۴۵۱۹۱۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

مرگبارترین کشورها برای روزنامه‌ نگاران در ۲۰۱۶

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: در سال ۲۰۱۶، ۹۳ روزنامه‌نگار و پرسنل بخش مطبوعات در جریان فعالیت‌هایشان در سراسر جهان کشته شدند و عراق و افغانستان مرگبارترین کشورها بوده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران اعلام کرد: در سال ۲۰۱۶، ۹۳ روزنامه‌نگار و پرسنل بخش مطبوعات در جریان فعالیت‌هایشان در سراسر جهان کشته شدند و عراق و افغانستان مرگبارترین کشورها بوده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران گفت: تعداد روزنامه‌نگاران کشته شده در سال جاری میلادی که نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۹ تن کمتر بوده، مربوط به روزنامه‌نگارانی است که در حملات هدفمند، بمب‌گذاری‌ها یا تبادل آتش کشته شده‌اند. ۲۹ روزنامه‌نگار دیگر در سوانح هوایی در کلمبیا و روسیه کشته شدند.

فیلیپ لروث، رئیس فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای گفت: ما همیشه از هر گونه کاهش در خشونت‌ها علیه روزنامه‌نگاران و پرسنل مطبوعاتی استقبال می‌کنیم اما این آمار هنوز خیال ما را راحت نکرده و امیدواریم بحران امنیتی در بخش مطبوعات پایان یابد. برای این نوع جرائم هیچ گونه معافیت از مجازاتی نمی‌تواند وجود داشته باشد.

این فدراسیون افزود: از این آمار ۱۵ روزنامه‌نگار در عراق، ۱۳ تن در افغانستان، ۱۱ تن در مکزیک، هشت تن در یمن،‌ شش تن در گواتمالا، شش تن در سوریه، پنج تن در هند و پنج تن در پاکستان کشته شده‌اند.

این دیده‌بان در ادامه گفت: از نظر منطقه‌ای خاورمیانه مرگبارترین منطقه بوده چراکه در آن ۳۰ روزنامه‌نگار کشته شدند و پس از آن منطقه آسیا - اقیانوسیه با ۲۸ کشته، آمریکای لاتین با ۲۴ کشته، آفریقا با هشت کشته و اروپا با سه کشته قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترین کشور برای روزنامه نگاری ایران است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج