۴۵۰۴۹۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اس.بی.اس: سال ۲۰۱۶؛ سال شگفتی ها

شبکه &#۰۳۹;اس.بی.اس&#۰۳۹; استرالیا روز چهارشنبه سال ۲۰۱۶ را سال شگفتی ها دانست و با بررسی چند رخداد، اعلام کرد تحولات سیاسی در جهان و در حقیقت میل شدید برای تغییرات، سال جاری را که به روزهای پایانی آن می رسیم به یک سال غیرمنتظره تبدیل کرد.

خبرگزاری ایرنا: شبکه 'اس.بی.اس' استرالیا روز چهارشنبه سال ۲۰۱۶ را سال شگفتی ها دانست و با بررسی چند رخداد، اعلام کرد تحولات سیاسی در جهان و در حقیقت میل شدید برای تغییرات، سال جاری را که به روزهای پایانی آن می رسیم به یک سال غیرمنتظره تبدیل کرد.

تارنمای این شبکه استرالیایی نوشت که در یک سال گذشته رویدادها و رخدادهایی که به نظر غیر ممکن می رسیدند باز دوباره تبدیل به واقعیت شدند و حمایت ها و وعده های غیرمترقبه رهبران موجب تعیین وضعیت و تعریف سال 2016 شد.
این رسانه استرالیایی، همه پرسی انگلستان و رای برای ترک اتحادیه اروپا را بزرگترین شوک سال 2016 دانست و نوشت: 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس که مدتی پس از نتیجه همه پرسی استعفا داد، گفت: 'مردم بریتانیا یک تصمیم بسیار واضح و روشن گرفتند که کشور را در مسیر دیگری انداخت و به همین خاطر من فکر می کنم کشور به یک رهبر تازه برای هدایت درمسیر جدید نیازمند است. من هر کاری که بتوانم به عنوان نخست وزیر برای ثبات سکان این کشتی طی هفته و ماه های آینده انجام خواهم داد.
این در حالی است که 'دونالد ترامپ' در مبارزه نامزدی حزب جمهوری خواه خود نگرانی مشابهی را با این جمله هشدار داد: 'این مانند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا حتی بیشتر و بیشتر خواهد بود'.

این تارنما در ادامه نوشت: بسیاری از مفسران سیاسی، رسانه ها و سیاستمداران حتی تصور اینکه این مرد اقتصاد بتواند نتیجه ریاست جمهوری آمریکا را به نفع خود کند، نمی کردند.

در یکی از سه مناظره زنده تلویزیونی، 'هیلاری کلینتون' نامزد حزب دموکرات از رابطه دونالد ترامپ اینگونه انتقاد کرد: 'این مردی است که زنان را خوک، کثیف و ژولیده و سگ خطاب کرده است. این شخصی است که می گوید بارداری اسباب دردسر برای کارفرمایان است.
اما مدتی پس از اعلام نتیجه آراء به نفع نامزد جمهوریخواهان، دونالد ترامپ طی یک گردهمایی در شهر نیویورک طرفداران خود اینگونه خطاب قرار داد: ما می خواهیم برای مردم آمریکا بلافاصله کارمان را شروع کنیم. ما قصد داریم کاری برای آمریکا و کشور انجام دهیم که امیدوارم درآینده به رئیس جمهور خود بسیار افتخار کنند.
این در حالی است که رخدادهای سیاسی در نقاط دیگر جهان نیز در سال ۲۰۱۶ به وقوع پیوست.
'دیلما روسف' نخستین رئیس جمهورزن برزیل پس از استیضاح توسط مجلس سنا از دفتر ریاست جمهوری خارج شد، این در حالی است که خانم روسف در ماه آگوست بی گناهی خود را نسبت به اتهامات وارده اینگونه اعلام کرد: 'من می خواهم بطور مستقیم در چشمان تمام حضار نگاه کنم و با آرامش خاطر بگویم که چیزی برای پنهان کردن ندارم و من هیچگونه جنایتی علیه بودجه مرتکب نشده ام و تمامی اتهامات ناعادلانه است.
و اما در استرالیا، هشت هفته مبارزه انتخاباتی را می توان به عنوان کسل کننده ترین خاطره در زندگی مردم این کشور توصیف کرد.
'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا با انحلال دو مجلس به امید تقویت دولتش در مجلس و با نتیجه معکوس به سختی توانست با اقلیت آرا دولت را تشکیل دهد.
این در حالی است که وی گفت احساس نمی کند گروه مبارزات انتخاباتی اش کوتاهی مرتکب شده باشد. مالکوم ترنبول گفت: حزب کارگر یکی از سیستماتیک ترین دروغ ها را که تاکنون در سیاست استرالیا انجام شده بود، به خوبی اجرا کرد.
و اما در جهان، عملیات تروریستی همچنان جان بسیاری از مردم بی گناه را در سال ۲۰۱۶ گرفت. مردان مسلح با سلاح های خودکار و کمربندهای انفجاری حملات وحشیانه ای را انجام دادند که یکی از آنها هدف قرار دادن فرودگاه استانبول بود.
یکی از شاهدان عینی این قتل عام گفت: زمانی که آنجا بودم مردان مسلح به یک طرف شلیک می کردند و ما به طرف دیگر فرار می کردیم و پس از آن بمب ها منفجر شدند. مردم شروع به دویدن به طرفی که تیراندازی می شد، کردند.
از دیگر صحنه های وحشتناک می توان به ۸۴ نفر از مردمی که به تماشای آتش بازی در روز 'باستیل' در شهر 'نیس' فرانسه توسط یورش یک کامیون درو شدند، اشاره کرد.

'مانوئل والس' نخست وزیر فرانسه این حمله تروریستی را اینگونه توصیف کرد: ما در جنگ هستیم. تروریست ها در جنگ علیه ما هستند و هدفشان اشائه ارعاب و وحشت است.

و اما در 'اورلاندو'، تیراندازی در یک باشگاه شبانه منجر به کشته شدن 49 نفر شد و پس از آن قانون محدودیت خرید اسلحه در آمریکا اعمال شد.
'اس.بی.اس' سپس از دنیای سیاست خارج و در دنیای فناوری مهمترین رویداد سال 2016 را ظهور 'پوکمون' دانست و نوشت: این بازی مزخرف به بازار معرفی و میلیون ها نفر در روز با گوشی های خود بدنبال پوکمون از جاهای عجیبی سر در می آورند.

دانلود این برنامه پس از مدتی از 27 میلیون در روز به 700 هزار در روز کاهش پیدا کرد.

و اما در جهان فناوری و علم زمین سال ۲۰۱۶ شاهد یکی از پدیده های نادر طبیعی یعنی ابرماه در آسمان شد.
'تام مارش' استاد اخترفیزیک پدیده ابرماه را اینگونه توصیف کرد: ابرماه آینده در سال ۲۰۳۴ خواهد بود در حالی که نزدیک ترین زمانی که ماه به زمین نزدیک بوده در سال ۱۹۸۴ ثبت شد. بنابراین این پدیده خیلی اتفاق نمی افتد ولی همزمانی این رویکرد با ماه کامل این پدیده را در سال ۲۰۱۶ بسیار متمایز کرد.
از سوی دیگر بلایای طبیعی نیز در سال ۲۰۱۶ ویرانی های بسیاری را به بار آورد. زمین لرزه های شدید در مرکز ایتالیا جان بیش از ۳۰۰ نفر از مردمان شهرها و روستاهای این منطقه را گرفت. توفان 'وینستون' در فیجی نیز جان بیش از ۴۰ نفر را در سراسر این جزایر گرفت.
باران های سیل آسیا رفت و آمد در سراسر انگستان را مختل و منجر به کشته شدن پنج نفر شد.
و اما در دنیای ورزش، 'ریو' با وجود نگرانی در مورد گسترش ویروس زیکا که توسط پشه انتقال داده می شود توانست میزبان خوبی برای سی و یکمین المپیاد باشد.
در جهان هنر نیز 'باب دیلن' ترانه سرا و آهنگساز معروف آمریکایی جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. این نخستین باری است که جایزه ادبیات نوبل به یک ترانه سرا تعلق گرفت.
این انتخاب غیرمنتظره با انتقادهایی مواجه شد، اما آکادمی سوئد اعلام کرد که ترانه سرای ۷۵ ساله به افتخار عبارات شاعرانه اش انتخاب شده است.
'سارا دنی یوس' دبیر دائمی این آکادمی گفت: 'باب دیلن' یک شاعر بزرگ است. او یک شاعر بزرگ در سنت انگلیسی زبان است و یک نمونه منحصر بفرد به شمار می آید.
سال ۲۰۱۶ همچنین سال وداع با بسیاری از نوازندگان ، بازیگران و نویسندگان بود.
'الن ریچمن' بازیگر سرشناس فیلم هری پاتر به همراه هنرپیشه های دیگر 'ویلی وانکا' و 'جین وایلدر' در این سال دار فانی را وداع گفتند. 'هارپر لی' نویسنده 'چگونه می شود مرغ مقلد را کشت' با فروش میلیون ها نسخه کپی رمانش نیز از دنیا رفت.

تارنمای 'اس.بی.اس' در پایان نوشت: اما جنگ خانمان سوز همچنان در عراق و سوریه با کشتار و آوارگی صدها هزار نفر از مردم بیگناه ادامه یافت و در ماه دسامبر نبرد نهایی در شهر 'حلب' انجام شد و این شهر به دست نیروهای دولتی سوریه افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج