۴۴۹۹۴۶
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

دیدار وزیر ارتباطات با رئیس جمهور آذربایجان

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در راس یک هیات اقتصادی بزرگ در باکو بسر می برد روز سه شنبه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

خبرگزاری ایرنا: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که در راس یک هیات اقتصادی بزرگ در باکو بسر می برد روز سه شنبه با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

واعظی در این دیدار ضمن ابلاغ پیام سلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان ، بر اهمیت توسعه روابط دو کشور در همه حوزههای سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و مردمی تاکید کرد.
وی با اشاره به یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که امروز (سه شنبه ) در باکو آغاز به کار کرد، گفت : ما این اجلاس را در شرایطی برگزار می کنیم که روابط اقتصادی دو کشور در مقایسه به سال گذشته پیشرفت قابل توجه ای داشته است .
وی ابراز امیدواری کرد در سال آینده روابط اقتصادی دو کشور بیش از پیش توسعه یابد و حوزه های جدید را در بر گیرد .

واعظی ضمن اشاره به تحولات منطقه ای و بخصوص سوریه توافقات اخیر سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و گفت ، تصمیم گیری مردم هر کشور از جمله سوریه درباره آینده کشورشان در اولویت سیاست جمهوری اسلامی ایران می باشد .

وی افزود: تحقق امنیت منطقه ای نیاز به همکاری های مشترک و دسته جمعی دارد و برای جلوگیری از نفوذ تروریسم و تهدیدات ناشی از گروههای تروریستی باید با یک دیگر تبادل نظر و همکاری داشته باشیم .
وی ضمن ارایه گزارشی درباره همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه انرژی، اعلام کرد، تجربه نشان داد که کشورهای تولید کننده نفت و انرژی با رایزنی و تبادل نظر می توانند از کاهش قیمت جلوگیری کنند .
واعظی ضمن بر شمردن همکاری های فیمابین در حوزه های مختلف و نتایج حاصله ، برگزاری منظم در سه سال اخیر اجلاس کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را خاطر نشان و مصوبات همکاری در حوزههای بانکی ، گردشگری و کشاورزی را قابل تقدیر خواند .
وی از پیشرفتهای در اجرای پروژه های حمل و نقل و بخصوص ساخت خط ریلی آستارا - آستارا و راه اندازی قطار مسافربری نخجوان - تبریز که قرار است روز پنجشنبه تحقق یابد ، ابراز رضایت کرد .
در این دیدار که استانداران اردبیل و آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند از پروژه های مشترک در حوزه استانی گزارشی به رییس جمهوری آذربایجان ارایه شد .
الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ضمن ابراز رضایت از پیشرفت در روابط دو کشور اعلام کرد، وی برای رفع هر گونه موانع احتمالی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور نظارت کامل دارد و دستورات لازم در این زمینه صادر خواهد کرد .
وی در بخشی از سخنان خود از توجه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی با نخجوان تقدیر کرد و گفت ، تامین انرژی نخجوان از سوی ایران از اهمیت ویژه ای در روابط دو کشور برخوردار است .
الهام علی اف به همکاری سه جانبه جمهوری آذربایجان ، ایران و سایر کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت ، استفاده از زیر ساختهای دو کشور به توسعه تجارت در منطقه کمک خواهد کرد .
وی آمادگی برای حضور در دومین اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران ،روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران را اعلام کرد .
رییس جمهوری آذربایجان از تلاش های ایران در کنار روسیه و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریستها در سوریه و آزادی شهر حلب و ارایه کمک بشردوستانه به مردم سوریه تقدیر و ابراز امیدواری کرد، مسایل داخلی سوریه از سوی مردم این کشور حل و فصل شود .
الهام علی اف از راه اندازی قطار مسافربری نخجوان - مشهد استقبال کرد و آن را برای تعیق روابط دوستی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان مهم ارزیابی کرد .
محمود واعظی رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایرانی و جمهوری آذربایجان در راس یک هیات اقتصادی بزرگ برای شرکت در یازدهمین اجلاس این کمیسیون وارد باکو شده است .

یازدهمین اجلاس سه روزه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در باکو آغاز به کار کرد .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن امیری

      بابا محض خدا این رو حساب نکنید..ای بابا

    • محسن امیری

      خیلی پر روشون میکنید..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج