۴۵۲۸۵
۸۳ نظر
۱۰۳۰۷
۸۳ نظر
۱۰۳۰۷
پ

۱۰ نشانه اصلی بارداری

اگر هر کدام از نشانه‌های زیر را داشتید – البته نه همه خانم ها، بلکه بیشتر آن‌ها – و متوجه شدید پریود هم نشده اید، ممکن است باردار باشید. برای اطمینان می‌توانید از تست‌های خانگی برای تشخیص بارداری استفاده کنید.

برترین ها: آیا باردار هستید؟ برخی نشانه ها همچون عقب انداختن پریود تا یک یا دو هفته، نشان دهنده بارداری زنان هستند. از هر ۱۰ خانم، ۷ نفر از آنها در ۶ هفتگی نشانه های بارداری را از خود بروز می دهند.

اگر پیگیر تاریخ پریود خود نیستید یا قاعدگی بی نظمی دارید که هر ماه تغییر می کند، نمی توانید در تاریخی مشخص منتظر شروع دوره قاعدگی باشید. اما اگر هر کدام از نشانه های زیر را داشتید - البته نه همه خانم ها، بلکه بیشتر آنها - و متوجه شدید پریود هم نشده اید، ممکن است باردار باشید. برای اطمینان می توانید از تست های خانگی برای تشخیص بارداری استفاده کنید.

10. بیزاری از غذا

اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و برخی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این روند احتمالا عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در این دوران متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید.
10 نشانه اصلی بارداری

۹. تغییر حالت های روحی

در دوران بارداری بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این موضوع دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات - خوب یا بد - می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند.

نکته: اگر احساس غمگینی یا ناامیدی می کنید و از عهده مسوولیت های روزانه خود بر نمی آیید یا تفکرات خودکشی در سر می پرورانید، حتما به مشاور و روانشناس مراجعه کنید تا درمان درست را به شما ارایه دهد.

۸. باد کردن شکم

تغییرات هورمونی در ابتدای دوران بارداری باعث می شود تا احساس کنید شکم شما باد کرده است - درست همچون اتفاقی که پیش از پریود برای برخی خانم ها پیش می آید. به همین دلیل ممکن است احساس کنید لباس هایتان در ناحیه کمر برایتان تنگ شده است. این اتفاق وقتی هنوز رحم شما بسیار کوچک است اتفاق می افتد.

۷. تکرر ادرار

زمان کوتاهی پس از باردار شدن، تغییرات هورمونی ایجاد شده باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این نشانه از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود.

تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت. حجم خون در دوران بارداری افزایش پیدا می کند و باعث تولید مایعات بیشتر در بدن و جمع شدن آنها در مثانه می شود. با بزرگ شدن جنین در رحم این مساله باعث فشار آمدن به مثانه می شود.

۶. خستگی

بدون دلیل احساس خستگی می کنید؟ هنوز ثابت نشده است دلیل خستگی های ابتدای دوره بارداری در نتیجه چیست. اما احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند.

پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این حس دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید.
10 نشانه اصلی بارداری

۵. سینه های دردناک و بادکرده

یکی از نخستین نشانه های بارداری، باد کردن و دردناک شدن سینه هاست که در نتیجه افزایش هورمون های بدن ایجاد می شود. این درد پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است.

۴. حالت تهوع

برخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. برخی دیگر نیز یک یا دو هفته زودتر این اتفاق رخ می دهد. البته این حالت مختص صبح نیست. حالت تهوع - با یا بدون استفراع - می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد.

حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز ادامه داشته باشد.

۳. عقب افتادن پریود

اگر پریود منظمی دارید و این ماه عقب افتاده، ممکن است باردار باشید. اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و ... می توانید احتمال دهید که باردار هستید.

۲. افزایش دمای عمومی بدن

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا 3 هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید.
10 نشانه اصلی بارداری

1. نتیجه مثبت تست بارداری خانگی

با همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید. این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیتا

      خوب بود. در مورد اسباب بازی های مفید کودک هم مطلب بنویسید.

      پاسخ ها

      • صدیق

        سلام زنم اگ عادت ماهانه نداشته باشه یعنی یه ماه 20 روزه عفونت خونی نشده آیا ممکنه بار داره کمردرد زیر شکم هم داره باد کردن پستانک هم داره ممنون میشم آپ جواب بدی

    • بیتا

      خوب بود. در مورد اسباب بازی های مفید کودک هم مطلب بنویسید.

    • مهرسااا

      خیلی خوب بودممنون.منم نوک سینه هام دردمیکنه وسینه هام سنگین شدن ایاممکنه باردارباشم؟؟؟؟؟واسم دعاکنین.............

    • بدون نام

      ﺳﻠﺎﻡ ﺍﻳﺸﺎﺍ...ﺣﺎﻣﻠﻪ ﻫﺴﺘﻲ

    • الی

      واسم دعا کنید

    • الی

      تورو خدا جوابم بدین من روز ۹تا۱۱قاعدگیم آمپول اچ ام جی زدم و روز ۱۴قا آمپول اچ سی جی و ۲۰عدد شیاف پروژسترون استفاده میکنم روزی یک عدد. ۳۶ ساعت بعد از اچ سی جی دو بار نزدیکی داشتم از دو روز بعدش کمر درد سینه هام سنگین شده سوزش معده و اشتها زیاد وترشح های سفید رنگ دارم کمی هم سردرد خفیف میگیرم آیا باردارم یا عوارض داروهاست؟ الان یک هفته بهقاعدگیم مونده لطفا جواب بدین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب برو تست بده
        این چه کاریه اینجا سوال میکنی؟
        انشاالله که خیره
        براتون دعا میکنم

    • مهلا

      سلام من پريودام سه ماهه نامنظمه الان بيشترين روزي هست كه پريودم دير شده ٧١روز ميشه پريود نشدم تست كردم منفي هست تمام علايم بارداري رو دارم راهنماييم كنيد خواهش ميكنم دعام كنيد

      پاسخ ها

      • marziyehnegahe

        احتمال زیاد کیست دارید

      • بدون نام

        سلام من یه هفته است اقدام به بارداری کرده ام والان حالت تهوع دارم آیا ممکنه که باردارباشم؟

    • مرضیه

      بسیار خوبه.
      لطفا شماره دکتر هم بنویسید که تماس بگیریم

    • شبنم

      من اصلا حال ندارم ماه ۲ بارداریم خیلی افسرده شدم گاهی با گریه از خواب پا میشم دلم میخواد بمیرم چی کنم از این وضع دربیام

    • عطیه

      سلام.من.دوروزه.خونریزی.دارم.این.روزسوممه.دوهته.به.پریودم.مونده.ایاممکنه.ماه.بعدعقب.بیفته.ماه.بعدباردارشم.چون.هی.عقب.جلومیشه

    • هدیه

      سلام من هدیه هستم

    • سارا

      نوك سينه و زير شكمم درد ميكنه و يك هفته مونده تا زمان پريود ممكنه باردار باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید

    • حدیث هستم از همدان

      سلام بچه ها من الان سه ماهه دارم نزدیکی میکنم این ماه یک روز مونده ب پریودیم سینه ام درد میکنم وسنگین شد ممکنه باردار باشم

    • بدون نام

      سلام من درد کمر وزیر شکم دارم گر هم میگیرم ممکنه حامله باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علائم بارداری و پریودی خیلی به هم شباهت دارند دوست عزیز، انشالله هر کسی که قصد بارداری داره خدا بهش کمک و عنایت کنه و بچه بهش بده آمین

    • بدون نام

      سلام من از روز3پریودم امپول اچ ام جی تزریق کردم12عددوبعدش نزدیکی داشتم10روزه سینه هام به شدت دردمیکنه وهمینطورتخمدانهام.یک هفته ب پریودم مونده ایامن حامله شدم یانه؟

    • بدون نام

      من کیست داشتم درمان شده،بنظر شماالان دیگه باردار میشم؟

    • فاطمه

      سلام من از موقع پریودیم یه هفته گذشته علائم ندارم فقط زیر دلم مث دوران پریودی درد میکنه و حس میکنم سینمم حساس شده و دست که میزنم درد میکنه ممکنه باردار باشم؟؟؟

    • زهراپ

      سلام. من پانزده روزاززمان پیریودم گذشته اماعدت نشدم درحالی که اینطورسابقه نداشتم ازبی بی چک استفاده میکنم منفی درمیا
      دوعلاعم بارداریم زیادندارم فقط گشنم میشه زیردلم دردمیکنه حالابایدچیکارکنم ایاباردارم

      پاسخ ها

      • مهگل

        سلام منم مثل شما همین حالت را دارم

    • سمانه

      سلام من یه ساله که دیگه پریودم منظم شده حالا بیست روزه که پریودم‌ عقب افتاده سینه ام هم درد میکنه سفت شده و چند ساعت یه بار هم زیر شکمم درد میگیره و تموم میشه کمرم هم درد میکنه حالا‌ ممکنه باردار باشم تو رو خدا جواب بدید‌۴ ساله تو اقدامم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام انشاالله که به امیدخدابچه دارمیشی

    • غزل

      سلام من یه هفتس پریودم عقب افتاده سینه هام درد میکنه کمی حالت تهوع دارم زیر شکمم درد میکنه وکمی باد کرده ممکنه حامله باشم لطفا جوابمو بدین ممنون

    • لیلا

      سلام من دوماهه ک ازپریودم عقب افتاده وهرماه پریودمنظمی داشتم ایاممکنه باردارباشم

    • محنا

      سلام.من چن روزیه شکمم باد کرده.دکمه شلوارم به سختی بسته میشه.
      از ماه قبل هم که پریود شدم سینه هام درد دارم الانم هم ٩ روزه عقب انداختم
      یعنی الان من باردارم؟ لطفا راهنماییم کنید.عجله دارم.

    • نازنین

      سلام من چند وقته سینه هام سفت شده و کمی بزرگ
      پریودم نشدم ینی حامله ام

    • eli

      همتون برید همین الان یه بی بی چک بخرید بزنید اگه دوتاخط افتاد یعنی باردارید-_-
      ما از کجابدونیم شما بارداری یانه :/
      مرسی اه

    • نسرین

      سلام من الان پنج روزپریودیم جلوافتاده روبعضی غذاحساس شدم اصلاچیزی نمیتونم بخورم ایاباردارم؟؟؟؟؟
      البته الان چندوقته که پریودیم جلومی افتد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جلو افتاده یا عقب افتاده؟
        انشالله حامله ای

    • نفس

      سلام من یه ماه که پریودم عقب افتاده و درد سینه و حالت تهوع دارم خستگی هم دارم بی بی چک دادم خط دومش کمی قرمز بود یعنی حامله ام لطف کنید جوابمو بدید ممنون میشم

      پاسخ ها

      • Azize

        سلام به نظر من بله باردارید برای ماهم دعا کنید

    • طلا

      سلام درد موقع پریودی واقعا خطرناکه علل ناباوریه یا فشار دادن سینه همراه ترشحه بی رنگه خطرناکه لطفا اگه کسی میدونه بگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترشح سینه احتمالاً نشانه بالا بودن هورمون پرولاکتینه، نخیر خطرناک نیست اما باید به پزشک زنان مراجعه کنید تا در صورت لزوم دارو بدن که بیاد پایین

    • سادات

      سلام همتون برید ازمایش بارداری

    • مژگان

      ٱیاشیردادن پستان نشانه بارداری هستش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ن اینطور نیس

    • بدون نام

      سلام من این ماه تو اقدام ب بارداریم چند روزه رابطه رو بدون جلو گیری شروع کردم ...تا دیروز زیر شکمم درد میکرد ولی خوب شد الان نوک سینه هان سفت شده و درد داره من اصلا سابقه درد نوک سینه رو نداشتم نمیدونم چیه ب پریودمم خیلی مونده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام باردارنیستید

    • بدون نام

      سلام خانمم چند ماه ک دچار عادت ماهیانه نشده آیا حتما باردار است؟

    • سمانه

      سلام این یه هفته شده خیلی ادارمیکنم معده دردممکنه باردارباشم برام دعاکنید

    • بدون نام

      سلام باردارنیستید

    • sara

      سلام من یک هفته یا ده روزه پریودیم عقب افتاده و اینکه زیر شکمم و کمرم درد میکنه...علائم پریودی داشتم از ده روز پیش ولی پریود نمیشم...یکی بهم بگه عایا برای پریودیه یا حاملگی

    • فائزه خانم

      سلام من شش روزه از پریودیم میگزره و زیر شکم دل درد دارم و سر نوک سینه هام خیلی حساس شده تکرار ادرار هم زیاد دارم تست هم استفاده نکردم هنو شما بگید بنظرتون حامله ام

    • بدون نام

      با کی حرف میزنید شماها؟اینجا مطبه دکتره؟یا کسی گفته جواب سوالات پزشکیتونو اینجا میده؟! چه با جزییاتم شرح میدن یکی که سوال کرده گفته جوابمو تو واتساپ بدین !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

      • ali

        آره واقعااااا هاهاهاها

    • بدون نام

      فکر کردین تو مطب دکترین.....چقدر بی شرم همه چیز رو هم توضیح ميدن....متاسفم........ راهش فقط ی تست بارداری یا آزمایش

    • بدون نام

      سلام من قبلا كيست داشتم رفع شدعادتيم دوماه منظم بود ولي الان نامنظم شده الان يك ماه هست عادت نشدم سينه هام درد ميكنه ممكنه حامله باشم تورو خداجواب بديد

    • ف

      اره امکان داره

    • zahra

      وا حالا چرا دعوا داری

    • بدون نام

      وای بچه هادعاکنین باردار باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله

    • بدون نام

      انشالله

    • میترا ناظمی

      بچه ها من باید 21 ام پریود میشدم ک نشدم.البته من روز 14 پریودی و تخمک گذاری رابطه داشتیم و اقدام کردیم.
      حالا پریود نشدم. دلم ی نی نی میخواد
      ولی نمیدونم باید از کجا متوجه بشم.
      فقط هم تخمدانام تیر میکشن وگرن6 اصلا درد زمان پری را ندارم (اون موقع ها میمردم و زنده میشدم)
      0 شیوه ای مناسبه تا متوجه بشم باردارم ؟؟

    • سارا

      سلام خوبید

    • parisa

      سلام خانم ها من شیش ماه هس ازدواج کردم و اصلا جلو گیری نداشتم ولی نمیدونم چرا باردار نشدم این ماه شبهای تخمک گذاری نزدیکی داشتم الان ده روز به پریودیم مونده ولی سینه هام و شکمم خیلی بزرگ شده سمت چپ شکمم درد میکنه ممکنه من باردار باشم تو رو خدا دعا کنین

    • سحرگزمه

      من یه بارپریودیم هشت روز عقب افتاد سری دوم ب مدت سه روز حالت پریودی داشتم الانم دوزه سینه هام بزرگ و سنگین وسفت شدن و دردمیکنه خواستم بدونم حامله هستم یانه البته ۱۵روز تا پریودشدنم وقت دارم خواستم بدونم باردارم یانه خواهش میکنم جوای بدین

    • ن

      انشالله بارداری منم تواقدامم

    • اعظم

      سلام خسته نباسید من بعد پریودم شش روز بعد فقط اقدام کردم دو هفته بعد سینه هام رگ به رگ شد و نوک سینه هام تیز شدن و گاهی اوقات خیلی کم خارش دارم اما عفونت ندارم شکمم هم باد میکنه بعد دوباره بادش میخابه ولی مرتب این جور نیستم ولی همیشه این جورم ممکنه باردار باشم

    • بدون نام

      سلام واقعآاطلاعت خوبی بهم دادین

    • فاطمه

      سلام ببخشیدتوخداجواب منم بدین من سه ماه بودکه عقب مینداختم رفتم دکتربهم قرص قنددادبامدرکسی بهم دادامانشداین ماه قبل ازنزدیکی ی مایه سفیدرنگی ازرحمه ام زدبیرون گفتن ترشح خوبه منم نزدگیی داشتم فرداهم وقت پریم یزره هم دردسینه اماشل شده میخوام ببینم حامله ام یان

    • فاطمه

      سلام من ۱۲روزاست عقب انداختم روز۶تست بارداری معمولی زدم منفی بودسینه هام دردمیکنه معده م دردمیکنه ممکن است باردارباشم

    • هلیا

      خدا به همتون کمک کنه به همتون بچه بده شیرینی زندگی

    • رضا

      سلام من خانمم چند ماه پریود نشده حالت تهوع هم نداره احتمال حاملگی هست

    • نفس

      سلام میخوام بدونم امکان بارداری وجود داره وقتی هورمون پرولاکتینم بالا باشه ؟

    • عروس شهر

      سلام من یک هفته به پریم مونده ولی خیلی به چیزهایه ترش وشورعلاقه مندشدم حتی ابغوره بانمک هم میخورم ایاممکنه باردارباشم

    • زهرااا

      سلام من 4روزه پریودیم عقب افتاده امروزیه لکه خفیف داشتم چندروزه زیردلم دردمیکنه سینه هام هم ورم کردن وسنگین شدن عات ماهیانم هم منظم هست آیا امکان داره باردارباشم؟

    • مریم

      سلام من نه روزه پریودم عقب افتاده وسینه هام بزرگ شده ولی دل درد پریودی ندارم ایامن باردارم من تازه سقط کردم بعداز اولین پریودیم اقدام کردم برای بارداری

    • رقیه

      سلام من تازه سقط کردم بعداز اولین پریودیم اقدام کردم واسه بارداری 9 روزه پریودم عقب افتاده وزیر شکمم در نمیکنه وسینه هام بزرگ شده وترشح زیاد دارم ایا من باردارم

    • ...

      سلام دوستان من چندروزه پریودیم عقب افتاده نوک سینه هام دردمیکنه صبح ناشتا هم حالت تهوع دارم اماخیلی کم.خیلی احساس خستگی میکنم وهمش میخوابم
      دوس دارم همش غذابخورم بنظرتون ممکنه باردارباشم؟؟؟؟

    • سمیرا

      سلام من تواقدام بارداری دوم هستم الان سه ماهه.ولی باردارنشدم الان یک هفته مانده به پریودیم سینه هایم ازطرف زیربغلم دردمیکنه یادمرمشه اصلااینطورنبودم یبوس هم هستم ایاعائم باردارییه

    • مبی

      سلام من 3ماهه اقدام ب بارداری کردم واز اون ماه تا الان پریودیام نامنظم شده این ماه23بایدمیشدم نشدم ونوک سینهامم خیلی دردمیکنه ترشح سفیدم دارم دیروزبیبی چک زدم منفی بود یعنی باردارم؟؟ینی امکانش هست ۲۸پریودشم!؟

    • زهرا

      سلام . من سردرد سینه هام یه کم سفت وورم کردن شکمم باد کرده تخمدان هایم درد دارند. ایا من باردار هستم.

    • شادی

      با سلام ۲۶ سالمه اسفند ۹۷ سقط داشتم و از اردیبهشت اقدام کردم برای بارداری ولی موفق نشدم ۴ ماه کلومیید و لترزول خوردم که بی فایده بود ۲فروردین پریود شدم ک همیشه تا دو روز لکه بینی داشتم بعد خون شدید میشد ولی این ماه دو روز پریود شدم ک برام غیر عادی بود و الان نوک سینم درد میکنه حساس شده ب دکترم دسترسی ندارم علتش چی میتونه باشه

    • بدون نام

      من چندروزعقب انداختم سینه هام سفت شده حالت تهوع دارم آیاباردارم

    • نگار

      ببخشید من موقع سرم میزارمشکمم سفت میشه و درد سینه دارم بی حالم یعنی باردارم

    • بدون نام

      من ۲۳ سال ازدواج کردم بچه دار نشدم برام دعا کنین

    • خانمی

      سلام دو سه شبه . شبا حرارت بدنم داغ میکنه و سر معده م سفت میشه از نشانه بارداریه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج