۴۵۱۴۰۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

«شیر شاه»‌ سرانجام شکست خورد

موزیکال «همیلتون» به سه سال صدرنشینی نمایش «شیرشاه» در برادوی پایان داد و عنوان پرفروش‌ترین نمایش سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.

خبرآنلاین: موزیکال «همیلتون» به سه سال صدرنشینی نمایش «شیرشاه» در برادوی پایان داد و عنوان پرفروش‌ترین نمایش سال ۲۰۱۶ را از آن خود کرد.

در سال ۲۰۱۶ رکورد فروش کلی برادوی نیز به لطف فروش شگفت‌انگیز «همیلتون» شکسته شد. قیمت برخی بلیت‌های پرمیوم این نمایش تا هزار دلار هم رسیده بود.

فروش برادوی در سال ۲۰۱۶ میلادی به رقم بی‌سابقه یک میلیارد و ۳۶۷ میلیون دلار رسید. پیش از این بیشترین فروش برادوی در سال ۲۰۱۴ ثبت شده بود. فروش نمایش‌های برادوی در سال ۲۰۱۴، یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار بود.


«شیر شاه»‌ سرانجام شکست خورد

در این میان سهم موزیکال تاریخی «همیلتون» به کارگردانی لیل‌مانوئل میراندا بیش از باقی نمایش‌های برادوی بود. این نمایش در سال ۲۰۱۶ به فروشی برابر با ۱۰۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد و بیش از ۵۵۰ هزار نفر تماشاگر داشت.

به غیر از موزیکال لیل‌مانوئل میراندا تنها نمایشی که سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت، نمایش «شیر شاه»‌ از کمپانی دیزنی بود. این نمایش که با ۱۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دومین نمایش پرفروش سال شد، در تعداد تماشاگران از «همیلتون» پیشی گرفت. «شیر شاه‌» نزدیک به ۷۰۰ هزار تماشاگر داشت. (اختلاف فروش دو نمایش ناشی از اختلاف قیمت بلیت‌های پرمیوم و گنجایش متفاوت سالن‌های محل اجرای آن‌ها است.)

«شیر شاه» که سال آینده برای بیستمین سال پیاپی در برادوی روی صحنه خواهد رفت، سه سال پیاپی عنوان پرفروش‌ترین نمایش برادوی را در اختیار داشت.

البته «شیر شاه» از نظر تعداد تماشاگران هم نتوانست در برادوی صدرنشین شود و نمایش «شرور» در چهاردهمین سالگرد به صحنه رفتن در برادوی با بیش از ۷۱۹ هزار نفر تماشاگر در رده نخست ایستاد. «شرور» با فروش ۸۹ میلیون دلاری سومین نمایش پرفروش سال بود.

رده چهارم پرفروش‌ترین نمایش‌های برادوی نیز به یک محصول دیزنی تعلق دارد. نمایش موزیکال «علاءالدین» با ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروش بیش از ۶۹۹ هزار نفر تماشاگر داشت. فهرست پنج نمایش پرفروش سال در برادوی با نمایش «کتاب مورمون» به انتها می‌رسد. این نمایش با ۴۵۳ هزار تماشاگر به فروشی برابر با ۷۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد.

از دیگر نمایش‌های پرفروش سال گذشته می‌توان به «مدرسه راک» موزیکال تازه اندرو لوید وبراشاره کرد که با فروشی برابر با ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به انتهای سال رسید. «شبح اپرا»، «گربه‌ها»، «ویولن‌نواز روی بام»، «رنگ بنفش» و «خدمتکار»‌ دیگر پرفروش‌های سال ۲۰۱۶ در برادوی بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • getpamao

      20

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج