جاباما
۴۴۹۴۳۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

چه بلایی سر محیط زیست در ۲۰۱۷ می‌آید؟

به نظر می رسد اتفاق های سیاسی مختلفی مثل ریاست جمهوری ترامپ یا برگزیت که در سال ۲۰۱۶ رخ داد تاثیر زیادی بر سیاست های محیط زیستی در سال آینده میلادی داشته باشد.

خبرآنلاین: به نظر می رسد اتفاق های سیاسی مختلفی مثل ریاست جمهوری ترامپ یا برگزیت که در سال ۲۰۱۶ رخ داد تاثیر زیادی بر سیاست های محیط زیستی در سال آینده میلادی داشته باشد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی اتفاقات سیاسی زیادی رخ داد که اجرایی شدن آنها منجر به ایجاد تغییرات زیادی برای حوزه محیط زیست در سال بعدی میلادی می شود، تغییراتی در حوزه آلودگی هوا، گرمایش جهانی، حیات وحش و ...

برگزیت و قوانین حفاظت از محیط زیست اروپا

در سال ۲۰۱۷ مذاکرات ناشی از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) بر یارانه های کشاورزی و احتمالا همه قوانین حفاظت از محیط زیست اروپا تاثیر می گذارد، قوانینی درباره پرنده‌ها، آلودگی هوا و آب، اصلاح ژنتیکی خوراکی ها و رفاه حیوانات.

این در حالی است که اگر وزرای اروپایی بخواهند ده ها قانون محیط زیستی را لغو کنند، به احتمال زیاد با مخالفت های شدیدی روبرو می شوند.

اضافه شدن لندن به پاریس، مادرید، مکزیکو سیتی و آتن برای حذف خودرو های دیزلی

سال گذشته پاریس، مادرید، آتن و مکزیکوسیتی توافق کردن که در طول چند سال تردد خودروهای دیزلی را از مرکز شهر خود حذف کنند و گفته می شود در سال بعدی فشار ها برای اضافه شدن لندن به این شهرها هم اضافه می شود.

باور نداشتن ترامپ به تغییر اقلیم و احتمال خروج آمریکا از توافقنامه پاریس

اما در سال آینده میلادی موضوعی بر مذاکرات اقلیمی جهان غالب می شود؛ آیا ترامپ آمریکا را از توافق اقلیمی پاریش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای خارج می کند یا نه؟

او تاکنون همه افرادی را که به تغییر اقلیم مشکوک هستند و به اینکه علاقه دارند تا تولید گاز، نفت، ذغال سنگ افزایش پیدا کنند را مسئول مقابله با تغییر اقلیم کرده است و اگر سال ۲۰۱۷ او به این روال ادامه دهند و ایالت متحده را از توافق پاریس بیرون بیاورد به چین رهبری اقلیمی جهان را هدیه داده است.

گفتنی است بسیاری از محققان اقلیمی ایالت متحده انتظار دارند که دیگر به آنها کمک مالی انجام نشود.

پایان ال نینو و آغاز لانینا

سال ۲۰۱۶ پایانی بر پدیده طبیعی ال نینو بود، پدیده ای که از گرم شدن اقیانوس آرام به وجود می آید و منجر می شود در بخشی از مناطق جهان خشکسالی، افزایش دما و کمبود غذا به وجود بیاید.

اما در سال ۲۰۱۷ انتظار داریم که پدیده لانینا به صورت ضعیفی رخ بدهد، یعنی به احتمال زیاد آب های اقیانوس آرام سرد می شوند و در نتیجه به طور کلی میانگین بارندگی در جهان افزایش پیدا کرده و از سویی دمای برخی از مناطق جهان هم کاهش پیدا می کند.

ادامه روند انقراض حیوانات

با وجود اضافه شدن حیوانات زیادی به لیست حیوانات در معرض انقراض و اقدامات زیادی که برای جلوگیری از قاچاق حیوانات انجام شده است، انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ میلادی روند انقراض حیوانات افزایش پیدا کند. اورانگوتان بورنئویی، ببر جنوب چین، سمور دریایی بزرگ، پلنگ آمور، موش خرمای سیاه پا و روباه داروین از گزینه های اصلی انقراض در سال بعدی هستند.

افزایش حفاظت از دریا

با برگزاری اولین کنفرانس مراقبت از دریاها در ژوئن ۲۰۱۷، حفاظت از دریاها در سال بعدی افزایش پیدا می کند. در این کنفرانس درباره موضوعاتی مثل افزایش تعداد پلاستیک ها در دریاها، ماهیگیری بیش از حد، تاثیرات تغییر اقلیم و نیاز بیشتر به پارک های آبی بحث می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج