۴۵۱۳۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اساسنامه کمیته ملی المپیک همچنان بلاتکلیف!

مهلت سه ماه برای اصلاح اساس نامه کمیته ملی المپیک پس از جدایی پارالمپیک در حالی به روز های آخر رسیده که قدم موثری در این مورد برداشته نشده است و باید دید نسبت به این موضوع واکنشی وجود خواهد داشت یا خیر.

خبرگزاری ایسنا: مجلس شورای اسلامی دهم شهریور ماه سال جاری طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک را تصویب و قانونی اعلام کرد. این طرح به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای شرکت قهرمانان و ورزشکاران جانباز و معلول کشور در رقابت‌های پارالمپیک، بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای، با رعایت مقررات بین‌المللی و نیز تلاش برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه معلولان کشور تصویب شد که طی آن کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران از کمیته ملی المپیک ایران منتزع شده و در فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب ۱۳۷۳/۴/۱۹ با اصلاحات بعدی آن قرار گرفت.

این قانون در 12 مهر 95 ابلاغ شد و در آن آورده شد که اساسنامه این کمیته حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.هم چنین براساسبر اساس تبصره 3، کمیته ملی المپیک ایران موظف شده ظرف 3 ماه اساس نامه این کمیته را اصلاح، به تایید هیات دولت برساند.

کمیته ملی پارالمپیک اساس نامه پیشنهادی خود را آماده کرده است . اما کمیته ملی المپیک در هشتم آبان در جلسه هیات اجرایی موضوع اصلاح اساس نامه را مطرح کرد و قرار شد اعضا گزارشات خودرا ارائه کنندو بند بند آن مورد بررسی قرار گیرد.

در جلسه دیگر هیات اجرایی که 22 آبان برگزار شد به دلیل نبود رسول خادم رییس کمیسیون برنامه ریزی بحث اساس نامه مطرح نشد. اکنون نیز کمیته ملی المپیک در انتظار معرفی نماینده ای از سوی وزارت ورز ش است تا در جلسات بررسی روند اصلاح اساس نامه حضور داشته باشد .

کمیته ملی المپیک در حالی منتظر معرفی نماینده ای از سوی وزارت ورزش است که مهلت ۳ماهه برای اصلاح اساس نامه و ارسال آن به هیات دولت در دوازدهم دی به اتمام می رسد اما قدم خاصی برای اصلاح اساس نامه برداشته نشده است. حالا باید دید با پایان یافتن مهلت قانونی دولت نسبت به این موضوع واکنشی نشان می دهد یا خیر؟ آیا قرار است مهلت دیگری به این نهاد داده شود؟

سئول نشینان که در راستای تعامل قرار است با همکاری یکدیگر اساس نامه کمیته ملی المپیک را اصلاح کنند اما نباید زمان را هم از دست بدهند. به هر حال این اساسنامه باید اصلاح شود پس چه بهتر که در موعد قانونی این مهم انجام گیرد تا هرچه زودتر تکلیف یکی از موضوعات حل نشده در کمیته ملی المپیک یک بار برای همیشه روشن شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج