۴۴۹۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتحاد ورزش و منتقدان برای کنار زدن کفاشیان

محمد دادکان، رییس فدراسیون فوتبال ایران در فاصله سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۵، بار دیگر علاقه اش برای بازگشت به مدیریت فوتبال را نشان داد.

اتحاد ورزش و منتقدان برای کنار زدن کفاشیان

تماشا: محمد دادکان، رییس فدراسیون فوتبال ایران در فاصله سال های 1381 تا 1385، بار دیگر علاقه اش برای بازگشت به مدیریت فوتبال را نشان داد. او دیروز در گفت و گو با خبرگزاری مورد اعتمادش، ایسنا، سعی کرد نشان دهد که مشکلی با محمد عباسی، وزیر ورزش ندارد.

در عین حال گفت که برای خدمت آماده است. دادکان نزدیک به 7 سال پیش در حالی از ریاست فدراسیون کنار رفت که مدعی بود محمد علی آبادی، رییس وقت سازمان تربیت بدنی دستور برکناری اش را صادر کرده است.

از آن روز تاکنون او تلاش کرده چهره ای منتقد و در عین حال خیرخواه فوتبال، از خود نشان دهد. انتقادهایش به مدیریت ورزش تا جایی بوده که برخی او را در گروه منتقدان دولت دسته بندی کرده اند، این در حالی است که او هم پیش از این و هم در مصاحبه دیروزش تاکیدکرده که تنها با محمد علی آبادی، رییس فعلی سازمان تربیت بدنی مشکل دارد: «آقای علی آبادی در تلویزیون آمده و گفته که من دادکان را برکنار نکردم و بیرون از برنامه گفته که دولت دادکان را برکنار کرده است. مهندس شهنازی و رضا رحیمی را پیش من فرستاده تا بگوید که برکناریم کار دولت بوده است اما من از گوشه و کنار شنیده ام که دکتر احمدی نژاد گفته که برکناری من اجحافی بوده که در حق مدیریت آن زمان فدراسیون روا شده و [گفته] کاری کنید که دادکان به فوتبال برگردد.»

برخی معتقدند تاکید دوباره دادکان بر ناراحتی رییس جمهوری از برکناری اش، چراغ سبزی است برای بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال. این در حالی است که عده ای هم حرف های دادکان را پاسخی به چراغ سبز وزیر می دانند.

ایسنا از دادکان پرسیده است: «خیلی ها منتظرند تا واکنش شما را به پالس های مثبتی که از سوی وزارت ورزش برای بازگشت تان به ورزش فرستاده شده ببینند. شاید صحبت های وزیر ورزش نخستین اظهارنظر صریح مقام اول ورزش کشور برای بازگشت تان به ورزش باشد و به نظر می رسد یخ های موجود در حال آب شدن است.»

دادکان در پاسخ گفته است: «اگر کسی بتواند به جامعه اش کمک کند و مسئولان ورزش هم پذیرای خدمت صادقانه باشند هیچ کس نیست که این مسئولیت را نپذیرد. من معتقدم هر کس که می تواند خدمت صادقانه انجام بدهد، باید مسئولان ورزش به دنبال گرفتن خدمات او باشند. اگر کسانی که ورزش را اداره می کنند واقعا به فکر پیشرفت ورزش هستند و چنین تفکری دارند، حتی اگر شده باید دشمنشان را هم بپذیرند.»

هنوز مشخص نیست که مدیران وزارت ورزش برای بازگرداندن دادکان چه نقشه ای در سر دارند. آنها آشکارا به دنبال پیدا کردن راهی برای کنار گذاشتن علی کفاشیان هستند اما اساسنامه فدراسیون فوتبال می گوید اگر او نخواهد استعفا دهد، تنها اعضای مجمع توان کنار گذاشتنش را دارند.

نزدیکان به وزارت ورزش بر این باورند که قانون منع حضور بازنشسته ها، راه ادامه فعالیت کفاشیان را مسدود خواهد کرد. کفاشیان اسفند ماه گذشته هم در حالی برای دومین دوره رئیس فدراسیون شد که سازمان بازرسی کل کشور او را از حضور در انتخابات منع کرده بود. نزدیک به یک ماه پس از آن انتخابات، دولت به کفاشیان مجوز شش ماهه داد. این مجوز، شش ماه بعد هم تمدیدشد اما از گوشه و کنار شنیده می شود که تمدید دیگری در کار نیست.

بر اساس شنیده ها به کفاشیان اعلام شده که 24 فروردین آخرین زمانی است که او می تواند پشت میزش در فدراسیون فوتبال بنشیند اما اساسنامه فوتبال می گوید او همچنان رئیس است بی آنکه نیازی به گرفتن مجوز از دولت یا هیچ مرجع داخلی دیگری باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج