۴۵۰۰۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آیت‌الله جنتی: فتنه‌گران درصدد براندازی نظام بودند

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود ۱۰ سال قبل از سال ۸۸ آن را بررسی کرده بودند و اساس فکر فتنه گران براندازی جمهوری اسلامی بود.

پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان: رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود ۱۰ سال قبل از سال ۸۸ آن را بررسی کرده بودند و اساس فکر فتنه گران براندازی جمهوری اسلامی بود.

آیت الله احمد جنتی در گفت و گویی، حماسه حضور مردم در نهم دی را معجزه دانست و افزود: کسانی که می خواهند ابعاد این حضور حماسی را بررسی کنند باید ابتدا ریشه های فتنه را بررسی کنند و فتنه گران خارجی و عناصر فتنه گر در داخل را که ایادی خارجی ها بودند بشناسند.

آیت الله جنتی گفت: ابتدا باید دانست که فتنه گران چه اهداف و خواسته هایی داشتند و اگر این اهداف تحقق می یافت چه حوادث دیگری پیش می آمد همه کسانی که درباره نهم دی صحبت می کنند باید به این مبانی توجه داشته باشند.

وی افزود: برخی ساده اندیشان خیال می کنند فتنه این بود که عده ای ادعای تقلب در انتخابات کردند و با کشاندن مردم به خیابان ها و ایجاد بلوا، کشور را هشت ماه به آشوب کشیدند و بعد هم با حضور مردم در نهم دی مسائل تمام شد این افراد تصور می کنند گستره انتخابات در شهری و استانی بوده و پس از ادعای تقلب سروصدایی شده و بعد هم مسئله به پایان رسیده، این فکر بسیار اشتباه است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود ۱۰ سال قبل از سال ۸۸ آن را بررسی کرده بودند و اساسش این بود که فتنه گران به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند حرکتی که در سال ۷۸ به وجود آمد و خنثی شد و دوباره ۱۰ سال آن را بررسی کردند تا در سال ۸۸ با همان هدف پیگیری کنند.

آیت الله جنتی یادآور شد: معنی این هدف گذاری این است که اساسا مسئله انتخابات مطرح نبود بلکه مسئله نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و براندازی آن مطرح بود یعنی حرکتی که حکومت اسلامی را سرکوب و نابود کنند و حکومتی سکولار زیر نظر آمریکا جایگزینش شود.

دبیر شورای نگهبان گفت: این مسئله ای است که اشخاص به ویژه نسل جوان باید آن را بدانند که فتنه گران چه می خواستند بکنند و بر این مبنا باید به این بیندیشیم که اگر فتنه به ثمر رسیده بود چه می شد و حماسه نهم دی چه کرد.

وی افزود: اگر این فتنه و نقشه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی داخلی شان به ثمر رسیده بود نظام اسلامی برچیده می شد و همه عناصری که در این نظام نقش داشتند و موثر بودند سرکوب می شدند، امام به فراموشی سپرده می شد و می گفتند تاریخ ایشان به اتمام رسیده است و مسلما برای رهبر معظم انقلاب نیز نقشه های شومی داشتند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: با تحقق اهداف فتنه، همه عناصر حزب اللهی و انقلابی را که در همه عرصه ها حضور دارند و از اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه دفاع می کنند یکجا نابود می کردند به نحوی که یا اعدام و یا زندانی می شدند؛ علما را به کلی منزوی می کردند و فرهنگ دینی را که اکنون بر کشور، قوا و مردم حاکم است کنار می گذاشتند و فرهنگ غربی را جایگزینش می کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج