۴۵۰۴۱۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

معتادان خانه به خانه شناسایی می‌شوند

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال آینده طرح پیشگیری خانه به خانه برای شناسایی معتادان اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: از سال آینده طرح پیشگیری خانه به خانه برای شناسایی معتادان اجرا می‌شود.

مجید رضازاده اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی سه مرحله پیشگیری، درمان و حمایت‌های پس از درمان را اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه پیشگیری از اعتیاد پنج هزار تیم اجتماع محور در قالب شبکه "اترک" در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: در محله‌ها در تیم‌های اجتماع محور آموزش و انگیزه ایجاد می‌شود که اجرای طرح توانمندسازی محله محور بر اساس همین رویکرد بوده است.

رضازاده ادامه داد: ۱۱۵۰ مرکز اقامتی میان مدت، ۱۱۷۰ طرح پایه درمان اعتیاد، ۱۴۰ مرکز کاهش آسیب، ۴۵ سرپناه شبانه و ۲۵۰ تیم سیار نیز برای درمان اعتیاد در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: اقدامات پیشگیری در زمینه معلولیت‌ها در سه محور آگاه سازی توسط اطلاع رسانی عمومی قبل از ازدواج، اقدامات غربالگری مانند ناشنوایی در زمان نوزادی و رده سنی ۴ تا ۶ سال، غربالگری نابینایی برای کودکان رده سنی ۳ تا ۶ سال و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج انجام می‌شود.

رضازاده اظهار کرد: در بودجه سال ۹۶ در بخش پیشگیری‌ از معلولیت‌ها افزایش بودجه داشته‌ایم ولی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال مذاکره هستیم و نمی‌توان تا قبل از قطعی شدن عدد و رقمی بیان کنیم.

وی گفت: مهم‌ترین کار در حوزه پیشگیری این است که در برنامه ششم توسعه غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شود تا کودکان معلول کمتری متولد شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما نمی خواهد خانه به خانه بگردید مرز افغانستان را کنترل کنید کنترل کردن مرز افغانستان کمتر هزینه دارد فقط و فقط یک سال کنترل کامل کنید ببینید معتادی در ایران پیدا می شود اولین کاری باید انجام شود اشتقال اشتقال اشتقال بزرگترین کمک به مردم فقرا مستضعفان کارگران مثل ما است به خدا قسم این همه معتاد در ایران فقط به خاطر بیکاری بی پولی است به ولاه قسم خانوارهایی هستند که به خاطر بیکاری بی پولی شب را بی شام می خوابند به ولاه بروید بین مردم با مردم درد دل کنید نه خانه به خانه بگردید ببینند کی معتاد دارد درد دل مردم گوش کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج