جاباما
۴۵۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عظیم ترین گلدسته جهان در مکه

بلندترین گلدسته طلایی جهان برفراز برفراز برج ساعت مسجد الحرام در شهر مکه نصب شد.

به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، قرار است با پایان عملیات نصب این گلدسته طلایی، اذان از طریق بلندگوهای ویژه ای در این گلدسته پخش خواهد شد.


با راه اندازی سیستم پخش اذان از گلدسته طلایی مسجد الحرام، می توان از فاصله حدود هفت کیلومتری، صدای این اذان را شنید.

همچنین در هنگام برخی از مناسبات های اسلامی مانند ورود به ماه های هجری و اعیاد ، ۱۶ نور افکن عمودی ویژه که نور آنها به طور عمودی به فاصله ۱۰ کیلومتر به طرف آسمان می رسد. روشن می شوند. قدرت هر یک از این نورافکن ها به ۱۰ کیووات می رسد.

عظیم ترین گلدسته جهان در مکه

در هنگام اذان همچنین در نوک برج ساعت مکه، به وسیله ۱۲هزار چراغ به رنگ های سفید و سبز نورانی خواهد شد. این نورافشانی را می توان از مسافت ۳۰ کیلومتری برج ساعت مشاهده کرد. این علامتی برای هنگام نماز است.

این اقدام باعث می شود افراد دارای ضعف های شنیداری یا افرادی که از مسجد الحرام دور هستند زمان اذان و نماز را درک کنند.

برج ساعت مکه ۶۰۱ متر طول دارد. همچنین از ساعت تا نوک برج طلا نیز ۲۵۱ متر طول دارد. این ساعت به شکل مربع و چهار وجه دارد که طول و عرض آن ۴۳ متر در ۴۳ متر است و دو وجه دیگر آن نیز ۴۳ متر در ۳۹ متر است.


با این حال انتشار این مطلب در سایت اینترنتی روزنامه القدس العربی با واکنش های جالب مخاطبان روبه رو شده است.

یک کاربر با اسم "امین" در اظهار نظری در این باره نوشته است: " پیامبر اسلام حضرت محمد چنین چیزی را از شما نخواسته است. این اقدام بیهوده است. آیا این اقدام بیهوده نیست وقتی مسلمانان در هر جایی از گرسنگی می میرند ؟ کجا هستید ای علمای سعودی چرا سخنی نمی گویید؟"

کاربر دیگری با نام "جهاد" نیز این گونه نظر داده است:" به رغم اینکه مسجد الحرام به عنوان یکی از نمودهای بی نظیر معماری اسلامی به شمار می رود باید اعتراف کرد که دولت عربستان سعودی، چیزهای خوبی را به این عمارت اسلامی افزود و باعث شد این ساختمان نسبت به ساختمان های غربی به صورت ملموس، برتری پیدا کند. به عنوان مثال می توان به برج ساعت مکه اشاره کرد که یک اثر معماری بی نظیر است."

یک کاربر دیگر با نام " اسلامی" نیز نوشت: " به احتمال زیاد سعودی ها از ایرانی ها و عراقی ها یادگرفته اند که دراین زمینه سابقه دار ترهستند. آنها گنبدهای طلایی بر مساجد می گذارند . رقابت در این زمینه ها اقدام خوبی است که سود آن بر معماری و مهندسی اسلامی می رسد البته ایران با استفاده از متخصصین ایرانی و فن وهنر ایرانی مسلمان در این زمینه فعالیت می کند و به مانند عربستان سعودی در ساخت برج ساعت آن را از غرب وارد نمی کند. برای افزایش وحدت اسلامی میان دو کشور آرزومندیم.

کاربر دیگری به نام "عبدالجبار عبدالقهار" هم در اظهار نظری نوشت: "خداوند در قرآن گفته است که اصراف کنندگان برادران شیطان هستند. آیا بهتر نبود این هزینه ها برای افراد محاصره شده در غزه هزینه می شد (من اهل غزه نیستم مطمئن باشید)، فعالیت انسان معمولا برای یکی از این دو است یا برای خدا یا برای مردم. طرف سومی وجود ندارد. کسی که فکر کند چنین اصرافی خدا را راضی می کند قطعا خیر. لذا بدون تردید می توان گفت که برای مردم است . یعنی ریا است. و ریا نیز شرکت خفی است. در روز قیامت چه جوابی به این موضوع می توان داد چه بهانه و عذری می توان مطرح کرد؟

عظیم ترین گلدسته جهان در مکه

عظیم ترین گلدسته جهان در مکه


منبع: عصرایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عظیم ترین گلدسته جهان در مکه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج