جاباما
۴۵۱۲۱۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بازداشت فروشندگان سوالات کنکور قلم چی

پلیس فتای استان یزد، فردی را که سوالات کانون قلم‌چی قبل از کنکور آموزشی دوره‌ای را در فضای مجازی می فروخت، شناسایی و بازداشت کرد.

خبرآنلاین: پلیس فتای استان یزد، فردی را که سوالات کانون قلم‌چی قبل از کنکور آموزشی دوره‌ای را در فضای مجازی می فروخت، شناسایی و بازداشت کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ سرگرد ‌مرتضی ابوطالبی‌ در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت مسئول نمایندگی کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) یزد مبنی بر دسترسی، انتشار و فروش سوالات کنکور آزمایشی این کانون قبل از برگزاری آزمون توسط فردی در یکی از شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیه که مسئول کانون قلم چی در استان یزد است در اظهاراتش به افسر پرونده گفت با توجه به اینکه کانون فرهنگی قلم چی هر ۲هفته یکبار اقدام به برگزای آزمون می کند تا افراد، خود را برای کنکور محک زده و سطح دانش خود را بسنجند مدتی است شخصی با ساختن اکانتی تحت عنوان Ghalamchi_forush در یکی از شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی اقدام به تبلیغ و فروش سوالات این مجموعه همراه با جواب آن به صورت غیرقانونی می‌کند و آبروی کانون فرهنگی را خدشه‌دار کرده است .

سرگرد ابوطالبی افزود: پس از تلاش گسترده ماموران پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم با بررسی پروفایل کاربری متهم در شبکه پیام رسان موبایلی با متهم برقرار شد که وی گفت نحوه پرداخت وجه تنها از طریق رمز دوم اینترنتی است و هنگامی که آن را فعال کردید جهت خرید سوال به صورت دایرکت به ID من پیغام دهید.

وی ادامه داد: مجدد جهت خرید نمونه سوال و اخذ شماره کارت با متهم ارتباط برقرار شد که وی بیان داشت من راهنمای پرداخت هزینه را به شما می‌گویم و طبق راهنمایی‌های من عمل کنید. که نحوه دریافت وجه متهم از خریداران به این صورت بود که متهم یک username و password را در سایت شرط بندی فوتبال به آدرس .com ۹۰Cbetbal در اختیار مشتریان خود قرار می‌داد و به خریداران خود می‌گفت که حساب کاربری وی را در این سایت شارژ کنند تا از این طریق هیچ گونه ردی از خود به جای نگذارد. هنگامی که حساب کاربری متهم در سایت مذکور به سقف ۵۰۰.۰۰۰ ریال برسد وی می‌تواند از طریق شماره شبا مبلغ را به حساب خود وایز کند.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: پس از اقدامات تخصصی و شبانه روزی ماموران دایره مبارزه این پلیس موفق به شناسایی متهم و استخراجiP واقعی وی در فضای مجازی شدند در ادامه متهم به هویت مشخص را شناسایی و حسب دستور مقام قضایی وی دستگیر و پس از بازرسی منزل او، تمامی مستندات از گوشی و لپ تاپ وی استخراج شد.

سرگرد ابوطالبی در پایان اظهارکرد: متهم پرونده در بازجویی‌ها بیان داشت بنده با شخصی دست به انجام چنین کاری زده‌ایم که با هماهنگی با مقام قضایی همدست متهم نیز دستگیر و متهمین پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد ارجاع شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی یه عده سوالات و جوابای آزمونای قلم چی رو می خرن !!!

      خخخ..


      یه فنجان اسید لطفا

    • امکانی

      بیکارید آقا؟ چه خبر مهمی!؟ سوالات کنکور سراسری لو میره ،کسی ککش هم نمیگزد! قلمی چیه دیگه!.

    • اریا

      من دارم برا دانشگاه اماده میشم اگه همه سوالات قلم چی را بهم بدن تا کتابو نخونم ارزش نداره

    • بدون نام

      اینم خبر بود سوالت پزشکی لو رفت هیچی نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج