۴۵۱۷۷۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آرزوهای ورزش ایران در ‌سال ۲۰۱۷

روز پایانی‌سال ٢٠١٦ را در شرایطی سپری می‌کنیم که ورزش ایران توانست در ١٢ ماه این‌سال میلادی به افتخارات زیادی در حوزه بین‌الملل دست پیدا کند که اوج آن به رقابت ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک برمی‌گشت.

روزنامه شهروند: روز پایانی‌سال ٢٠١٦ را در شرایطی سپری می‌کنیم که ورزش ایران توانست در ١٢ ماه این‌سال میلادی به افتخارات زیادی در حوزه بین‌الملل دست پیدا کند که اوج آن به رقابت ورزشکاران در المپیک و پارالمپیک برمی‌گشت. حالا‌سال جدیدی در راه است که اتفاقات زیادی را برای رشته‌های مختلف در خود جای داده و‌سال مهمی برای ورزش کشورمحسوب می‌شود. بررسی اتفاقات مهم‌سال ٢٠١٧ برای ورزش ایران جالب‌توجه است.
صعود فوتبال به جام‌جهانی
تیم ملی فوتبال ایران که بخشی از بازی‌های خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ را در‌سال ٢٠١٦ پشت‌سر گذاشت، تا شهریورماه‌سال ٩٦ درگیر دور برگشت این رقابت‌هاست. شاگردان کی‌روش که تاکنون صدر جدول گروه خود را در اختیار دارند، امید زیادی دارند تا با ادامه همین روند به یک صعود تاریخی دست پیدا کنند. در صورتی که ایران بتواند به جام‌جهانی ٢٠١٨ صعود کند، برای اولین بار در طول تاریخ برای دومین بار پیاپی در جام‌جهانی حضور خواهد داشت. شاگردان کی‌روش آخرین دیدار خود را ١٤ شهریور ٩٦ در تهران مقابل سوریه برگزار می‌کنند و احتمالا جشن صعود را برپا خواهند کرد.
پس‌گرفتن رکورد رضازاده
آذرماه‌ سال ٩٦ و در آخرین روزهای‌سال ٢٠١٧ مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آناهیم آمریکا با حضور قدرت‌های برتر جهان برگزار می‌شود. ایران که با کسب ٢ مدال طلا در المپیک ٢٠١٦ عملکرد خوبی از خود نشان داد، یکی از مهم‌ترین اهداف خود را برای رقابت‌های جهانی‌سال آینده بازگرداندن عنوان قوی‌ترین مرد جهان قرار داده است. بدون‌شک بهداد سلیمی می‌تواند اصلی‌ترین گزینه برای گرفتن انتقام المپیک ریو از وزنه بردار گرجستانی باشد که مدال طلا را بر گردن آویخت، در شرایطی که وزنه‌بردار کشورمان در یکضرب او را شکست داده بود.
والیبال احیا می‌شود؟
تیم ملی والیبال که در سال‌های اخیر توانسته علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب کند، با این‌که توانست برای نخستین بار به المپیک برسد اما ٢ سالی است که در لیگ جهانی از رسیدن به مرحله نهایی بازمانده است. مهم‌ترین هدف تیم‌ملی والیبال در‌سال ٢٠١٧ با سرمربی جدید خود می‌تواند رسیدن به یکی از سکوهای لیگ جهانی باشد. از سوی دیگر مسابقات جام قهرمانان قاره‌ها نیز در پیش است که می‌تواند سکوی پرتابی برای والیبال ایران باشد و نوید بازگشت به روزهای اوج این رشته محبوب را بدهد.
غول‌های اروپا در انتظار ایرانی‌ها
انتقال بازیکنان ایرانی شاغل در فوتبال اروپا به تیم‌های بزرگ قاره سبز در تابستان ٢٠١٧ می‌تواند یکی از اتفاقات مهم و تاثیرگذار برای فوتبال ایران باشد. شایعات زیادی پیرامون ابراز علاقه تیم‌های بزرگ اروپا مثل منچستر، لیورپول و آرسنال برای جذب جهانبخش و آزمون از چندی پیش وجود داشته اما به نظر می‌رسد برای عملی شدن این اتفاق باید تا تابستان ٢٠١٧ منتظر بمانیم. سال‌هاست که لژیونرهای ایرانی موفق به حضور در تیم‌های بزرگ قاره سبز نشدند و آخرین نفرات علی کریمی، علی دایی و وحید ‌هاشمیان بوده‌اند که در بایرن‌مونیخ سابقه بازی دارند.
ستاره‌های کاتالان در تهران
چندی پیش در گزارشی به برنامه‌ریزی برای حضور ستاره‌های سابق بارسلونا در تهران پرداختیم. پیشکسوتان و مدیران قدیمی باشگاه استقلال در پی برگزاری این بازی بزرگ در ورزشگاه آزادی هستند و به نظر می‌رسد اقدامات نهایی نیز درحال انجام است. از نام‌های بزرگی چون پویول، کلایورت و دی بوئر برای حضور در تهران نام برده شده و باید دید که بعد از ستاره‌های میلان که چند‌سال قبل برای دیدار با پرسپولیس به تهران سفر کردند، این بار پای کاتالان‌ها به تهران باز می‌شود یا خیر.
میزبانی از جام‌های جهانی کشتی
چندی پیش با اعلام اتحادیه جهانی کشتی میزبانی جام‌های جهانی کشتی در‌سال ٢٠١٧ به ایران رسید. مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد در ‌سال ٢٠١٧ میلادی روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد، در شرایطی که در ٣‌سال اخیر این مسابقات در لس آنجلس انجام می‌شد. جام‌جهانی کشتی فرنگی نیز روزهای ٢٦ و ٢٧ اسفندماه‌سال جاری در کشورمان برگزار خواهد شد تا اولین آزمون جدی کادرفنی جدید تیم‌های ملی کشتی در ایران رقم بخورد.
سال حساس باشگاهی
ناکامی تیم‌های ایرانی در رسیدن به قهرمانی باشگاهی در آسیا بیش از ٢٠‌سال به طول انجامیده و این موضوع باعث کاهش سهمیه ایران هم شده است. باید دید در سالی که استقلال و پرسپولیس هم به لیگ قهرمانان آسیا بازگشته‌اند و در کنار ذوب آهن و استقلال خوزستان برابر حریفان آسیایی می‌ایستند، یک تیم ایرانی توان رقابت با تیم‌های عربی و شرق آسیایی را دارد یا این ناکامی ادامه‌دار خواهد بود. البته در صورت نرسیدن تیم‌های ایرانی به مراحل پایانی بدون شک‌سال آینده سهمیه کمتری در اختیار فوتبال ایران قرار می‌گیرد.
رونمایی از نسل جدید بسکتبال
مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا در‌سال ٢٠١٧ با روشی جدید برگزار می‌شود و البته آزمون بزرگی برای سرمربی آلمانی تیم‌ملی ایران است. در این رقابت‌ها که برخلاف گذشته به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود و دیگر متمرکز نیست، نسل جدید بسکتبال ایران با حضور بائرمن رونمایی می‌شود تا مشخص شود که این مربی آلمانی توانایی رقم زدن کارهای بزرگ برای بسکتبال ایران را دارد یا خیر. در آخرین دوره این مسابقات ایران با کسب مقام سوم از صعود به المپیک بازماند و این بار به دنبال جبران و کسب سهمیه جام‌جهانی ٢٠١٩ است.
صاحب‌پناه: صعود به جام‌جهانی مهم‌ترین اتفاق است

کامران صاحب‌پناه، کارشناس مدیریت ورزش درباره رویدادهای پیش روی ورزش ایران در بخش بین‌المللی در‌سال ٢٠١٧ به «شهروند» می‌گوید: «پیش‌بینی کردن در دنیای ورزش اقدام حرفه‌ای نیست و نمی‌توان از حالا بگوییم که‌سال خوبی در پیش است یا خیر. طبیعی است که هر فرد یا تیمی تلاش بیشتری کند، نتیجه بهتری هم می‌گیرد، به شرطی که این تلاش مبتنی بر برنامه‌ریزی و برنامه محور بودن باشد. باید زمانبندی مناسب برای هر فرآیندی لحاظ شود و مسئولان نیز باید به هر رشته در زمان خودش توجه کنند. هیچ کشوری در دنیا از برنامه محور بودن ضرر نکرده و ما هم باید با برنامه‌ریزی طولانی مدت کار خود را پیگیری کنیم.»
وی همچنین می‌افزاید: «بدون شک صعود تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی برای دومین بار پیاپی می‌تواند مهم‌ترین اتفاق در‌سال ٢٠١٧ برای ورزش ایران باشد چون هم از نظر بین‌المللی بازتاب گسترده‌تری دارد و هم در بعد داخلی در جامعه تأثیر مثبتی خواهد داشت. به‌هرحال جام‌جهانی فوتبال رویدادی فراتر از ورزش است و حضور ایران از اهمیت بالایی
برخوردار است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج