جاباما
۴۵۰۶۰۲
۲ نظر
۵۱۸۵
۲ نظر
۵۱۸۵
پ

فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

در این نوشتار، ۲۸ بازیکن مهم تاریخ فوتبال که سابقه محکومیت قضایی و زندان دارند را به شما معرفی خواهیم کرد و خودتان با دیدن چهره ها و سوابق قضایی آنها، متوجه خواهید شد که کدامیک «بزهکار واقعی» و کدام یک «بزهکار بدشانس و شاید تا حدودی بی گناه» هستند.

فرهنگستان فوتبال: در این نوشتار، ۲۸ بازیکن مهم تاریخ فوتبال که سابقه محکومیت قضایی و زندان دارند را به شما معرفی خواهیم کرد و خودتان با دیدن چهره ها و سوابق قضایی آنها، متوجه خواهید شد که کدامیک «بزهکار واقعی» و کدام یک «بزهکار بدشانس و شاید تا حدودی بی گناه» هستند.

جنجال هایی که پیرامون آدام جانسون بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و ساندرلند پیرامون اتهام برقراری ارتباط جنسی با دختری زیر سن قانونی در رسانه های انگلیسی به وجود آمد، یک اتفاق تکان دهنده برای جامعه انگلیس بود. این اتفاق به قدری در روزنامه ها و سایت ها بازتاب داده شد که حتی یک ستون ثابت برای آن در نظر گرفته و اخبار مربوط به مراحل مختلف دادگاهی و پرونده آدام جانسون را به صورت «تایم لاین» منتشر می کردند!

سوژه ای جذاب برای مطبوعات بریتانیایی که بی رحمانه از آدام جانسون، پُلی ساختند تا مخاطبین بیشتری را سرگرم یک پرونده جنجالی کنند که در نهایت با حکم دادگاه، ۶ سال زندان نصیب متهمی شد که بدترین برخورد را با او کردند. اما آدام جانسون اولین بازیکنی نبوده که اسیر دادگاهی و زندان شده است. پیش از جانسون، در فوتبالی که تماشاگرانش سردمدار هولیگانیسم در استادیوم ها محسوب می شوند، بازیکنان زیادی بوده اند که با ارتکاب جرائم مختلف، اسیر دادگاه و سپس زندان شدند. تعداد این بازیکن ها کم نیست و از تیم های دسته های پایین تر تا لیگ برتر را شامل می شود هر چند که هیچ کدام به اندازه آدام جانسون در معرض این بوق و کرنای رسانه ای قرار نگرفتند.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

بعضی از این بازیکنان که اسم ورزشکار یدک می کشیدند، هرگز شخصیت ورزشکاری نداشتند و به معنای واقعی، هیبت یک اوباش و یا اگر خیلی محترمانه تر بگوییم، یک «خلافکار» را داشتند که چندین بار و به علت بزهکاری های متفاوت، به زندان رفتند یا جریمه شدند. برخی دیگر از بازیکنان هم بودند که به طور اتفاقی و به علت تخلفاتی ناخواسته و کوچک همچون عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، به زندان افتادند و در هر صورت، با کارت های زرد و قرمز در خارج از زمین فوتبال نیز مواجه شدند.

در این نوشتار، ۲۸ بازیکن مهم تاریخ فوتبال که سابقه محکومیت قضایی و زندان دارند را به شما معرفی خواهیم کرد و خودتان با دیدن چهره ها و سوابق قضایی آنها، متوجه خواهید شد که کدامیک «بزهکار واقعی» و کدام یک «بزهکار بدشانس و شاید تا حدودی بی گناه» هستند.

تونی آدامز

کاپیتان اسبق آرسنال به علت رانندگی پس از نوشیدن مشروبات الکلی، به ۴ ماه زندان محکوم شد ولی پس از ۵۷ روز حضور در زندان، مشمول عفو و آزادی گردید. آدامز همواره با اعتیاد به الکل مواجه بود و حتی یک بار به علت مستی بیش از حد با خودروی شخصی اش به یک دیوار نزدیک خانه خود کوبید. در تست الکلی که بلافاصله از وی گرفته شد، میزان الکل موجود در خون تونی آدامز ۲۷ برابر حد مجاز بود. البته آدامز که دهه ۹۰ به یک شخص الکلی مشهور بود، توانست خود را درمان کرده و دوباره در بالاترین سطح برای تیم ملی انگلیس و آرسنال به میدان برود. آدامز پس از مربیگری در پورتموث و حتی لیگ آذربایجان، اکنون در امور خیریه مرتبط با ورزشکاران درگیر با بیماری های اعتیادی فعالیت می کند.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

جوی بارتون

بازیکن همیشه جنجالی فوتبال انگلیس که نام او با حاشیه عجین شده بود. بارتون دو بار در دادگاه محکوم شد. اولین محکومیت وی در هنگام حضورش در تیم نیوکاسل یونایتد بود که به حضور در یک نزاع و درگیری و حمله به یک نفر در کلوب شبانه، به ۶ ماه حبس محکوم شد و دومین محکومیت او در زمان حضورش در تیم منچستر سیتی رقم خورد که باز هم به علت درگیری و هجوم به عثمان دابو هم تیمی خود در تیم منچستر سیتی، مشمول محکومیت قضایی ۴ ماهه گردید ولی این محکومیت قضایی به صورت یک دوره تعلیقی ۲ ساله بود. بارتون یک بار در ساعت ۲ نیمه شب با خودروی منحرف شده خویش، وارد یک پیاده رو در مرکز شهر لیورپول شد تا به ۷۷ روز زندان محکوم گردد. برادر ناتنی او یعنی مایکل بارتون هم به علت ارتکاب قتل نژادپرستانه، به حبس ابد محکوم شد. بارتون به تازگی مدرک مربیگری گرفته و حتی در رشته فلسفه مشغول به تحصیل در دانشگاه است و به عنوان کارشناس فوتبال در برنامه های معتبری همچون Match of The Day حضور می یابد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

جرج بست

بازیکن افسانه ای تاریخ باشگاه منچستر یونایتد که همیشه یکی از بازیکنان پر حاشیه فوتبال بریتانیا محسوب می شد. بست به علت رانندگی حین مستی و حمله به پلیس، به ۳ ماه زندان محکوم شد و حتی دادگاه قید وثیقه را در اجرای این حکم نپذیرفت. جرج بست افسانه ای به علت اعتیاد شدید به الکل از دوره جوانی، سر انجام در ۵۹ سالگی از دنیا رفت.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

مارکوس بنت

بنت به علت درگیری، نزاع و سلب آرامش عمومی جامعه و همچنین در اختیار داشتن داروهای ممنوعه از نوع A (مطابق دسته بندی داروهای ممنوعه در بریتانیا)، به ۱۲ ماه زندان تعلیقی و ۲۰۰ ساعت کار اجباری بدون دریافت دستمزد محکوم شد. علاوه بر این، دادگاه وی را محکوم کرد که تا ۲ ماه فقط می تواند تا ساعات مشخصی از روز، در بیرون از خانه باشد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

اریک کانتونا

بازیکن افسانه ای ولی جنجالی منچستر یونایتد پس از درگیری و عمل تهاجم ایذایی، به ۲ هفته زندان محکوم ولی پس از ۲۴ ساعت آزاد شد هر چند که بعدها، دادگاه تجدید نظر، این حکم را لغو و کانتونا را به ۱۲۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم نمود. این درگیری در بازی مقابل کریستال پالاس و پس از فحاشی یک تماشاگر به کانتونا رخ داد.

فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

گری چارلز

او که یک بازیکن بازنشسته محسوب می شود و سابقه بازی در استون ویلا را دارد، ۴ محکومیت قضایی را در کارنامه خود می بیند. یک بار به علت مستی حین رانندگی و بار دیگر به علت نقض عهد در اجرای حکم دادگاه که البته بابت این دو تخلف، حکم زندان برای چارلز در نظر گرفته نشد. نقض عهد وی به دلیل برداشتن غیرقانونی ردیاب الکترونیکی در تعطیلات و به منظور ادامه این تعطیلات بود. چارلز یک بار هم به علت ضرب و جرح یک شخص در یک نزاع به ۹ ماه زندان تعلیقی و ۱۰۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم گردید. آخرین حکم گری چارلز مربوط به حضور در نزاع و تهاجم به یک شخص بود که ۱۲ ماه زندان را برای او به همراه داشت.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

چد اِوِنز

بازیکن شفیلد ونزدی که به علت تجاوز جنسی به یک خانم، با حکم ۵ سال زندان و مواجهه با خشم جامعه فوتبال انگلیس رو به رو گردید.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

لی هیوز

بازیکن سابق وست بروم به علت بی مبالاتی در رانندگی و کشتن یک شخص با حکم ۶ سال زندان و محرومیت ۱۰ ساله از رانندگی مواجه گردید. او با ماشین مرسدس خود با ماشین دیگری تصادف کرده و یکی از سرنشینان آن ماشین کشته شد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

گوین گرنت

بازیکن بردفورد سیتی که به علت ارتکاب قتل به حبس ابد محکوم شد که البته طبق قانون، پس از ۲۵ سال قابل عفو مشروط خواهد بود.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

مارلون کینگ

کینگ بدون شک خلافکارترین بازیکن تاریخ فوتبال بریتانیا می باشد. ۸ محکومیت قضایی مختلف در کارنامه وی دیده می شود. اولین محکومیت مارلون کینگ یعنی ۸۰ ساعت خدمات اجتماعی ، مربوط به اذیت و آزار و سپس شکستن بینی یک زن بود. او همچنین به علت استفاده از یک گواهینامه رانندگی جعلی و مسروقه، ۲۸۰ پوند جریمه شد. کلاهبرداری از یک کارت اعتباری بانکی باعث شد تا او به اصلاح رفتار اجتماعی محکوم گردد.

این سه تخلف مارلون کینگ در دوران حضورش در تیم بارنت مربوط می شد. وی پس از حضور در تیم گیلینگهم نیز مرتکب سه تخلف منجر به حکم دادگاه گردید. کسب اموال از طریق فریب و بزهکاری باعث شد تا دادگاه، او را به اصلاح رفتار اجتماعی محکوم کرده و توبیخ نماید. ۱۸ ماه حبس به علت راه انداختن ماشین های دزدی که سپس در دادگاه تجدید نظر به ۵ ماه حبس کاهش یافت، دومین دسته گلی بود که مارلون کینگ در گیلینگهم به آب داد.

سپس، حمله بی دلیل به یک شخص باعث شد تا دادگاه جریمه ۱۰۰۰ پوندی را برای وی در نظر بگیرد. وی پس از حضور در تیم واتفورد، باز هم به علت حضور در یک تهاجم و نزاع، ۳۰۰ پوند جریمه شد ولی بزرگ ترین بزهکاری مارلون کینگ در ویگان اتلتیک رخ داد که او به علت تهاجم به منظور تجاوز جنسی و آسیب جانی به یک شخص، با ۱۸ ماه زندان رو به رو گردید.

فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

یان مولبی

بازیکن سر شناس دانمارکی لیورپول که به علت بی مبالاتی در رانندگی به ۳ ماه حبس محکوم شد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

جرمین پنانت

بازیکن مستعد اسبق آرسنال که طی دوران حضور در بیرمنگام سیتی به علت مستی حین رانندگی به ۹۰ روز زندان محکوم گردید در حالی که در همان دوران، از رانندگی محروم شده بود. البته پنانت پس از سپری نمودن ۳۰ روز حضور فیزیکی در زندان، در باقی مانده دوران محکومیتش، از زندان آزاد و مجبور به استفاده از ردیاب الکترونیکی هوشمند در ۶۰ روز بعد شد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

گراهام ریکس

مربی اسبق چلسی که به علت تهاجم فیزیکی خارج از نزاکت و برقراری رابطه جنسی با یک دختر زیر سن قانونی، به ۱۲ ماه زندان محکوم شد. البته اگر اقدام وی در دادگاه به عنوان عمل تجاوز جنسی ثابت می شد، حکم ۱۰ سال زندان نیز برای او قابل تصور می بود.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

پیتر استوری

بازیکن اسبق آرسنال که سابقه ۵ بار ازدواج با ۴ زن مختلف را دارد، بیش از ۵ سال محکومیت حبس را در کارنامه خود ثبت نمود. استوری که اکنون ۷۰ سال دارد، به علت راه اندازی یک مرکز فساد (۷۰۰ پوند جریمه نقدی و ۶ ماه زندان تعلیقی)، دزدی خودرو (۲ سال زندان)، جعل و تقلب در ساخت سکه های طلا (۳ سال زندان)، انتشار فیلم های مستهجن (۲۸ روز زندان) و بی نزاکتی در رفتار اجتماعی (۲۸ روز زندان) مشمول محکومیت های قضایی شده است.

فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

استیگ توفتینگ

بازیکن خشن دانمارکی که به علت سبک بازی اش همواره در اذهان باقی مانده است، طی دوران حضور در تیم بولتون، به علت ارتکاب عمل تهاجم و درگیری در یک نزاع به ۴ ماه زندان محکوم شد. توفتینگ در یک جشن پس از جام جهانی ۲۰۰۲، به همراه هم تیمی دانمارکی خود در یکی از رستوران های کپنهاگ با صاحب رستوران درگیر شد و با سر به صورت وی کوبید. همین ماجرا باعث شد تا قرارداد وی با بولتون فسخ شده و به زندان برود.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

وینی جونز

بازیکن همیشه جنجالی که طی دوران حضور در کوئینز پارک رنجرز، به علت تهاجم در یک نزاع و همچنین ضرب و جرح و عمل مجرمانه، به ۳۰۰ پوند جریمه نقدی و ۱۰۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم شد. وینی جونز یک بار نیز پس از خداحافظی از فوتبال، در یک پرواز، مرتکب درگیری و نزاع در داخل هواپیما گردید که دادگاه یک جریمه ۵۰۰ پوندی و ۸۰ ساعت خدمات اجتماعی را برای او در نظر گرفت. وینی جونز بر عکس بسیاری از بازیکنان این لیست، همواره یک چهره محبوب در فوتبال بریتانیا محسوب می شد که سال های کاپیتان تیم ویمبلدون بود و پس از خداحافظی از دنیای فوتبال، تبدیل به یک بازیگر درجه یک در دنیای سینما شد که امیدواریم یک بار درباره دوران فوتبال و همچنین فیلم های او صحبت کنیم.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

مارک وارد

بازیکن اسبق تیم های اورتون و وستهم به علت در اختیار داشتن داروهای ممنوعه به قصد عرضه و فروش غیرقانونی آن داروها به ۸ سال زندان محکوم شد ولی پس از طی نصف دوران محکومیت، آزاد گردید.

فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

دانکن فرگوسن

مهاجم فوق العاده مستعد اسکاتلندی اورتون که همواره اسیر مسائل حاشیه ای بود و هنگام حضورش در تیم گلاسگو رنجرز، به علت کوبیدن ضربه سر به صورت جان مک استی مدافع تیم حریف در لیگ برتر اسکاتلند، به ۳ ماه حبس در دادگاه بدوی محکوم گردید ولی توانست در دادگاه تجدیدنظر، تبرئه شود. با اینکه تخلف فرگوسن در زمین فوتبال رخ داده بود، اما حکم دادگاه مبنی بر محکومیت وی در خارج از زمین فوتبال بود. این اتفاق در زمان خودش سر و صدای بسیار زیادی را به پا کرد. فرگوسن ۴ بار به علت تهاجم و درگیری با افراد مختلف، توسط دادگاه محکوم شد که ۳ حکم دادگاه فقط در حد جریمه نقدی بود. دو بار درگیری با راننده تاکسی و یک بار درگیری با یک ماهیگیر در سوابق دانکن فرگوسن دیده می شود.

فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

پاتریک کلایورت

بازیکن اسبق آژاکس که به علت بی مبالاتی در رانندگی که منجر به مرگ یک نفر شد، به ۲۴۰ ساعت خدمات اجتماعی محکوم گردید.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

گاس هیدینک

مربی کنونی چلسی به علت فرار مالیاتی به ۶ ماه حبس تعلیقی و ۴۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم شد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

استیون جرارد

کاپیتان افسانه ای لیورپول به علت حضور در نزاعی داخل یک کلوب شبانه، به جریمه نقدی محکوم شد. البته جرارد همیشه یک بازیکن با شخصیت در داخل و خارج زمین بوده و انسان جایزالخطاست. خوشبختانه هیچ حکم حبسی برای جرارد در نظر گرفته نشد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

آدام چاپمن

چاپمن بازیکن ایرلندی آکسفورد یونایتد به علت بی مبالاتی در رانندگی منجر به مرگ در سال ۲۰۰۹ ، به ۳۰ ماه حضور در مؤسسه تأدیب جوانان محکوم گردید.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

رنه هیگوئیتا

دروازه بان سرشناس کلمبیایی به علت ارتکاب جرم آدم ربایی در کلمبیا و همکاری با پابلو اسکوبار قاچاقچی مشهور مواد مخدر در کلمبیا، در سال ۱۹۹۳ به زندان محکوم ولی پس از مدتی، با پرداخت جریمه مالی مقرر شده در دادگاه، آزاد شد. ربودن دختر ۱۱ ساله و حضور در زندان به معنای از دست دادن جام جهانی ۱۹۹۴ بود.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

نظار طرابلسی

بازیکن اسبق فوروتونا دوسلدورف که به علت ارتباط با القاعده و برنامه ریزی برای تدارک یک حمله به سربازان آمریکایی در یک پایگاه هوایی در بلژیک و همچنین طرح حمله به سفارتخانه ای در پاریس توسط دادگاه به ۱۰ سال زندان در سال ۲۰۰۳ محکوم شد. او دو روز پس از حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا بازداشت شده بود.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

ایان رایت

مهاجم افسانه ای آرسنال که مالک دو خودرو بود، تصمیم گرفت که هزینه های بیمه و مالیات این خودروها را پرداخت نکند ولی دولت به این موضوع پی برد و وی در دادگاه به ۱۴ روز حبس محکوم شد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

جیمز کاتریل

بازیکنی که در یک مسابقه جام حذفی ۲۰۰۶ با مشت به صورت شون ریگ بازیکن بریستول راورز کوبید که منجر به شکستگی استخوان فک وی از دو ناحیه گردید و حتی کار به جایی رسید که ریگ مجبور به استفاده از نی و قاشق چای خوری برای خوردن و آشامیدن شد. همان شب در برنامه Match of The Day ، تصاویر تلویزیونی این درگیری پخش شد که منجر به محرومیت کاتریل توسط فدراسیون فوتبال در سال ۲۰۰۷ و سپس محکومیت قضایی وی مطابق حکم دادگاه به علت ضرب و جرح گردید. حکم ۴ ماه حبس وی پس از حضور چند هفته ای در زندان، تبدیل به حکم حبس خانگی با استفاده از پا بند هوشمند الکترونیکی شد.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

لوک مک کورمیک

دروازه بان تیم پلیموث که به علت کشتن دو کودک در یک تصادف رانندگی در اکتبر ۲۰۰۸ به ۷ سال و ۴ ماه زندان محکوم شد. او به مستی حین رانندگی اعتراف و پس از سپری کردن نیمی از دوران محکومیت، آزاده شده و به میادین فوتبال برگشت.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

تروی دینی

کاپیتان محبوب واتفورد در سال ۲۰۱۲ به علت ضربه زدن به سر یک نفر طی یک نزاع و درگیری، توسط دادگاه به ۱۰ ماه حبس محکوم شد ولی به علت نداشتن سابقه کیفری پیشین و همچنین ابراز پشیمانی از ارتکاب جرم، پس از سپری کردن ۳ ماه در زندان، مشمول عفو و آزادی گردید. تروی دینی که سابقه فرار از مدرسه و انجام کار بنایی را هم دارد، پس از آزادی از زندان، به مدرسه بازگشت و مدرک دیپلم خود را در رشته علوم و ریاضیات گرفت.


فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان

دنیس وایز

کاپیتان اسبق چلسی به علت تهاجم به یک نفر در نزاع و درگیری، به سه ماه حبس توسط دادگاه بدوی محکوم گردید ولی در دادگاه تجدیدنظر تبرئه شد.
فوتبالیست های یاغیِ محکوم به زندان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منیژه

      نه اینکه فوتبالیستای شماهمه ادمای جنتلمن واصیل زتده ان!!!!خوب یکم ازخطاهای خودیهابگین وعکس واسهاشونومنتشرکنید

    • ایرانی

      واقعا که..این همه اخبارفوتبالیستای ایرانی بانام خ،ج،میم.....مینویسن ولی.....مرغ همسایه غازه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج