۴۵۰۴۰۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ملا نوروزی: درباره لغو قرارداد نمایشگاه گنجینه موزه نامه‌ای از آلمان دریافت نکرده‌ام

مجید ملانوروزی گفت: هنوز نامه‌ای از طرف این بنیاد برای لغو قراردادها به موزه هنرهای معاصر ارسال نشده است اما احتمال دارد به دلیل تاخیر در زمان ارسال آثار طرف آلمانی قرارداد را لغو کرده باشد.

خبرگزاری ایلنا: مجید ملانوروزی گفت: هنوز نامه‌ای از طرف این بنیاد برای لغو قراردادها به موزه هنرهای معاصر ارسال نشده است اما احتمال دارد به دلیل تاخیر در زمان ارسال آثار طرف آلمانی قرارداد را لغو کرده باشد.

روز گذشته خبرگزاری‌ دویچه‌وله از لغو نمایشگاه گنجینه آثار هنری مدرن موزه هنرهای معاصر ایران در برلین خبر داد و نوشت: نمایشگاه گنجینه آثار هنری مدرن ایران در برلین پس از ماه‌ها کشمکش سرانجام لغو شد.
ملا نوروزی: درباره لغو قرارداد نمایشگاه گنجینه موزه نامه‌ای از آلمان دریافت نکرده‌ام

در این گزارش آمده است؛ هرمان پارتسینگر، مدیر بنیاد میراث فرهنگی پروس به خبرگزاری آلمان گفته است که وزارت ارشاد اسلامی مجوز خروج آثار گنجینه هنر غربی موزه هنرهای معاصر را صادر نکرده و به همین دلیل بنیاد فرهنگی پروس به طور یک‌جانبه قرارداد برگزاری این تور نمایشگاهی را لغو کرده است. به گفته پارتسینگر بیش از این امکان به تعویق انداختن این تور نمایشگاهی وجود نداشت.

در گفت‌وگوهای مجید ملانوروزی (رییس موزه هنرهای معاصر تهران) و ماکس هولاین همکار برلینی او قرار بود در تاریخ یکشنبه ۴ دسامبر ۳۰ اثر گرانبها از مجموعه هنر غربی همراه با ۳۰ اثر از نقاشان ایرانی در موزه‌های آلمان و ایتالیا به نمایش درآید و سرانجام این ایده پاییز گذشته توسط سیاستمداران ایرانی و آلمانی تأیید شد.

پس از حضور رضا صالحی‌امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی در اظهار نظری از توقف این تور نمایشگاهی خبر داد.

بنیاد میراث فرهنگی پروس با ارسال نماینده‌هایی به ایران امیدوار بود که در آخرین لحظه حسن روحانی، مجوز خروج آثار این نمایشگاه را صادر کند اما این دیدارها موثر واقع نشد و بلاتکلیفی بر سر این موضوع موجب شد بنیاد فرهنگی پروس به طور یک‌جانبه قرارداد برگزاری این تور نمایشگاهی را لغو کند.

این درحالی‌است که مسئولان کشورمان در این‌باره اظهارنظری نمی‌کنند.

مجید ملانوروزی در پاسخ به پیگیری‌های ایلنا گفت: هنوز نامه‌ای از طرف این بنیاد برای لغو قراردادها به موزه هنرهای معاصر ارسال نشده است اما احتمال دارد به دلیل تاخیر در زمان ارسال آثار طرف آلمانی قرارداد را لغو کرده باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در صورت لغو قرارداد از سوی هر یک از طرفین باید به طرف مقابل خسارت پرداخت شود یا نه، اظهارکرد: اطلاعی دقیقی در این‌باره ندارم اما براساس تفاهم‌نامه‌هایی که بین ایران و آلمان منعقد شده در صورت لغو قرارداد از سوی هر یک از طرفین مبلغی به عنوان خسارت به طرف دیگر پرداخت نمی‌شود.

چندی پیش نیز انجمن هنرمندان نقاش در دیدار و گفت‌و‌گو با علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد اسلامی اعلام کرده بود که نگران سرنوشت «میراث ملی کشور»‌ هستند و مدیران ارشد وزارت ارشاد درباره «ماهیت قرارداد برگزاری نمایشگاه در برلین و رم شفاف‌سازی نکرده‌ یا سکوت کرده‌اند و از دادن پاسخ صریح، آشکارا طفره رفته‌اند.

در موزه هنرهای معاصر آثار مهمی از امپرسیونیسم تا پاپ آرت از هنرمندان مطرحی همچون رنوار، مونه، ون گوگ، پیکاسو و همچنین ماکس ارنست، آلبرتو جاکومتی، جکسون پولاک، روی لیختن‌اشتاین و اندی وارهول وجود دارد که ارزش آن‌ها تا دو و نیم میلیارد دلار برآورد می‌شود.

قرار بود آثاری از نقاشان پیشرو ایران، نقاشانی مانند فرامرز پیلارام، بهجت صدر و محسن وزیری مقدم نیز در گالری ملی برلین و موزه ماکسی رم به نمایش گذاشته شود و مبلغ یک و نیم میلیون یورو بابت اجاره این آثار به موزه هنرهای معاصر پرداخت ‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج