۴۵۱۶۲۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد انگلیس از اظهارات کری درباره اسرائیل

دفتر نخست‌وزیر انگلیس از اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد که انتقاد کری از اسرائیل به این شیوه صحیح نبود.

خبرگزاری ایسنا:‌ دفتر نخست‌وزیر انگلیس از اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا علیه رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد که انتقاد کری از اسرائیل به این شیوه صحیح نبود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، اخیرا در اظهاراتی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را "دست راست‌ترین دولت در تاریخ اسراییل" توصیف کرده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر در انتقاد از این حرف‌های کری گفت: این درست نبود یک متحد که دولتش به طور دموکراتیک انتخاب می‌شود، این گونه مورد حمله قرار بگیرد.

وزیر خارجه آمریکا از نتانیاهو انتقاد کرده و گفته بود، "افراطی‌ترین عناصر" در دولت ائتلافی او سیاست‌های اسرائیل را شکل می‌دهند. بر همین اساس کری ابراز تردید کرده بود که دولت اسرائیل بر خلاف گفته‌هایش واقعا به دنبال راه حل دو کشوری باشد.

پیش از اظهارات جان کری، آمریکا بر خلاف رویه معمول، قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی‌های اسرائیل را وتو نکرد و این اقدام باعث انتقاد شدید اسرائیل و تنش در روابط دو طرف شد.

انگلیس در شورای امنیت به این قطعنامه رای مثبت داده بود.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس خاطر نشان کرد، با جان کری در این زمینه موافق است که "تنها راه صلح پایدار در خاورمیانه راه حل دو کشوری است". با این حال سخنگوی ترزا می تاکید کرده که "شهرک‌سازی تنها مشکل در این زمینه نیست."

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت: ما فکر نمی‌کنیم که فقط با تمرکز بر یک مشکل، یعنی ساخت و ساز شهرک‌های یهودی‌نشین، بتوانیم درباره صلح مذاکره کنیم. واضح است که مشکل اسرائیل و فلسطینیان عمیق‌تر است.

وزارت خارجه آمریکا هم در واکنش، از این موضع‌گیری دفتر نخست وزیر انگلیس "ابراز تعجب" کرده است.

روزنامه گاردین به نقل از یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا نوشت که موضع‌گیری جان کری هم راستا با مواضع انگلیس در قبال مذاکرات صلح و رای مثبت انگلیس به قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی اسرائیل است. به گفته وزارت خارجه آمریکا، دولت‌های آلمان، فرانسه، کانادا و ترکیه و شماری از کشورهای خلیج فارس هم از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه تمجید کرده‌اند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا، که ماه آینده کار خود را شروع می‌کند، از این سیاست دولت اوباما در قبال اسرائیل انتقاد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انگلیس هم داره برای خودش خودشیرینی میکنه.برو به کشورخودبرس زیادبه خودت فشارنیار!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج