۴۵۰۷۹۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نتانیاهو: سخنرانی «جان کری» ضد اسرائیلی بود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مغرضانه خواندن سخنان وزیر خارجه آمریکا،‌ این دیپلمات آمریکایی را به غفلت و بی توجهی کامل نسبت به ریشه های واقعی تعارض اعراب- اسرائیل متهم ساخت.

خبرگزاری مهر: به نقل از راشاتودی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «مغرضانه» خواندن سخنان وزیر خارجه آمریکا،‌ این دیپلمات آمریکایی را به غفلت و بی توجهی کامل نسبت به ریشه های اصلی تعارض «اعراب- اسرائیل» متهم ساخت.

نتانیاهو با انتشار بیانیه ای،‌ سخنرانی «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را «ضد اسرائیلی» خواند و گفت که جان کری با موضوع شهرک سازیهای یهودیان در اراضی اشغالی «بطور وسواس گونه ای» برخورد می کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از این بیانیه می نویسد: «سخنرانی امشب جان کری همچون قطعنامه شورای امنیت که وی [کری] مسئول پیشبرد آن در سازمان ملل بود، علیه اسرائیل تحریف شده است».

نتانیاهو در ادامه افزود که جان کری ریشه تعارض موجود [میان اسرائیل و فلسطین] را که به زعم وی [نتانیاهو] در مخالفت فلسطین با موجودیت یک دولت یهودی در درون مرزها خلاصه می شود، بطور کامل نادیده گرفته است.

شایان ذکر است که کری در سخنرانی خود در روز چهارشنبه گفت: «راه حل دو دولت تنها راه حل ممکن برای دستیابی به یک صلح عادلانه و پایدار میان اسرائیلی ها و فلسطینیان است».

وزیر امور خارجه آمریکا با دفاع از حمایتهای بی سابقه دولت اوباما از اسرائیل افزود: «دولت اوباما بیش از هرکدام از رؤسای جمهور آمریکا برای [تأمین] امنیت اسرائیل اقدام کرده است... اسرائیل بیش از نیمی از مجموع کمکهای مالی نظامی خارجی ما [آمریکا] را دریافت می کند».

کری همچنین گفت که «چنانچه اسرائیل بخواهد به مسیر یک دولتی ادامه دهد، هرگز با سایر کشورهای جهان عرب به صلح واقعی دست نخواهد یافت».

گفتنی است که در پی امتناع واشنگتن از دادن رأی منفی به قطعنامه «ضد اسرائیلی» شورای امنیت سازمان ملل، جنگ لفظی میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دولت باراک اوباما شدت گرفته است. این قطعنامه که خواستار توقف شهرک سازی های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین شد، نخستین قطعنامه با محوریت مناقشه اسرائیل- فلسطین است که ظرف هشت سال گذشته در شورای امنیت به تصویب رسید.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا اندکی پیش از سخنرانی جان کری با ارسال پیامهای توئیتری اسرائیل را به «مقاومت» تشویق کرد و گفت که «ما نمی توانیم اجازه دهیم اسرائیل اینگونه مورد تحقیر و بی احترامی قرار گیرد».

بنیامین نتانیاهو نیز در واکنش به پیام توئیتری ترامپ نوشت: «رئیس جمهور منتخب، از شما برای دوستی صمیمانه و حمایت صریح از اسرائیل سپاسگزاریم»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج