۴۵۲۵۸۵
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

نگهدار: سبزها از آمریکا خواستند ایران را تحریم کنند

فرخ‌ نگهدار در سایت زیتون نوشت: انتشار یک نامه سرگشاده ۳۰ نفره به آقای ترامپ و واکنش برخی از فعالان مدنی و سیاسی به آن، مجالی نادر است

کیهان نوشت: فرخ‌ نگهدار در سایت زیتون نوشت: انتشار یک نامه سرگشاده ۳۰ نفره به آقای ترامپ و واکنش برخی از فعالان مدنی و سیاسی به آن، مجالی نادر است برای شناخت بهتر حال و هوا و سمت و سوی تحول فکری و سیاسی جامعه فعالین ایرانی. در این رخدادها نکاتی درس‌آموز نهفته است که به تحلیل دقیق‌تر روندهای سیاسی کمک می‌کند.
گستردگی واکنش منفی نسبت به این نامه، و ابعاد انزوایی که نویسندگان نامه با آن مواجه شدند، غیرقابل انتظار بود و این نشان می‌دهد که فضای فکری فعالان سیاسی تا حدود زیادی تغییر کرده است.
کمتر از 6 سال پیش، وقتی ندای برخی فعالان سیاسی مقیم خارج، معترضان به نتایج انتخابات 88 را به شعار «اوباما! اوباما! یا با اونا یا با ما» دعوت کرد، واکنش منفی تندی شکل نگرفت و حتی در جاهایی در تظاهرات این شعار شنیده شد. در همان سال کسانی به نمایندگی از معترضان، به پارلمان اروپا رفتند و خواستند ایران را بیشتر تحریم کنند و این کار کمتر با اعتراض وسیع فعالان سیاسی همراه شد.
گرچه تعداد و شهرت امضاءکنندگان نامه به ترامپ چندان درخشان نبود، اما می‌توان باور کرد که هرگاه امضای طرفداران نامدارتر تحریم هم پای نامه بود، حمایت اجتماعی از آن گسترده‌تر نمی‌شد. احتمالا سرشناس‌ترها یا با اطلاع‌ از قلت حمایت اجتماعی از این «ابتکار» امضا نکرده‌اند و یا کمتر نیاز شخصی به امضا داشته‌اند.
بر ایران چه گذشته است که طی چند سال ساخت و بافت طیف اصلی معترضان ایرانی تا این حد دگرگون شده است؟ چرا توسل به اهرم‌های بین‌المللی برای تشدید فشار بر کشور با چنین واکنشی مواجه است؟
این عنصرسابقا چپ که بعدها با فرصت‌طلبی در شمار مدعیان لیبرال دموکراسی در حلقه لندن درآمد و با MI6 همکاری می‌کند، در ادامه اذعان می‌کند که مردم ایران از مداخلات خارجی انزجار دارند. نگهدار عضو حلقه لندن در فتنه 88 بود که علنا خط‌مشی مداخله‌جویانه و آشوب‌طلبانه شبکه دولتی انگلیس را دنبال می‌کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل کیهان که درخواست پاره شدن برجام رو داره

    • بدون نام

      مثل رفسنجانی و خاتمی

    • بدون نام

      مرگ بر سبزی های گنديده که خاعن دین و اسلامند

    • علي

      وقتي كه سبز ها تو زرد ميشوند نتيجه همين ميشود كه اين سبز هاي توزرد تحريم ايران را از امريكا درخواست ميكنند و اكنون ما زير بار منت اقايان باشيم كه مثلا از صدقه سر ما تحريم ها برداشته شد . نميدانم نفرين بكنم انان را كه باعث تحريم شدند يا نه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج