جاباما
۴۵۰۳۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ویرایش ژن، نسل نوابغ را منقرض می‌کند

اگرچه ویرایش ژنتیکی روشی موثر در ریشه کن کردن خطرناک‌ترین بیماری‌ها در جهان مانند سرطان و سرطان خون است اما محقان دریافتند که روش‌های ویرایش ژنتیک می‌تواند سبب منقرض شدن نسل نوابغ شود.

ایسنا: محقان طی یک پژوهش جدید دریافتند که روش‌های ویرایش ژنتیک می‌تواند سبب منقرض شدن نسل نوابغ شود. به نقل از یونیورسیتی هرالد، ویرایش ژنتیکی روشی موثر در ریشه کن کردن خطرناک‌ترین بیماری‌ها در جهان مانند سرطان و سرطان خون است.
ویرایش ژن، نسل نوابغ را منقرض می‌کند

چین و ایالات متحده آزمایشاتی در مقیاس بزرگ را برای درمان بیماران مبتلا به سرطان با استفاده از روش ویرایش ژن در دستور کار دارند.

این در حالی است که این روش‌ها دارای خطراتی مانند انقراض نوابغ در آینده است.

در ماه نوامبر امسال، یک بیمار سرطانی در چین اولین دریافت کننده سلول‌های ایمنی اصلاح شده ژنتیکی برای درمان سرطان ریه با استفاده از فناوری‌های جدید کریسپر CRISPR بود.

کاری که کریسپر انجام می‌دهد این است که سلول‌های بیمار را جدا کرده و آنها را با دستورالعمل‌های جدید برای ساخت سلول‌های بهتر جایگزین می‌کند.

در حال حاضر سرطان تمرکز اصلی دانشمندان ویرایش ژن است، اما آنها می‌گویند که از این روش می‌توان برای درمان سایر بیماری‌های ژنتیکی در آینده نیز استفاده کرد.

محققان هشدار دادند که ویرایش ژنوم انسان با روش ویرایش ژن CRISPR-Cas۹ بر روی بیماران که سندرم آسپرگر، اسکیزوفرنی و اوتیسم دارند، سبب منقرض شدن نسل نوابغی مانند توماس ادیسون خواهد شد. زیرا بسیاری از این بیماری‌ها اغلب با خلاقیت و هوش بالا همراه هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج