۴۵۳۲۶۴
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

رئیس اتحادیه گرمابه داران، سونا و ماساژ:

ماساژ دادن زیرزمینی شده‌ است

برخی سخت‌گیری‌ها و بوروکراسی‌های اداری زائد سبب شده که امروز ما فقط ۹ واحد دارای مجوز در تهران داشته باشیم و بقیه واحد‌ها همه به صورت شبکه‌ای و زیرزمینی فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه صنف گرمابداران، سونا و ماساژ در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه این اتحادیه یکی از قدیمی‌ترین اصناف کشور است، گفت: از قدیم حمام و گرمابه به قدری برای مردم مهم بود که جایگاه و ارزش آن به اندازه مسجد بود و اکنون این صنف با سابقه ۷۰ ساله هنوز هم نقش مهمی در فضای اجتماعی کشور دارد.

سجادی نیری ادامه داد: ۱۳ دیماه تاریخ انتخابات هیئت مدیره این صنف است و با توجه به اینکه اعضای ما کمتر از ۱۰۰ نفر است سازمان صنعت و معدن طرح ادغام ما با تولیدکنندگان لوازم ورزشی را دارد.

وی ادامه داد: این امر در حالیست که ما کمترین وجه اشتراک را با این صنف داریم از طرف دیگر صنف ما هیچ مشکل مالی ندارد و ساختمان و تجهیزات آن کاملا متعلق به اتحادیه است لذا این پیشنهاد را دادیم که صنف ما با توجه به کار تخصصی که انجام می‌دهند همچنان مستقل بماند.

سجادی اضافه کرد: ادغام اتحادیه‌ها برای برخی از اصناف از نان شب واجب‌تر است و برای برخی دیگر لزومی ندارد فلذا تشخیص این امر بسیار حائز اهمیت است تا خدای نکرده اشتباهی صورت نگیرد.

سجادی نیری در مورد مشکلات صنف خود اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اتحادیه ما بحث ساماندهی افرادی است که در زمینه‌ ماساژ فعالیت می‌کنند خوشبختانه در چند سال اخیر ما تعامل خوبی با اماکن داشتیم و بحث استعلام از این نهاد دیگر حذف شده اما هنوز بحث کاربری ملک مهم‌ترین مشکل صنف ماست که تاکید دارد کاربری حتما اداری باشد.

رئیس اتحادیه صنف گرمابداران، سونا و ماساژ تصریح کرد: ماساژ و فعالیت‌های جنبی آن فرصت شغلی خوبی در اختیار جوانان خواهد گذاشت و با توجه به اینکه سازمان فنی حرفه‌ای و فدراسیون ورزشی - پزشکی متولی آموزش آن هستند می‌توان از این فرصت استفاده شود.

سجادی با اشاره به فعالیت‌های زیرزمینی اماکنی که خدمات ماساژ ارائه می‌دهند؛ گفت: ‌متاسفانه برخی سخت‌گیری‌ها و بروکراسی‌های اداری زائد سبب شده که امروز ما فقط ۹ واحد دارای مجوز در تهران داشته باشیم و بقیه واحد‌ها همه به صورت شبکه‌ای و زیرزمینی فعالیت می‌کنند این در حالی است که اماکن با قدرت با آن‌ها برخورد می‌کنند اما گستردگی این فعالیت‌ها به حدی است که نمی‌توان به طور کامل جلوی آن را گرفت.

وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان آموزش ماسور‌ها مشخص نیست زیرا اگر مجوز داشته باشند باید حداقل ۲۰۰ ساعت آموزش دیده باشند.

سجادی در مورد مشکلات گرمابداران گفت: ‌از سال ۸۹ که هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد هزینه‌های آب و انرژی ۴۰ برابر شده است، در سال ۹۲ دولت مصوب کرد که هزینه آب گرمابه‌ها مطابق اماکن مذهبی اخذ شود اما متاسفانه این قانون اجرا نشد و امروز از ۹۰ گرمابه‌ای که در تهران فعال هستند هیچکدام نمی‌توانند قیمت مصوب ۱۱ هزار تومان را اخذ کنند.

وی تصریح کرد: بیشتر افرادی که از گرمابه‌های عمومی استفاده می‌کنند دهک‌های پایین جامعه هستند در واقع این ظلمی است که به افراد ضعیف می‌شود این در حالی است که ترکیه با استفاده از حمام سنتی خود توریست جذب می‌کند اما ما به دلیل عدم حمایت دولت حتی نمی‌توانیم هزینه‌های ماهیانه گرمابه‌ها را تامین کنیم.

سجادی در پایان با اشاره به جاذبه‌های حمام‌های عمومی گفت: در حالیکه ترکیه با احیای حمام‌های خود در حال درآمد‌زایی است مردم ما هم از تمامی قشر‌ها به دلیل نوستالژی و قدمتی که این حمام‌ها دارد؛ دوست دارند از آن‌ها برای تفریح هم که شده استفاده کنند و ما هر روز از سوی قشر زیادی از جامعه درخواست استفاده از حمام عمومی و محیط سنتی آن را داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج