۴۵۲۷۸۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال ۲۰۱۶

حکمفرمایی گوگل در زمینه ی نرم افزار و پلتفرم ها بوده است، نه تولید سخت افزاری. اما این شرکت سال ۲۰۱۶ را با نمایش نقش اندکی از خود در ساخت کروم بوک ها و برخی تلفن های نکسوس آغاز کرده، اما انتشار پیکسل – اولین اسمارت فون برند گوگل – دستاورد عظیمی به شمار می رود.

وب‌سایت بهترین ها در زمین - جمیله محمدی چراتی: سال ۲۰۱۶ برای بخش اسمارت فون ها، لپ تاپ ها و سایر تکنولوژی های موبایل چه در چنته داشته است؟ تعداد اندکی از محصولات امسال فراتر از انتظارات بوده درحالیکه برخی نیز موجب نومیدی علاقمندان خود شده اند. در ادامه ی این مطلب از بهترین ها در زمین نگاهی به سالی که روزهای آخر آن را می گذرانیم داشته و سعی می کنیم برخی از نقاط مثبت و منفی محصولات امسال را بیان کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

موفقیت: پیکسل، اولین تلفن گوگل

حکمفرمایی گوگل در زمینه ی نرم افزار و پلتفرم ها بوده است، نه تولید سخت افزاری. اما این شرکت سال ۲۰۱۶ را با نمایش نقش اندکی از خود در ساخت کروم بوک ها و برخی تلفن های نکسوس آغاز کرده، اما انتشار پیکسل - اولین اسمارت فون برند گوگل - دستاورد عظیمی به شمار می رود.

اسمارت فون های Pixel و Pixel XL به دلیل ساختار، قدرت پردازش درونی و ذخیره سازی، تجربه ی روان اندروید و دوربین های فوق العاده محبوب شده اند. قطعا به زودی پیکسل ها می توانند جایگاه بالایی در میان اسمارت فون ها کسب کنند.

شکست: سقوط گلکسی نوت ۷ و نقایص آیفون

گلکسی نوت ۷ اگرچه تلفن لوکس و قدرتمندی به شمار می رود اما تمامی نقاط مثبت این دستگاه با یک نقص زیر سوال رفته است، این تلفن به گونه ای ساخته شده که به سادگی آتش گرفته و منفجر می شود. در راستای همین نقص، سامسونگ اقدام به جمع آوری نوت ۷ از بازارها کرده است.

آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل آتش نمی گیرند، اما حذف جک هدفن در این دستگاه ها موجب شکایت و نارضایتی برخی از مصرف کنندگان شده است.
موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال 2016

موفقیت: رویکرد ماژولار زیبای Moto Z

اسمارت فون های ماژولار - یعنی تلفن هایی که با لوازم جانبی قابل بسط هستند - امسال مورد توجه واقع شده اند. از بهترین نمونه های این محصولات باید به Moto Z و Moto Z Force لنوو اشاره کرد. مودها یا ماژول های این دستگاه، توابع جالبی را به این تلفن افزوده اند.

و حتی بدون مودها نیز تلفن های Moto Z تلفن های جالب توجهی هستند. عملمرد کیفی، نمایشگر، دوربین ها و عمر باتری خوب از مشخصات این دستگاه می باشند. به جز پیکسل ها، این دستگاه ها اولین تلفن های سازگار با Daydream گوگل هستند.

شکست: نقص LG G۵ در بخش ماژولار

ال.جی بهار گذشته انتشار اسمارت فون ماژولار را داشته است، اما G۵ نمونه ی ناموفقی به دلیل قطعات داخلی معمولی و رویکرد نامناسب ماژولاریته، به شمار می رود. قاعده ی ماژول های این دستگاه چندان کاربرپسندانه نیست درواقع باید تلفن را خاموش کرد و کل بخش پایینی آن را برداشت ازجمله باتری تا بتوان یکی از لوازم جانبی را به آن متصل کرد.
موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال 2016

موفقیت: Pokémon Go

از طرفداران این بازی باشید یا نه، شکی نیست که Pokémon Go در دنیای بازی موبایل تحول زیادی ایجاد کرده است. در حال حاضر محبوبیت این بازی به حدی گسترده شده که در شمار یکی از اپلیکیشن های جذاب واقعیت مجازی قرار گرفته است.

شکست: Super Mario Run

Super Mario Run به هیچ وجه بازی بدی به شمار نمی رود. محیط شهودی با این حال چالش برانگیز آن بسیار گسترده تر از بازی های دیگر می باشد و این بازی حتی دارای خصوصیات جادویی نینتندو نیز است. این بازی فقط از پذیرش عامه برخوردار نشده است.

موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال 2016

موفقیت: آپشن های بهتر و باکیفیت تر در اسمارت واچ ها و گجت های پوشیدنی سلامتی

ساعت های هوشمند و ردیاب های سلامتی و تناسب اندام در حال پیچیده تر شدن هستند. ساعت امسال Apple Watch ویژگی های GPS و مقاومت در برابر آب را به لیست مشخصات خود افزوده است. این ویژگی ها موجب برداشته شدن گام های قابل توجهی به خصوص در ردیاب های سلامتی شده است. اگر دستبندهای مچی مورد پسند شما نیستند، آپشن های غیر دستبندی نیز برای خرید وجود دارند.

شکست: پایان اجرای Pebble

Pebble، یک کمپانی پیشگام در بخش تولید ساعت های هوشمند به شمار می رود که همواره ایده های نویی در سر داشته است و چندین پروژه ی ابتکاری در کمپین حمایتی کیک استارتر در دست اجرا دارد. در ماه دسامبر این کمپانی اعلام فروش سهام خود به شرکت FitBit را نمود.

موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال 2016

موفقیت: دستگاه های کانورتیبل دو در یک لپ تاپ/تبلت

برخی از مهیج ترین لپ تاپ های سال در قالب دستگاه های دو در یک تبدیل پذیر لپ تاپ/تبلت منتشر شدند. مانند بهترین محصولات مصرفی، این دستگاه ها ویژگی های برجسته ی تکنولوژی های قبل خود را برگرفته و آنها را در شکلی کاربردی تر ارائه نموده اند.

مایکروسافت نسخه ی عملکردی سرفیس بوک و لنوو یک مدل مهیج را در قالب Yoga Book و همچنین لپ تاپ درجه یک Yoga ۹۱۰ را عرضه کردند.

شکست: عدم دسترسی به تاچ بار اپل

اپل نیز اقدام به معرفی تعدادی تکنولوژی لمسی در این سال در مک بوک پروها نموده است. با این حال تاچ بار مذکور - یک نوار خازنی که جایگزین کلیدهای تابعی Fn بالای کیبورد شده است - توجه ی زیادی را به خود جلب نکرده است. بین انتخاب مدل گران قیمت تاچ بار و مدل معمولی، به سختی می توان هزینه ی بیشتر را برگزید.
موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال 2016

موفقیت: Gear VR و Google Daydream در بخش واقعیت مجازی موبایل

اگرچه Gear VR سامسونگ در ابتدا سال گذشته وارد قفسه های بازار شد، 2016 سال واقعیت مجازی موبایل بوده است. نه تنها Gear VR دستخوش ارتقا شده و تعدادی بازی برای آن منتشر شده است، بلکه هدست واقعیت مجازی موبایل بالاخره اولین رقیب واقعی خود را پیدا کرده است: Google Daydream View.

درحالیکه تفاوت های اندکی در پلتفرم ها و سخت افزارهای این دو هدست وجود داشته، اما هر دو تجربه های واقعیت مجازی خوبی را ارائه می کنند.

شکست: Sony PlayStation VR

سونی تلاش کرد تا فضای خالی میان هدست های واقعیت مجازی محدود و ارزان قیمت و انتخاب های گران قیمت وابسته به کامپیوتر مانند Oculus Rift و HTC Vive را پر کند. درحالیکه ایده ی PlayStation VR عالی است، اما عملکرد خوبی ندارد.

موفقیت‌ها و شکست‌های تکنولوژی موبایل در سال 2016
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج