۴۵۲۰۷۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

حمله سایبری به سازمان امنیت و همکاری اروپا

گروه هکری APT۲۸، متهم به انجام یک حمله سایبری به سازمان امنیت و همکاری اروپا شد. این گروه هکری که به اعتقاد کارشناسان امنیتی غربی، پشتوانه دولتی روس‌ها را به همراه دارد، با نام‌های دیگری نظیر سوفاسی نیز شناخته می‌شود.

وب سایت سایبربان: مطابق سایر حملات سایبری، دولت روسیه مجدداً به‌عنوان متهم حمله به این سازمان، معرفی شد.

گروه هکری APT۲۸، متهم به انجام یک حمله سایبری به سازمان امنیت و همکاری اروپا شد. این گروه هکری که به اعتقاد کارشناسان امنیتی غربی، پشتوانه دولتی روس‌ها را به همراه دارد، با نام‌های دیگری نظیر سوفاسی نیز شناخته می‌شود.
حمله سایبری به سازمان امنیت و همکاری اروپا

سازمان امنیت و همکاری اروپا، از زمان جنگ سرد فعالیت خود را آغاز کرد اما بعد از سال ۱۹۹۱، به‌تدریج شروع به بزرگ شدن کرد و هم‌اکنون ۵۷ عضو، از جمله آمریکا، روسیه و اوکراین دارد.
این سازمان مهم اروپایی، وقایع امنیتی یا انتخاباتی را در این قاره، تحت نظر دارد. یکی از مسئولین این سازمان اروپایی در صحبت‌هایی گفت: «در اثر حمله مذکور، محرمانگی اسناد شبکه فناوری اطلاعات سازمان به خطر افتاده و یکپارچگی این سازمان، هم‌اکنون با تهدیدی جدی مواجه شده است.»

روزنامه لوموند فرانسه، به‌عنوان اولین روزنامه‌ای که این خبر را منتشر کرد، مدعی شده که یک گروه هکری روسی، پشت این حمله قرار دارد. البته بر اساس اعلام مقامات امنیتی این سازمان، هشدارها به جهت رعایت مسائل امنیتی، به اعضا داده شده و ابعاد حمله مذکور در دست تحقیق و بررسی قرار دارد.

موضوع رشد حملات سایبری با پشتوانه دولتی، موضوعی است که سبب نگرانی در بین سران کشورها شده و امنیت فضای اطلاعات را با تهدیدات جدی مواجه ساخته است. این موضوع، طی یک سال گذشته و با پررنگ شدن داستان حمله سایبری روسیه به انتخابات آمریکا، بیشتر از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاد و سبب شد تا پایان سال جاری میلادی، با حاشیه‌های خاص امنیتی همراه باشد.

البته با پایان یافتن انتخابات آمریکا، موضوع نگرانی در مورد حمله به سامانه‌های انتخاباتی، به اروپا گسترش یافته است. آلمان، در سال 2017، انتخابات مهمی را برگزار خواهد کرد که در آن، صدراعظم آینده آلمان‌ها انتخاب خواهد شد. مقامات آلمانی از هم‌اکنون، آغاز به اتهام‌پراکنی علیه روسیه کرده و کرملین را متهم به دست‌کاری احتمالی در انتخابات کشورشان می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج