جاباما
۴۵۳۲۸۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

عالیشاه و نورالهی را به فجر می‌دادند؟!

پیروانی: قلعه‌نویی بدون پول تیم قدرتمندی نداشت

سرمربی تیم فوتبال فجرشهید سپاسی گفت: ما هم مثل تراکتورسازی یک تیم نظامی هستیم اما سرمربی این تیم بدون پول و امکانات نمی‌توانست تیم قدرتمندی را راهی مسابقات لیگ برتر کند.

خبرگزاری فارس: غلامحسین پیروانی یکی از قدیمی‌ترین مربیان فوتبال ایران است. مربی‌ای که بازیکنان زیادی را به فوتبال ملی ما معرفی کرده و همواره بر مسائل اخلاقی همراه با درخشش فنی بازیکنان تاکید دارد. او را همیشه با تیم فجرسپاسی به یاد می‌آوریم هرچند زمانی هم نامش برای سرمربیگری استقلال هم مطرح شد. غلام پیروانی( یا همان شاه غلام فوتبال ایران) در این فصل در ۵ بازی پایانی لیگ دسته یک به تیم فجر آمد تا شاید بار دیگر ناجی این تیم ریشه‌دار شود.

با غلام پیروانی گفت‌وگویی در مورد فجرشهید سپاسی به شرح زیر انجام شده است.

نیم‌فصل اول لیگ چگونه بود؟

من در 5 بازی آخر لیگ یک هدایت تیم فجر شهید سپاسی را بر عهده گرفتم. در این 5 مسابقه 8 امتیاز گرفتیم آن هم مقابل تیم‌هایی که بسیار قدرتمند بودند. با این حال به دلیل نداشتن پول این تیم در ابتدای فصل خوب بسته نشده است.

پس از شرایط تیم راضی نیستید؟

همه به من می‌گویند چطور جرات کرده‌ای که هدایت چنین تیمی را بر عهده بگیری. حتی محمد دادکان هم این مسئله را به من گفت. باورتان نمی‌شود ما در نیم‌فصل اول 178 میلیون تومان هزینه کردیم که با احتساب 7-8 مسافرت تیم می‌توان کل هزینه‌های نیم‌فصل اول فجرسپاسی را رقمی حدود 300 میلیون تومان عنوان کرد. این حال و روز یک تیم نظامی است. البته تراکتورسازی هم تیم نظامی است و ما هم یک تیم دیگر نظامی. شما این دو تیم را با هم مقایسه کنید.

تفاوت زیادی بین این دو باشگاه وجود دارد.

بله گر حکم شود که مست گیرند/ در شهر هر آنچه هست گیرند. می‌گویند تراکتورسازی نظامی است یا اینکه گفته می‌شود پرسپولیس و استقلال خصوصی هستند. آیا شما باور می‌کنید که این دو باشگاه بزرگ خصوصی باشند. وزارت ورزش جور این دو باشگاه و مردمی را می‌کشد. من ایرادی به وزارت ورزش نمی‌گیرم که چرا به این دو باشگاه کمک می‌کند یا اینکه چرا به تیم خوب تراکتورسازی کمک می‌شود. من می‌گویم در کل جهان یک تیم به نام شهید وجود دارد که آن هم تیم فجرشهید سپاسی است. به این تیم هم کمک شود. اگر پول نداشته باشیم بازیکن خوب هم نمی‌توانیم بگیریم و در این صورت فرگوسن هم موفق نمی‌شود.

مبلغ قرارداد شما با فجرسپاسی چقدر است؟

من کاسب نیستم، عاشق هستم. عاشق فوتبال. من با فجرشهید سپاسی قرارداد سفید امضا کردم. برای این باشگاه جیب ندوختم. در نیم فصل اول به هر بازیکن در حدود 5 میلیون تومان پول پرداخت شده است. آن هم از زمانی که من به این تیم آمده‌ام. در حالی که قراردادهای بازیکنان ما 80-90 میلیون تومان است.

چرا مسئولان این همه بین تراکتورسازی و فجرشهید سپاسی تفاوت قائل می‌شوند.

من هیچ حسادتی به تیم تراکتورسازی نمی‌کنم. قلعه‌نویی هم مربی بزرگی است اما سؤالم این است اگر پول نبود تراکتورسازی می‌توانست چنین تیم قدرتمندی داشته باشد و قلعه‌نویی چنین تیمی را مهیا کند؟ من می‌گویم به فجرشهید سپاسی هم کمک شود. ما حتی 5-4 بازیکن تاثیرگذار خود را در نیم‌فصل از دست داده‌ایم و یک ریال هم بازیکن نگرفته‌ایم. با این شرایط کار بسیار سختی داریم.

مسئولان می‌گویند تیم دیگر نظامی درخواست جذب امید عالیشاه و احمد نوراللهی را نداده است. چرا چنین درخواستی ندادید؟

یعنی اگر ما درخواست می‌دادیم نوراللهی و عالیشاه به فجرسپاسی می‌آمدند؟! آنها به تیمی می‌روند که پول باشد. ما 4-5 بازیکن سرباز خودمان را به خاطر نداشتن پول از دست داده‌ایم آنوقت برویم تقاضا کنیم آنها به تیم فجرسپاسی بیایند؟

طبق قانون نباید به بازیکنان سرباز پولی پرداخت شود.

اگر واقعا اینطور فکر می‌کنید پس من دیگر نباید صحبتی کنم! مگر می‌شود بازیکنی مثل سروش رفیعی را مفت به بازی گرفت؟ تراکتورسازی حتی یک تیم خوب هم روی نیمکت دارد.

می‌توانید فجرسپاسی را در لیگ یک حفظ کنید و این تیم سقوط نکند؟

کارمان خیلی سخت است. همانطور که گفتم به من تکلیف شد تا به فجرسپاسی بیایم. من به عشق این تیم به فجر آمدم تا کمکش کنم. اما باید بدانید بدون پول و امکانات هیچ کاری نمی‌توان کرد. پادشاهی کردن؛ پول، نیرو و طبل می‌خواهد. شما ببینید در انتهای جدول لیگ چه تیم‌هایی حضور دارند. همه بی‌پول‌های لیگ یک در ته جدول هستند. ما، استقلال اهواز،‌ خیبر خرم‌آباد و فولادیزد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      سلام بر شاه غلام....من خیلی دوسش دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج