن‌های متفرقه از اتصال به آنها خودداری کنند. هنگامی که نیازی به اینترنت ندارند، اتصال وای ـ فای ـ fi ـ Wi ـ دستگاه خود چه لپ‌تاپ یا تلفن همراه را در هر مکان خاموش کنند و در صورت نیاز، امکان اتصال وای ـ فای دستگاه خود را روشن کنند.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: توریست‌ها باید بسیار مراقب باشند و در هنگام استفاده از اینترنت‌های رایگان و عمومی بهتر است مبادلات بانکی نداشته باشند و سیستم آنها چه لپ‌تاپ یا گوشی‌های هوشمند، فاقد اطلاعات شخصی مهم باشد.

کیانی خطاب به ارائه‌کنندگان اینترنت عمومی گفت: بهتر است این افراد برای افزایش امنیت خود و استفاده‌کنندگان از اینترنت، از ارائه اینترنت باز خودداری کنند و با تعریف نام‌های کاربری و رمز عبور برای مراجعه‌کنندگان، تا حدودی در افزایش امنیت و کاهش جرایم اینترنتی نقش موثری داشته باشند.

وی گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل برای توریست‌ها، می‌توانند با مراجعه به پلیس، درصدد رفع مشکل خود برآیند، همچنین در خصوص جرایم سایبری نیز می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش انگلیسی آن و گزینه contact us گزارش دهند یا ایمیل webmaster@cyberpolice.ir اطلاع دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج