۴۵۲۷۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سری A قبل از تعطیلات در یک نگاه

ژنده‌پوش‌های چند سال قبل، چکمه‌های نو به پا کرده‌اند؛ فوتبال باشگاهی ایتالیا در حال نو نوار شدن است، در حال تبدیل شدن به همان کالچوی مهیج و دوست‌داشتنی.

خبرگزاری تسنیم: حداقل وقتی جوانان میلان، اوج‌گیری اینتر، جذابیت‌های تورینو، قدرت یوونتوس، تلاش رم، شگفتی‌سازی آتالانتا و پدیده‌های جدید را می‌بینیم، برخلاف چند سال قبل، تماشای بازی‌های آخر شب سری A، حکم قرص خواب را برای‌مان ندارد. به شهادت آمار و محسوسات نیم‌فصل اول سری A، غول دوست داشتنی دوران نوجوانی ما بازگشته است؛ با همان صلابت و جذابیت.

یووه، همچنان مقتدر

یوونتوس با وجود نمایش‌های نه چندان قانع کننده‌ در صدرِ جدولِ سری A قرار دارد و با فتحِ گروهش در لیگ قهرمانان قرعه‌ای مناسب در مرحله یک‌هشتم‌ نهایی به دست آورده است. تازه این در حالی است که کلودیو مارکیزیو و پائولو دیبالا بخش زیادی از نیم فصلِ اول را به خاطر مصدومیت از دست داده‌اند و BBC مدل یووه فقط پنج بار کنار هم بازی کرده‌اند. مدافع عنوان قهرمانی این فصل درست مانند زمین، روی نیمکت هم از داشتن تیمی قوی لذت می‌برد. بخشی از ۱۳ گل هیگواین مقابل ناپولی و تورینو و رم زده شد و یووه را با شتاب به سمت رکورد تاریخی ۶ قهرمانی متوالی در سری A پیش می‌برد.

رم جان سخت، میلان باطراوت، ناپولی پرنوسان

شکست رم در تورین برای هوادارانش تلخ بود اما امتیاز از دست دادن در خانه کالیاری و امپولی بیش از این شکست خاص در نرسیدن آن‌ها به صدر جدول تاثیر داشت. با این حال از زمان بازگشت اسپالتی، رم از ۳۷ بازی ۸۴ امتیاز گرفته‌ و با وجود مصدومیت‌های بلندمدت آنتونیو رودیگر، ماریو روی و آلساندرو فلورنتزی خوب پیش رفته است.

اسپالتی، توتی را مجاب کرده نقش ذخیره‌ طلایی را قبول کند و از ژکو یک ماشینِ گلزنی ساخته است. ناپولی در بازه زمانی مشابه به همین اندازه امتیاز داشت. میلیک و بعدها گابیادینی نتوانستند جای خالی هیگواین را پر کنند اما در ادامه مرتنس آمد و مارادوناوار تیم را نجات داد.

میلان؛ با جوانانی مثل دوناروما و لوکاتلی خوب پیش رفته است. مونتلا معجزه بزرگی در این تیم رقم زده است. تیم او زیبا بازی نمی‌کند اما چنان به رقیب فشار می‌آورد که انگار رئال مادرید است. مونتلا در میلان برخلاف دوران مربیگری در فیورنتینا از فوتبال پرفشار و پرس دست برداشته و با کم‌ترین ضربه به دروازه رقبا می‌رسد. فتح سوپرجام ایتالیا می‌تواند بر ماجراجویی‌های این غول خفته بیفزاید.

ناپولی شروعی خوب داشت. این تیم اگرچه فصل را با تساوی خارج از خانه مقابل تسکارا آغاز کرد اما تا ۵ بازی آینده تن به شکست نداد و حتی یک پیروزی شگفت‌انگیز مقابل میلان هم کسب کرد. ادامه کار تحمل چند شکست دور از ذهن بود و باز ۲ هفته پیروزی و در نهایت شکست در مهمترین بازی نیم فصل مقابل یوونتوس. این تیم بعدتر باز روند سینوسی و پرنوسانش را حفظ کرد و مقابل لاتزیو در خانه متوقف شد اما بعدتر اینتر را در همان ورزشگاه سن‌پائولو شکست داد و در ادامه ۲ پیروزی با مجموع ۱۰ گل زده کسب کرد. پایان‌بخش نوسان ناپولی تساوی ۳ بر ۳ خارج از خانه مقابل فیورنتینا بود.

اینتر رو به بهبودی

پس از پایان دولت مستعجل دی‌بوئر، پیش‌بینی می‌شد پیولی، ناظم دیروز لاتزیو، اینترمیلان را به ساحل آرامش برساند که درست در مقاطع پایانی سال با ۵ پیروزی متوالی این اتفاق رخ داد و حالا اینتر حتی شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان را هم دارد. این تیم دوران جنجالی ایکاردی را مدیریت کرده و با گابریل باربوسا در حال پیشروی است.

لاتزیوی متوسط

تیم دوم شهر رم حتی بدون کاندروا و کلوزه هم همان تیم خوب و انرژیک فصل گذشته است. آن‌ها تیمی عمیق با جایگزین‌های مناسب دارند و می‌توانند چراغ خاموش برای کسب یکی از ۳ سهمیه لیگ قهرمانان به جنگی اساسی با بزرگان برخیزند. تیم ساختار قبلی را حفظ کرده اما اگر بودجه اجازه دهد، شاید انجام چند خرید خوب، اوضاع را برای شان بهتر کند.

آتالانتا و پدیده‌ها

بدون تردید گاسپارینی با ساختن یک آتالانتای خطرناک، شگفتی بزرگ نیم فصل سری A بود. او پس از یک شروع نامطلوب با بارور ساختن جوانانی مثل ماتیا کالدارا، روبرتو گاییاردینی و فرانک کسیه، تیم را در جمع بزرگان قرار داد و ستاره‌هایش را پرمشتری کرد. باید از تورینو و فیورنتینا هم گفت؛ ۲ تیم با پدیده‌هایی استثنایی. برناردسکی در فیورنتینا یادآور روبرتو باجوی افسانه‌ای است و در تیم پرپاس پائولو سوسا بیشترین ضربه به توپ در محوطه جریمه در بین تمام بازیکنان سری A را دارد. تورینو با جو هارت در دروازه و بلوتی یا همان کریستین ویری جدید در خط حمله کاریزمای مناسبی از خودش نشان داده اما تیم پرنوسانی است و به نظر می‌رسد اگر در نیم فصل چند بازیکن از دست بدهد، کارش بیخ پیدا کند، چون از ثبات لازم برخوردار نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج