جاباما
۴۵۰۳۶۹
۲۷ نظر
۱۲۸۱۲
۲۷ نظر
۱۲۸۱۲
پ

آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

داستان خیالی اتاق قرمز به دنیای مجازی و اینترنت باز می گردد. صفحه تبلیغاتی قرمز رنگی بر روی صفحه کامپیوتر ظاهر می شود که روی آن نوشته شده: آیا دوست داری؟! وقتی فرد اقدام به بستن آن کند، بار دیگر ظاهر می شود و این بار همراه با صدایی می گوید: آیا اتاق قرمز را دوست داری؟

وبسایت تابناک باتو: داستان خیالی اتاق قرمز به دنیای مجازی و اینترنت باز می گردد. صفحه تبلیغاتی قرمز رنگی بر روی صفحه کامپیوتر ظاهر می شود که روی آن نوشته شده: آیا دوست داری؟! وقتی فرد اقدام به بستن آن کند، بار دیگر ظاهر می شود و این بار همراه با صدایی می گوید: آیا اتاق قرمز را دوست داری؟
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

زنی که دهانش بریده شده است (Kuchisake-Onna )

این اسطوره ترسناک درباره زنی است که به دست شوهرش کشته شده و صورت او به طرز بی رحمانه ای مورد اصابت و جراحت قرار گرفته است، به گونه ای که همسرش دهان او را شکافته و زخمی کرده است.
زن به شکل و صورت روحی نا آرام باز می گردد. به صورتش یک ماسک زده است. از کوچه و خیابان عبور می کند. همه فکر می کنند که ماسک را شاید به خاطر بیماری و یا... به صورت زده است.
اما او با ماسک میخواهد چهره اش را بپوشاند و هویتش را پنهان کند. اگر کودکی را در خیابان ببیند به سمت او می رود، نقاب را کنار می زند و می پرسد؛ آیا من زیبا هستم؟! اگر کودک «نه» بگوید او را به سرعت خواهد کشت؛ اما اگر جواب مثبت باشد، دهان کودک را همچون دهان خودش خواهد شکافت.
راه حل این است که به او بگویند قیافه متوسطی داری، نه زیبایی و نه زشت و یا باید به او یک شکلات بدهند و وقتی او در حال خوردن شکلات است فرار کنند. این اسطوره در منطقه ناگازاکی ژاپن رواج داشت، تا جایی که در دهه هفتاد میلادی قرن پیش بچه ها بدون حضور والدین اجازه خروج از مدرسه را نداشتند.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

تیکی تیکی ( teke -teke)

هوا به شدت تاریک و خیابان ها سوت و کور است. یک مرد جوان تنها و به سرعت در حالی که تاریکی او را سردرگم کرده است، به سوی خانه می رود. ناگهان دختری از پنجره یک خانه ظاهر می شود و در حالی که دستش را زیر چانه گذاشته می پرسد: گمشده ای؟!
جوان پاسخ می دهد: بله من گم شده ام. بناگاه دختر از پنجره پایین می پرد. او بسیار وحشتناک است، زیرا از پایین تنه نصف شده است. خودش را روی زمین کشان کشان به سوی مرد جوان که خشکش زده می رساند.
صدای ( تیکی تیکی ) از کشیده شدن او روی زمین به گوش می رسد. تیکی تیکی بدن آن مرد را با قیچی بزرگی که به همراه دارد به دو نیم تقسیم می کند. تیکی تیکی در واقع نماد ارواح کینه توزی است که می خواهند همه مثل خودشان بی رحم و کینه توز شوند.
تیکی تیکی در گذشته دختر زیبایی بوده که به زیر قطار افتاده و بدن او نصف شده است.
البته اسطوره ترس دیگری هم به نام (کاشیما رایکو) وجود دارد که داستانش شبیه ( تیکی تیکی ) است.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

شبح لباس قرمز ( AKA - MANTO)

اگر در ژاپن دنبال یک دستشویی گشتید و یک دستشویی خالی پیدا کردید، نباید زیاد احساس خوش شانسی به شما دست بدهد. زیرا دستشویی یکی از جاهایی است که اسطوره های ترسناک بسیاری درباره اش گفته شده است.
برای مثال شبحی درون دستشویی وجود دارد که می پرسد: کاغذ توالت قرمز یا آبی؟ اگر جواب قرمز باشد شبح او را به طرز فجیعی خواهد کشت و خونش را خواهد ریخت، ولی اگر آبی بخواهد او را خفه می کند.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

اتاق قرمز ( Akai - heya )

داستان خیالی اتاق قرمز به دنیای مجازی و اینترنت باز می گردد. صفحه تبلیغاتی قرمز رنگی بر روی صفحه کامپیوتر ظاهر می شود که روی آن نوشته شده: آیا دوست داری؟! وقتی فرد اقدام به بستن آن کند، بار دیگر ظاهر میشود و این بار همراه باصدایی می گوید: آیا اتاق قرمز را دوست داری؟!
اگر صفحه را بار دیگر ببندید این بار لیستی از اسامی در مقابل چشمان فرد مورد نظر نقش خواهد بست که نام او نیز جز لیست است. در این لحظه آن شخص به شکل مرموزی کشته می شود و خون او تمام اتاق می پوشاند.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

چند سال پیش یک دختر ژاپنی به جرم قتل و مثله کردن همکلاسی خود دستگیر شد. این جنایت فجیع در شهر (ساسیبو ) اتفاق افتاد. و دختر نوجوان همکلاسی خود را در زنگ تفریح و وقت غذا به طرز وحشتناکی با بریدن سر و قطع دست چپ کشت. در بررسی کامپیوتر او در قسمت تاریخ متوجه شدند که او کلید واژه (اتاق قرمز ) را جستجو کرده است.

عروسک اوکیکو ( Okiku - Doll )

پسر هفده ساله ای برای خواهر کوچکش به نام ( اوکیکو ) یک عروسک می خرد. خواهر او عروسک را بسیار دوست داشت. بعد از مدتی دخترک می میرد. خانواده اش عروسک را به عنوان یادگاری نگه می دارند.
به تدریج اتفاق عجیبی می افتد و موهای عروسک شروع به بلند شدن و رشد کردن می کند. هر بار که موهای آن را کوتاه می کنند، موهای عروسک دوباره بیشتر از قبل می روید.
عروسک را به نزد کاهنان معبد می برند و آن ها می گویند روح فرزندشان در عروسک حلول کرده است. از این روی خانواده برای آرامش روح دخترشان عروسک را به معبد می سپارند. این عروسک در معبد نگهداری می شود و کاهنان بعضی وقت ها موهای او را کوتاه می کنند.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

کوکوری سان ( Kokkuri- San )

کوکوری سان یک بازی معروف ژاپنی است که دانش آموزان مدرسه بیشتر برای احضار ارواح از آن استفاده می کنند. لوازم کار یک تکه کاغذ، خودکار و یک سکه است. آن ها سکه ای را روی حرف نوشته شده می گذارند روح را صدا می زنند؛ (کوکوری سان، اگر اینجایی سکه را حرکت بده)، اگر سکه حرکت کند یک سؤال از او می پرسند: مثلا سوال های امتحانی را.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

کوکوری سان جواب سؤال ها را با روش خاص خودش می دهد. برای تمام شدن بازی باید از کوکوری سان بخواهید که آنجا را ترک کند. ( کوکوری سان لطفا برگرد به خونت). و مشکل از جایی شروع می شود که کوکوری سان قصد رفتن نداشته باشد. او یک روح حیله گر است و ممکن است پاسخ های حیله گرانه ای به سؤال ها بدهد.

نوپرا پو ( Noppera - po )

نوپرا پو یک موجود ترسناک در فرهنگ ژاپنی است؛ روحی که هیچ یک از اجزای صورت را ندارد. نه چشم، نه دهان و نه ابرو و... همین موضوع او را ترسناک کرده است.
او ابتدا به شکل یکی از دوستانتان ظاهر می شود اما کم کم چهره اش تغییر حالت پیدا می کند و به شکل نوپرا بو درمی آید. نوپرا بو بی آزار است، ولی حالت و شکل او همه را می ترساند.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

نفرین پارک اینوکاشیرا

پارک اینوکاشیرا در توکیو بسیار زیباست. درختان، گل ها و آواز پرندگان. اما اگر به اینوکاشیرا رفتید حتما از برکه ای که درون باغ است دوری کنید، زیرا این برکه یک جادو و نفرین دارد که محبت میان دوستان را از بین می برد و آن ها را به دو دشمن واقعی تبدیل می کند.
(بینزایتین ) الهه آب ها در فرهنگ ژاپنی مظهر کلمه، بلاغت، فصاحت و موسیقی و... است، ولی با همه این صفات نیکو اطراف برکه ها را می گردد، تا اگر دو دوست در کنار آن باشند دوستی شان را نفرین کند و برهم بزند.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

ستون های انسانی ساختمان های قدیمی

در کشور ژاپن ساختمان های قدیمی بسیاری وجود دارد که در لابلای آن اجساد انسان ها پیدا شده است. در زمان های گذشته چنین تصور می شد که کشتن انسان و قرار دادن آن لابلای ساختمان ها موجب استحکام و استقرار ساختمان است‌.
از جمله آن ها داستان ساختمان ماتسو ( Matsue ) است که در قرن هفدهم جسد دختری را در میان دیوارهای ساختمان قرار دادند تا از ریزش مجدد آن جلوگیری کنند. می گویند وقتی دختری از آن خیابان عبور می کند ساختمان می لرزد.
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

سگ انسان نما ( Jinmenken )
آشنایی با افسانه های ترسناک ژاپنی

جینمنکن سگ انسان نما و نماد نحوست و شومی است. در شب های تاریک دیده شده و در جاده های خلوت بنا به ادعای برخی به دنبال ماشین های تنهایی که عبور می کنند می افتد.
سرعتی بالغ بر صد کیلومتر در ساعت دارد و صداهای عجیب و غریبی از او به گوش می رسد. می گویند جینمنکن تجسم سگ های بیچاره ای است که به دلیل بی توجهی رانندگان و در تاریکی شب زیر ماشین ها رفته و مرده اند.
برخی هم می گویند او روح آدم های بدی است که در دنیا کار خوبی از خود به جای نگذاشته اند و برخی دیگر وجود چنین موجودی را نتیجه آزمایش های بیولوژیکی سری می دانند و در نهایت عده ای آن را یک میمون می دانند که مردم را دچار اشتباه کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترانه

      واااییییی مطمن هستم شب خوابم نمیبره

    • رضوان

      وای نه من عمرا خوابم ببره فردام امتحان دارم

    • شیما

      بابا چرا میترسین برترینها هم گفته که اینا افسانه هستن ...واای منم ترسیدم

    • شیما

      ترانه ،رضوان راه های خوابیدنتون رو به منم بگین

    • سارا

      باحال بود ولی اصلا ترسناک نیست

    • امین

      ترسناک نبود و همش جوک

    • hasti

      باحااال بود ترسناترسناک نبود کم بود

    • مرضیه

      وحشتناک بود

    • king wolf

      بعضی هاشون ترسناک بودند ولی اگه جلوم ظاهر بشند اونی که باید بترسه اوناهستند نه من

    • رو

      ممکنه واقعی باشه می تونه نباشه!من خودم یکی شو پریروز خوندم آخرش نوشته بود سه روز دیگه روحش به طرفم می خزه و جلوم ظاهر می شه میاد..الان سه روزه دارم همون کارای همیشه گیمو می کنم.

      پاسخ ها

      • عادله

        راست میگی؟؟؟
        منم اون مطلبو خوندم از صبح تا شب فقط گریه کردم اینقدر دعا میکردم که نیادXD
        اخر روز بعد شکمم به خاطر فشار زیاد درد کرد رفتم دکتر بهم دارو داد. عصرش رفتم پیش زنداییم اینقدر نصیحتم کردن که افسانه است الکیه باباXD
        اخر شب رفتم عروسی یکم حالم بهتر شد البته الان ار اون ماجرا 9-10 ماه گذشته ولی هر وقت می خونمش دوباره میترسمXD

      • نگین

        اسمه افسانه چیه ؟

    • نیت

      خخخ مسخره بودهیچم ترسناک نبود

    • نیت

      خخخخ مسخره بودهیچم ترسناک نبود

    • نیت

      خخخخ مسخره بودهیچم ترسناک نبود

    • M....

      ترسناک بود اما همونطورکه نوشته شده اینا همش افسانس نه واقعیت پس نترسین دوستان ... (ولی منم شب خوابم نمیبره)

    • mr.nima

      جای اسلندرمن خالی بود

    • mr.nima

      درباره اسلندرمن هم بزارید

    • امیر

      شعر جهنم تومینو هم.باید اینجاومیذاشتید هی
      چوقت این شعرو با صدای بلند نخونین

    • فرناز

      ترسناک نبود اما مطمعنم امشب خوابم نمی بره

    • مارلون

      عالی بود،من عاشق افسانه های ژاپنیام

    • یلدا

      اون نفری که نوشته روح زن به طرفش میخزه رو منم خوندم دروغ چرا منم ترسیده بودم سه روز رو واسه خودم حروم کردم ولی همش دروغ دروغ بود خود ژاپنی ها میگن اون زنی که نصف شده درجا مرده نه خودشو یه جای دیگه کشونده ونه از کسی کمکی خواسته و چون به طرز وحشتناکی مرده و پلیسم بوده معروف شده ولی بعضیا ازش سواستفاده کردن دربارش افسانه هایی پخش کردن

    • نارین

      توی افسانه دوم توی( ژاپن زیبا هستم؟)و(می خوای بکشمت؟)به یک شکل تلفظ می شن به خاطر همینه که توی هر دو پاسخ آره یا نه کودک به هر حال کشته میشد

    • سامیار

      توی افسانه اول باید بگی نه زشت و نه زیبا هستی در این صورت اوگیج میشود و میتوانیم فرار کنیم

    • فاطمه

      ترسناک نبودن ولی اونی که مربوط به یه دختر ژاپنی بود دقسقا چی شده بود؟ داستان اتاق قرمز چیه که اون دختر چنین کاری کرده؟

    • حسن

      اینها که چیزی نیست از این بدتر هاش رو دیدم با چشمام به خدا قسم

    • دیبا

      همه ی اینا افسانه است اگه برین چالشش را ببینی میبینی یوتیوبرا میگن این یه افسانه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج