۴۵۱۹۸۴
۲ نظر
۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۴۶
پ

فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»

کاراکتر اول «مورگان»، فیلم جدید و علمی- تخیلی و ترسناک از لوک اسکات، نه یک انسان طبیعی و عادی بلکه یک آدم مصنوعی ساخته شده از DNAهای ساخته بشر است.

روزنامه بانی فیلم - وصال روحانی : کاراکتر اول «مورگان»، فیلم جدید و علمی- تخیلی و ترسناک از لوک اسکات، نه یک انسان طبیعی و عادی بلکه یک آدم مصنوعی ساخته شده از DNAهای ساخته بشر است. او به واقع یک مکانیزم بیولوژیکی و محصول یک آزمون و ریسک علمی و البته نتیجه کار آزمایشگاه های بزرگ است.
فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»
با این حال شاید عده ای به چشم یک انسان به او نگاه کنند و همین مسئله و تفاوت های بین انسان ها و آندرویدها است که مبنای کار و شیوه عمل در سناریوی سطح بالای ست اوون قرار گرفته است.

پا به پای بزرگان

کارگردانی این فیلم به لوک اسکات سپرده شده که برای اولین بار پشت دوربین می ایستد اما فراموش نکنیم که او پسر ریدلی اسکات مشهور و برادرزاده تونی اسکات فقید است و در نتیجه از بچگی با دنیای فیلم و سینما عجین بوده و پابه پای بزرگان پیش آمده و لابد اصول کار و پایه های این حرفه را می شناسد.
فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»
لوک اسکات در تعدادی از فیلم های پدرش به عنوان دستیار و یکی از عوامل ارشد گروه تولید کار کرده و در نتیجه از تجربیات آن موارد برای تشریح هر چه بهتر قصه مورد نظرش سود جسته است و این بار هم ریدلی اسکات در مقام یکی از تهیه کنندگان فیلم، لوک را تنها نگذاشته و یاور و لابد مشاور او بوده است. سوال اصلی که «مورگان» با طراحی لوک اسکات مطرح می کند، تفاوت های انسان و آندروید و فلسفه های در برگیرنده هر یک از دو قماش فوق و نقطه های تلاقی و تعامل آنها است.

ایرادات یک محصول ارشد

در بخش عمده ای از این فیلم کاراکتر مرکزی کیت مارا که یک مشاور ارشد در شرکتی صنعتی و تولیدی است، در جستجوی دلایل و مواردی است که یکی از محصولات ارشد این کمپانی به نام مورگان (با بازی آنا تیلور جوی) را دچار وقفه و خدشه کرده است. مورگان از جمله محصولات موسوم به ال ناین (L9) این شرکت محسوب می شود که به نظر می رسد هنوز به نقطه کمال نرسیده اند و نیازمند کار و تلاش و پژوهش بیشتر هستند.
فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»
در آوردن قصه ای اینگونه مدرن و سرشار از ایماها و اشاره ها برای کارگردان تازه کاری مثل لوک اسکات قطعاً سخت بوده اما وی در دقایق و سکانس هایی که فیلم جواب داده و در صحنه های موفق آن، نشانه های آشکاری از بلوغ زودرس خود را در این حرفه بروز داده و معلوم است که در فیلم های بعدی بهتر از این هم عمل خواهد کرد.

کاری وسیع و طولانی

وقتی لی ودرز (با بازی کیت مارا) وارد مجتمع علمی و شرکتی می شود که وصف آن را آوردیم، با تعداد زیادی از پزشکان و کارشناسان مواجه می شود. آنها چند سالی است که در پرونده علمی (L۹) حاضر و فعال اند و بدیهی است که از ودرز خوششان نیاید زیرا او فردی منضبط و صاحب اشراف و تسلط بر حیطه کاری خویش است و در عین حال حفظ تصور و تجسم این کمپانی در نزد افکار عمومی و مبرا ساختن آن از هر خدشه ای هم در دستور کار او قرار دارد. از اینجا به بعد و با همراهی موسیقی متنی که ساخته مکس ریشتر و سرشار از نشانه های دلهره است، ریشه ها و بذر التهاب کاشته می شود.
فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»
کاری که دانشمندان مستقر در این کمپانی با مورگان و تبدیل کردن این آندروید به موجودی تقریباً انسانی انجام داده، وسیع و طولانی بوده است و سرکردگی عملیات تولید و ارتقای اینگونه محصولات با سایمون زیگلر (توبی جونز) بوده است. وی طوری به مراحل مختلف شکل گیری و تحول در حرکات مورگان نگاه می کند که انگار پدر اوست و دارد فررزند مستعدش را به سایرین معرفی می کند.

۵ به جای ۲۰

البته مورگان فقط به چهره و پیکر یک انسان ۲۰ ساله نشان می دهد و عمر حقیقی اش از ۵ سال فراتر نمی رود. در این میان تیلورجوی هم در ایفای نقش این موجود روبوتی- انسانی به شیوه ای خاص عمل می کند تا در درجه اول آندروید بودن او به چشم بخورد و محل استقرارش در ساعات غیرکاری عمارتی است که فقط با شیشه و سنگ ساخته شده و کم بی شباهت به یک لابراتوار دیگر نیست.
فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»
با این توضیحات و روال حاکم بر قصه «مورگان» از اول تا آخر قصه ارتباط ها و دوری های انسان ها و روبوت ها است و با اینکه لوک اسکات در ادامه کار خشونت ها و صحنه های برخورد را شدت بخشیده اما این نماها و سکانس ها نیز جزیی کامل کننده از زندگی های مدرن انسان ها است. آنجا سرنوشت انسان ها خواه ناخواه با روبوت ها پیوند خورده و گریزی از یکدیگر ندارند و هر دو به یک سو و فرجامی مشترک می روند.

مشخصات فیلم
فیلم ترسناک «مورگان»؛ محصول مشترک پدر و پسر «اسکات»

عنوان: «مورگان»

محصول: کمپانی های اسکات فری و TSG

تهیه کنندگان : ریدلی اسکات، مایکل شیفر، مارک هافام و ایدان الیوت

سناریست: ست اوون

کارگردان: لوک اسکات

مدیر فیلمبرداری : مارک پاتن

تدوینگر: لورا جنینگز

موسیقی متن: مکس ریشتر

طول مدت : ۹۲ دقیقه

بازیگران : کیت مارا، آنا تیلورجوی، توبی جونز، رزی لسلی، بوید هالبروک، میشل یوا، جنیفر جیسن لی و پل جیاماتی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Alireza

      این فیلم معرکه ست .حتما ببیند . من لذت برم . مطمینا باز نگاه ش میکنم

    • بدون نام

      به نظر من اصلا فیلم کالب و ترسناکی نبود...همه چی هم قابل پیش بینی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج