۴۵۳۱۴۰
۷ نظر
۵۰۱۴
۷ نظر
۵۰۱۴
پ

هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این ۱۰ نفر

اگر استرالیا را هم مستعمره بریتانیا حساب کنیم، هر ۷ بازیگری که تا امروز این نقش را بر پرده نقره ای سینما جان بخشیده اند، بریتانیایی بوده اند؛ یکی از مهم ترین و محبوب ترین شخصیت های سینمایی که سال آینده میلادی ۵۵ ساله می شود و تا امروز از پرسودترین پروژه های تاریخ سینما بوده است.

ماهنامه دیار: اگر استرالیا را هم مستعمره بریتانیا حساب کنیم، هر ۷ بازیگری که تا امروز این نقش را بر پرده نقره ای سینما جان بخشیده اند، بریتانیایی بوده اند؛ یکی از مهم ترین و محبوب ترین شخصیت های سینمایی که سال آینده میلادی ۵۵ ساله می شود و تا امروز از پرسودترین پروژه های تاریخ سینما بوده است.
کمی بیش از یک سال از اکران بیست و ششمین و آخرین فیلم جیمبز باند در سینماهای جهان می گذرد و با توجه به بی میلی دنیل کریگ برای ایفای دوباره این نقش، تقربیا تمام دوستداران سینما در پی یافتن ستاره ای تازه در قامت مامور مخفی ۰۰۷ هستند؛ برخی می خواهند یک بازیگر سیاه پوست برای نخستین بار جیمز باند شود، عده ای دیگر دنبال یک جیمز باند زن می گردند و گروهی هم حس طنزشان گل کرده و رییس جمهور تازه آمریکا را مناسب ترین فرد برای این نقش می دانند! هر چه باشد، بعید است آمریکایی ها، سیاه پوستان و زن ها در بیست و هفتمین فیلم جیمز باندی نقش اصلی را ایفا کنند.

به احتمال فراوان سنت تمام 55 ساله گذشته، باز هم یک بریتانیایی سیفیدپوست جیمز باند می شود و حمایت هره ای چون استیون اسپیلبرگ از ادریس البا هم شاید نتواند بخت او را برای گرفتن این نقش تاریخی باز کند. حتی ممکن است کریگ از خر شیطان پیاده شود و خودش دوباره سوار بر آن خودروی آستون مارتین معروف، همه آدم های بد را به درک واصل کند!

آنچه پیش رو دارید، مروری است بر تمام گزینه هایی که امکان دارد نقش جیمز باند را از بازیگر مشهور لندنی تحویل بگیرند و هشتمین باند تاریخ سینما پس از شان کانر، دیوید نیون، جورج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتن، پیرس برازنان و دنیل کریگ شوند.

ایدن ترنر
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

بازیگر نوظهور سریال محبوب «پولدارک» یکی از تازه ترین گزینه های ایفای نقش جیمز باند است. گفته می شود راجر مور هم که از محبوب ترین جیمز باندهای تاریخ است، بر هنر و توانایی او مُهر تایید زده و همین شاید روی تصمیم تهیه کنندگان فیلم بعدی تاثیر بگذارد. بازیگر ۳۳ ساله ایرلندی کمتر از یک دهه پیش به شکل رسمی با «آژیر» وارد سینما شد و از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ نقش کیلی را در سه گانه «هابیت» ایفا کرد.

آنچه بیش از همه نام ترنر را سر زبان ها انداخت، مجموعه تلویزیونی «پولدارک» است که فصل اول آن سال 2015 روی آنتن شبکه BBC رفت و فصل دوم تابستان امسال به نمایش درآمد. موفقیت این سریال باعث شد تولید فصل سوم آن در دستور کار قرار بگیرد و اگر ترنر درگیر جیمز باند بشود، شاید آینده «پولدارک» هم به خطر بیفتد. رسم است بازیگران نقش مامور مخفی 007 در دوران حضور در این نقش چندان به فکر نقش های دیگر نیستند و اگر ترنر در رقابت برای کسب این نقش موفق شود، باید قید دیگر پروژه های سینما و تلویزیون را بزند.

هیو جکمن
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

بازیگر 48 ساله استرالیایی که بیش از همه با نقش مرد گرگ نما یا ولورین در مجموعه فیلم های «مردان ایکس» شناخته می شود، سال ها پیش یک بار پیشنهاد ایفای نقش جیمز باند را رد کرده و این شاید بزرگ ترین حسرت زندگی او تا پایان عمر باشد. پس از آنکه کریگ اعلام کرد قصد برای حضور در پنجمین فیلم جیمز باندی کارنامه خود ندارد، جکمن یکی از انبوه بازیگرانی بود که کلاه خود را به نشانه داوطلبی به میانه میدان پرت کرد. هرچند بعید است ستاره بخت و اقبال در آستانه 50 سالگی روی شانه او بنشیند.

کریگ در ۴۸ سالگی دارد از این نقش جدا می شود و شاید انتخاب یک بازیگر دیگر در همین سن و سالن چندان عاقلانه نباشد. در هر حال، جکمن به زودی بانقوش ولورین خداحافظی می کند و می تواند برای یک مرتبه هم که شده با نقشی کاملا متفاوت هوداران خود را به سینماها بکشاند. این بازیگر برنده جوایز تونی و امی که یک بار هم در هشتاد و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار مجری بوده، فعلا یکی از گزینه های جانشینی کریگ است.

ادریس البا
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

از وقتی بحث انتخاب یک بازیگر سیاه پوسیت یا رنگین پوست برای ایفای نقش جیمز باند مطرح شد، این ستاره ۴۴ ساله اصلی ترین گزینه در میان انبوه بازیگران آفریقایی تبار بود. البا که حمایت مستقیم استیون اسپیلبرگ را هم با خود دارد، همین تابستان گذشته از همه طرفداران خود و جیمز باند خواست به شایعه ها دامن نزنند و اجازه بدهد بازیگر این نقش در شرایطی کاملا طبیعی انتخاب شود.

او البته به سخنان توهین آمیز و تا حدودی نژادپرستانه آنتونی هورویتس، که البا را بازیگری «خیابانی» توصیف کرده بود، بعدها از این توهین مستقیم عذرخواهی کرد.

گفته می شود اگر مدیران استودیو سونی به عنوان صاحبان جیمز باند بخواهند یک بازیگر سیاه پوست را برای این نقش در نظر بگیرند، او کسی نخواهد بود جز البا؛ چهره ای که تا چند روز دیگر برای نخستین بار روی صندلی کارگردانی می نشیند و گرچه هنوز نامزد و برنده اسکار نشده اما سال گذشته هنرنمایی اش در «جانوران بدون سرزمین» از سوی بسیاری کارشناسان، شایسته نامزدی معتبرترین جایزه بازیگری دانسته شد.

تام هاردی
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

تا پاییز سال گذشته، او یکی از جدی ترین بخت های جانشینی کریگ در نقش جیمز باند بود. ستاره ۳۹ ساله متولد و مقیم لندن در هشتاد و هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برای بازی در «از گور برگشته» نامزد کسب اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل بود و حضورش در «مکس دیوانه: جاده خشم» را هم می توان یکی از عوامل اصلی موفقیت های خیره کننده فیلم جورج میلر دانست. حدود ۱۵ سال از ورود هاردی به دنیای بازیگری می گذرد و او در این سال ها تقریبا افتخارهای ممکن را تجربه کرده است؛ از همکاری با بزرگانی چون ریدلی اسکات «در سقوط بلک هاوک»، سوفیا کوپولا در «ماری آنتوانت»، «افسانه» برایان هلگلند و کریستوفر نولان در «دانکرک:»، «شوالیه تاریکی بر می خیزد» و «تلقین» تا تحسین شدن در محافل و جشنواره های سینمایی.

البته نبردن اسکار و گلدن را می توان جزو معدود نقاط تاریک پرونده حرفه ای این ستاره جوان در نظر گرفت. نکته اینکه هاردی در نظرسنجی های اینترنتی حتی بر کریگ هم پیشی گرفته و به این ترتیب پشتیبانی عامه مردم را هم با خود دارد.


تام هیدلستن
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

درخشش در سریال تحسین شده «مدیر شب» کافی بود تا نام این بازیگر ۳۵ ساله اهل لندن خیلی زود به یکی از گزینه های اصلی بازی در نقش جیمز باند تبدیل شود. هیدلستن که دقیقا یک دهه پیش وارد سینما شده بود، پنج سال طول کشید تا با بازی در «ثور» کنت برانا، توانایی هایش را به رخ بکشد. «نیمه شب در پاریس» وودی آلن، «اسب جنگی» استیون اسپیلبرگ، «دریای آبی عمیقی» ترنس دیویس و «انتقام جویان» جاس ودن بخش هایی از هنر بازیگر جوان را به منصه ظهور رساند.
ضمن اینکه او خودش را به عنوان یکی از بازیگران اصلی مجموعه فیلم های «ثور» تثیبیت کرد و شاید همین حضور موثر و موفق در پروژه های ابرقهرمانی، هیدلستن را به گزینه پرامید ایفای نقش جیمز باند تبدیل کرده باشد. اگر سوزان بیر از روی صندلی کارگردانی «مدیر شب» بلند شود و جای سم مندس را در پروژه جیمز باند بگیرد، هیچ بعید نیست ستاره این سریال موفق را همراه خود ببرد و به این ترتیب، پرده از راز بیست و پنجمین جیمز باند تاریخ سینما بردارد؛ آرزویی که به نظر می رسید هیدلستن در شرف برآورده کردن آن باشد.

جک هیوستن
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

تازه ترین چهره از یک خانواده کاملا سینمایی که همین اواخر با فیلم سینمایی «بن حور» به کارگرداین تیمور بکمامبتوف روی پرده سینماهای جهان بود؛ جدّ بزرگ جک هیوستون یعنی والتر هیوستون برای بازی در «گنج های سی یرا مادره» در کنار هامفری بوگارت جایزه اسکار گخرفت. این فیلم را پسرش جک هیوستن ساخته بود که پدربزرگ جک است. ضمن اینکه آنجلینا هیوستون، بازیگر سرشناس آمریکایی عمه اوست.

عضو جوان خاندن هیوستن یک امتیاز بزرگ هم دارد و آن انگلیسی آمریکایی بودن است؛ نکته ای که می تواند رضایت هواداران جیمز بایند را در هر دو سوی اقیانوس جلب کند. جک هیوستن 33 ساله که از 20 سالگی وارد عرصه بازیگری شده، نخستین بار در نسخه ای تلویزیونی از «اسپارتاکوس» مقابل دوربین رفت و با حضور در فیلم تحسین شده «حقه بازی آمریکایی» به کارگردانی «دیوید اُ. راسل» در 2013 نامی برای خود دست و پا رکرد.

«طولانی ترین سواری» جورج تیلمن و «درود بر سزار!» به کارگردانی جوئل و ایتن کوئن دیگر فیلم های مهم او در سال های اخیر است. هرچند بازی در نقش اصلی «بن حور» به واسطه شکست مطلق تجاری فیلم امتیازی برای هیوستن جوان نیست اما نام او را در ردیف نامزدهای جدی بازی در نقش جیمز باند بعدی سینما ثبت کرده است.

جیمز نورتن
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

آیا دنیا برای استقبال از دومین جیمز بایند بلوند تاریخ سینما آماده است؟ مهمترین ویژگی بازیگر ۳۱ ساله بریتانیایی را باید شباهت زیاد او به جیمز باند فعلی یعنی کریگ دانست. جیمز نورتن کمتر از هفت سال پیش وارد سینما شد و اگر «فلات لاینرز» سال آینده میلادی را هم حساب کنیم، در مجموعه ۸ فیلم در کارنامه دارد؛ یک فیلم در هر سال!

«آقای ترنر» مایک لی شاید مهم ترین فیلمی است که او تا امروز بازی کرده و البته در آن نقش اصلی هم نداشته است. نورتن در تلویزیون فعال تر از سینما بوده و از 2014 تا امروز سرگرم ایفای نقش در سریال های «دره شاد» و «گرنچستر» است. او با بازی در «دره شاد» یک جایزه از مراسم تریلرهای جنایی گرفته و نامزد دریافت جایزه از آکادمی تلویزیون بریتانیا بوده است. نورتن جوان پاییز 2011 تا ژانویه 2012 مشغول بازی در نمایش «شیر در زمستان» در لندن بود و در سریال شش قسمتی «جنگ و صلح» براساس رمان ماندگار لئو تولستوی حضوری موثر داشت. با این حال، شاید خیلی زود باشد که او را گزینه جانشینی جیمز باند بدانیم.

هنری کاویل
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

او شاید جزو معدود بازیگرانی باشد که سال ۲۰۰۵ همراه با کریگ برای بازی در نقش جیمز باند مورد آزمون قرار گرفت اما مدیران استودیو و مالکان جاسوس مخفی بریتانیا جوانی را بهانه کردند و جیمز باند فعلی را گزینه ای مناسب تر دانستند. بیش از ۱۰ سال از آن روزها گذشته و همین که هنری کاویل امسال هم بخت گرفتن مهم ترین نقش تاریخ سینما را دارد، یعنی باید او را جدی بگیریم.

بازیگر 33 ساله حالا هم سن مناسب دارد، هم چهره اش خیلی ها را یاد جیمز باند می اندازد. گفته می شود کاویل و هاردی تا سال گذشته به یک اندازه بخت برای حضور در نقش مامور مخفی 007 داشتند. او پیش از این نقش یک مامور مخفی را در «مردی از U.N.C.L.E» به کارگردانی گای ریچی ایفا کرده و با اینکه فیلم چندان مورد توجه قرار نگرفت اما هنرنمایی کاویل تحسین شد.

حضور در دو فیلم سوپرمنی یعنی «مرد پولادین» و «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و تکرار آن در «لیگ عدالت» که سال آینده به بازار می آید، نشان داد بازیگر جوان بریتانیایی شایسته نقش هایی مهم در سینماست و می تواند از عهده آن برآید.

مایکل فاسبندر
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

بازیگر ایرلندی تبار که در آلمان غربی به دنیا آمده و به همین واسطه می توان او را میشاییل هم نامید. فاسبندر ۴۹ ساله از ۲۰۰۱ وارد عرصه بازیگری شد و تا امروز با بسیاری از بزرگان سینما همکاری کرده است. «گرسنگی» و «۱۲ سال بردگی» استیو مک کویین، «تنگ ماهی» آندریا آرنولد، «حرامزاده های لعنتی» کوئنتین تارانتینو، «جونا هکس» جیمی هیوارد، «مکبث» جاستین کورتسل و «استیو جابز» دنی بویل گزینه فیلم شناسی کارنامه فاسبندر است که سال آینده با «بیگانه: پیمان» ریدلی اسکات دوباره به پرده سینماها باز می گردد.

او امسال هم «نوری در میان اقیانوس ها» را در فصل جوایز دارد که در آن با آلیسیا ویکاندر و ریچل ویتس همبازی است؛ فیلمی که نخستین بار در بخش مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد و گفته می شود از جدی ترین رقبای اسکار هشتاد و نهم در بخش های مختلف از جمله بازیگری است. با این کارنامه پر و پیمان که شامل دو نامزدی اسکار و سه نامزدی گلدن گلوب در کنار ده ها جایزه و نامزدی دیگر هم می شود، شاید فاسبندر بتواند وجهی تازه و هنری به نقش جیمز باند ببخشد. طرفداران هم همیشه از این بازیگر حمایت کرده اند تا او در
می ان 10 گزینه جایگزینی کریگ باشد.

دیگران
هشتمین جیمز باند تاریخ سینما؛ یکی از این 10 نفر

«دیمین لوییس» بازیگر موقرمز و 45 ساله انگلیسی جزو گزینه هایی است که شاید روزی بتواند جیزم باند شود اما سن او به گونه ای است که اگر امسال یا سال آینده جانشین کریگ نشود، بعید است دیگر بخت به او رو کند.

از دیگر گزینه ها که چندان جدی نیستند و بیشتر به شوخی وارد این فهرست شوده اند، می توان به جان تراولتا اشاره کرد که گفته می شود بخت او در نظرسنجی ها یک به دوهزار است.

دونالد ترامپ رییس جمهور تازه آمریکا را هم نباید فراموش کرد که گرچه با بخت یک به هزار بالاتر از تراولتان ایستاده اما با حضور در کاخ سفید، باید دور بازیگری را حداقل برای چهار سال آینده خط بکشد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط تام هاردی
      با اون صدای خش دارش برای 007 عالیه

    • بدون نام

      چرا بازیگر خودشو نمیزارن ؟؟؟

    • بدون نام

      من با تام هاردی دو بار برخورد داشتم
      برخلاف تیپ خشنش انسان بسیار مودب و با شعوریه

    • امیر

      فقط تام هاردی:))))))))))

    • بدون نام

      خوشمان نيامد

    • مصطفی

      تام هاردی اگه نقش جیمز باندو بگیره حداقل تا 5 سری میره جلو...عالیه -صداش که آخرشه-

    • سپیده

      تام هاردی خوبه ولی قدش یه مقدار کوتاهه بتمن باید قد بلند باشه. به نظر من بازیگر سه فیلم قبلی بتمن واقعا مناسب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج