۴۵۱۹۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پپ چگونه می تواند کلوپ را شکست بدهد؟

منچسترسیتی و لیورپول، برای باقی ماندن در کورس قهرمانی و رسیدن به چلسی، به امتیازات این مسابقه نیاز مبرمی دارند.

ورزش سه: سرنوشت منچسترسیتی در سال جدید، می تواند به شدت تحت تاثیر جدال حساس این تیم در بندر لیورپول قرار بگیرد. شکست در آنفیلد و پیروزی احتمالی چلسی، بدان معناست که فاصله در سال جدید با صدر به ۱۰ امتیاز می رسد و این اتفاق می تواند حتی قرار گرفتن در بین ۴ تیم ابتدایی و صعود به لیگ قهرمانان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اما در صورت فتح آنفیلد، سیتیزن ها به رده دوم صعود کرده و بزرگترین تهدید برای صدرنشینی چلسی به شمار خواهند آمد.

اما تاریخ، نتیجه خوبی را برای من سیتی پیش بینی نمی کند. در ۲۹ سفر به آنفیلد، آنها تنها یک بار و با گل دقایق پایانی نیکلاس آنلکا در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب پیروزی شده اند.

همچنین لیورپول بعد از شکست ۱۶ ژانویه سال قبل برابر من یونایتد، نزدیک به یک سال است که در آنفیلد مغلوب نشده و پپ گواردیولا نیز تا به حال تجربه سفر به آنفیلد و حال و هوای رعب انگیز آن را در کارنامه خود نمی بیند.

با این شرایط، باید با اطمینان گفت که گواردیولا یکی از روزهای دشوار حضور در انگلیس را امروز تجربه خواهد کرد و شاید با رعایت این ۵ نکته، بتواند برای پیروزی در آنفیلد امیدوار باشد؛

۱- امید به درخشش سرخیو آگوئرو در نوک خط حمله

سرخیو آگوئرو، ستاره آرژانتینی خط حمله سیتیزن ها بعد از قبول ۴ جلسه محرومیت به ترکیب بازخواهد گشت و این در حالیست که او مجموعا در ۷ بازی از این فصل به علت محرومیت غایب بوده است.

به علت ضعف های دفاعی دو تیم در فصل جاری، احتمالا شانس های زیادی برای مهاجمان هر دو تیم در برابر دروازه ها ایجاد خواهد شد.

اما سیتیزن ها در فصل جاری، به کرات موقعیت سوزی کرده اند که شاید مهم ترین آن در جریان شکست ۱-۳ برابر چلسی بود. اگرچه در آن دیدار آگوئزو نیز یکی از بازیکنانی بود که موقعیت های فراوانی را از دست داد، اما هنوز هم می توان او را در بین گلزن ترین مهاجمان لیگ جزیره محسوب کرد و امید اول سیتیزن ها برای باز کردن دروازه شاگردان کلوپ، قطعا سرخیو آگوئرو خواهد بود.

۲- دل بستن به ضدحملات به جای فوتبال مالکانه

در تاریخ ۱۱ دسامبر، وستهام تحت هدایت اسلوان بیلیچ موفق شد با تساوی ۲-۲ آنفیلد را ترک کند و در آن دیدار به وضوح اثبات شد که لیورپول در مقابل ضدحملات سریع ضعف های بزرگی دارد.

با سرعت فوق العاده سرخیو آگوئرو، رحیم استرلینگ و کوین دی بروین، منچسترسیتی در فصل جاری تا به حال ۵ گل با ضدحملات به ثمر رسانده است.

پس با این تفاسیر، اگرچه گواردیولا را همیشه با فوتبال مبتنی بر مالکیت شناخته ایم، اما شاید در این دیدار بهتر است مالکیت توپ را به لیورپول سپرده و منتظر ارائه ضدحملات سریع روی دروازه و خط دفاعی متزلزل این تیم باشد.

۳- بورنموث و اثبات مشکلات سنگربانی در لیورپول

در جریان شکست چند هفته پیش لیورپول در خانه بورنموث که با نتیجه دراماتیک ۳-۴ همراه بود، گل استیو کوک باعث شد تا تحمل یورگن کلوپ در مورد کاریوس به پایان برسد و مینیوله، باز هم به ترکیب اصلی قرمزهای آنفیلد بازگردد.

اما مینیوله نیز بارها ثابت کرده گزینه ای مطمئن برای دروازه لیورپول نیست و بعد از پذیرش گل در برابر استوک توسط جاناتان والترز، انتقادات از او نیز دوباره افزایش یافت. درفصل جاری، بارها و به اشکال مختلف ضعف خط دفاعی و دروازه لیورپول به تصویر کشیده شده است.

در حال حاضر، هم مینیوله و هم کاریوس تحت فشار زیادی قرار دارند و ستارگانی مانند دی بروین، یحیی توره و فرناندینیو می توانند با ضربات از راه دور، دروازه لیورپول را مورد هدف قرار دهند.

۴- پیروی از روش مورینیو و توقف سبک بازی لیورپول

در روز ۱۷ اکتبر، منچستریونایتد تبدیل به این تیمی شد که در جدال برابر لیورپول در آنفیلد موفق به کسب امتیاز در فصل جاری شده است.

بعد از اتمام آن بازی سرد، مورینیو در خصوص جریان مسابقه گفت: "زمانیکه شما قادر به گلزنی نباشید، امکان پیروز شدن وجود ندارد. ما بازی آنها را متوقف کردیم اما لیورپول نیز در بخش دفاعی بسیار منظم نشان داد".

در آن دیدار، منچستر یونایتد با نظمی توصیف ناپذیر خصوصا در خط میانی بازی کرد و با محدود کردن فضاهای میانه میدان، امکان بروز خلاقیت را از بازیکنان لیورپول گرفتند. شاید اگر زلاتان ضربه سر خود را با دقت بیشتری می نواخت، شیاطین سرخ با همین روش می توانستند فاتح جدال آنفیلد لقب بگیرند.

گواردیولا می تواند با قرار دادن فرناندو به عنوان هافبک میانی دوم و چشم پوشی از اضافه کردن عنصر هجومی، همانند مورینیو فضای مسابقه را به سود تیم خود عوض کند.

۵- پرس شدید، همانند نمایش برنلی

رقبای منچسترسیتی با پرس شدید در فصل جاری موفق به از کار انداختن روش بازی سیتیزن ها شده اند. تیم هایی مانند تاتنهام و سلتیک موفق شدند با شدت بالای پرس، اجازه اجرای تاکتیک های گواردیولا را از او بگیرند و حالا خود گواردیولا می تواند از این روش برای متوقف کردن لیورپول استفاده کند.

در جریان پیروزی ابتدای فصل برنلی برابر لیورپول، سرمربی تیم کم نام و نشان لیگ برتر، رمز پیروزی تیمش را حداکثر تلاش برای بردن جنگ های فردی، خصوصا در ابتدای بازی دانست.

اگرچه با توجه به سرعت و توانایی بالای لیورپول برای شکست خطوط پرس، این روش می تواند کمی ریسک پذیر باشد، اما شاید با زدن یک گل در ابتدای بازی و ایجاد استرس در تیم میزبان، بتوان تا پایان جریان بازی را به سود منچسترسیتی بازگرداند.

ستارگانی مانند سرخیو آگوئرو، کوین دی بروین و رحیم استرلینگ می توانند با پرس شدید روی دفاع آسیب پذیر لیورپول که جوئل ماتیپ را نیز در اختیار ندارد، شانس های زیادی برای گلزنی من سیتی در آنفیلد ایجاد کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج