۴۵۳۲۹۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

دانشجوی ۸۶ ساله: دکتری می‌خوانم تا در دولت شرکت کنم

خیلی‌ها شاید با نام «سیدقنبر حیدری شیشوانی» آشنا باشند، همان کسی که خرداد ماه امسال با ۸۶ سال سن از پایان‌نامه ارشدش دفاع کرد تا لقب مسن‌ترین دانشجوی کارشناسی ارشد را به خود اختصاص دهد.

ایران نوشت: خیلی‌ها شاید با نام «سیدقنبر حیدری شیشوانی» آشنا باشند، همان کسی که خرداد ماه امسال با ۸۶ سال سن از پایان‌نامه ارشدش دفاع کرد تا لقب مسن‌ترین دانشجوی کارشناسی ارشد را به خود اختصاص دهد.
حیدری در همان روز دفاعش در کنار استادانش اعلام کرد که تصمیم دارد تحصیلاتش را ادامه دهد و دانشجوی دکترا شود، حالا بعد از چند ماه به خبرنگار «ایران» می‌گوید که از اسفندماه امسال رسماً در رشته الهیات دانشجوی دکتری می‌شود. او حالا تصمیم گرفته استاد دانشگاه شهرش شود. زندگی تحصیلی حیدری در این ۸۷ سال بالا و پایین زیاد داشته و خودش هم فکر نمی‌کرده روزی دانشجوی دکتری شود.او که متولد سوم تیرماه ۱۳۰۹ است سال سوم متوسطه را در ۲۰ سالگی در دبیرستان لقمان تبریز تمام می‌کند و بعد هم کارمند آموزش و پرورش می‌شود. او البته روزهای تلخ کودتای ۲۸ مرداد را به خاطر دارد که در همان روزها ۴ ماه هم زندانی می‌شود، بعد از آزادی به دبیرخانه فرمانداری عجب‌شیر می‌رود.
سال ۵۵ دیپلمش را می‌گیرد و ۵ سال بعدش هم بازنشسته می‌شود. بعد از گرفتن دیپلم ، ۲۵ بار در آزمون کنکور شرکت می‌کند که درنهایت سال ۸۰ سد کنکور را می‌شکند و به عنوان دانشجوی رشته علوم اجتماعی گرایش برنامه‌ریزی وارد دانشگاه آزاد جهرم می‌شود. خودش می‌گوید: «۱۰ سالی طول کشید تا مدرکم را بگیرم. در طول تحصیل سه ترم مشروط شدم و دو ترم هم درس نخواندم. چون شهریه دانشگاه آزاد بالا بود، البته در طول لیسانس با درس زبان انگلیسی خیلی مشکل داشتم و خوب متوجه نمی‌شدم تا اینکه بالاخره درسم را تمام کردم و در سال ۹۱ هم دانشجوی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر شدم و همین امسال از پایان نامه‌ام دفاع کردم. حالا تصمیم دارم که در دوره دکتری رشته الهیات در دانشگاه میناب ادامه تحصیل دهم.»
جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد میرقنبر حیدری در هشتمین روز از خرداد امسال در محل اتاق دفاع دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر با حضور استادان راهنما و داور و همچنین ریاست واحد و جمعی از دانشجویان برگزار شد و به‌‌عنوان «تربیت دینی از منظر قرآن» با موفقیت مورد دفاع قرار گرفت. در جلسه دفاع وی دختر، نوه و نتیجه‌اش او را همراهی می‌کردند. البته تمام تلاش میرقنبر حیدری به تحصیلات او خلاصه نمی‌شود، چرا که او سودای ریاست‌جمهوری را نیز در سر داشت و چهار بار برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است.
وی درباره انگیزه تحصیلش می‌گوید: «از همان دوران بچگی علاقه بسیاری به تحصیل داشتم. شرایط به گونه ای نبود که بتوانم درس بخوانم. رقابت در کنکور بسیار سنگین بود و حالا فکر می‌کنم شانس آورده‌ام که به آرزویم رسیده ام. دلم می‌خواهد آنقدر درس بخوانم تا استاد تمام دانشگاه شوم.»
حیدری این روزها بر حوزه‌های اجتماعی کشور مطالعه می‌کند و می‌خواهد مشکلات بخش اجتماع به ویژه آموزش کشور را حل کند: «ما در بخش اجتماعی بسیار مشکل داریم. آموزش دانشگاه و مدارس ما اصلاً مطلوب نیست باید به این سؤال جواب دهم که چرا دانش‌آموزان ما علاقه زیادی به مدرسه ندارند؟ صبح تا شب کتاب‌های این بخش را می‌خوانم تا بتوانم مشکل این حوزه را حل کنم.»
حیدری علاقه زیادی به فعالیت در اجتماع و سیاست دارد: «خیلی دوست دارم در فضای اجتماعی جامعه حضور داشته باشم به ویژه در دولت باشم و از درسی که خواندم استفاده کنم اما کسی تاکنون درخواستی از من نکرده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهدوستی

      درود بر این پشتکار

    • بدون نام

      برو حاجی استغفار کن موقع مرگته

    • بدون نام

      پدرجان احسنت ولی برو استراحت کن چند روزی بذار بچه هات و نوه هات برن سر کار و رئیس جمهور شوند وقت گیراوردی

    • ساناز

      آقای حیدری دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز بودن نه جهرم.من خودم دانشجوی اونجا بودم دیدمشون

    • بدون نام

      درود به شرفش ، کاش آدمای مسن کشورمون به جای فسیل شدن ، زیراب جوونارو زدن گیر دادن به عروس و داماد و دخالتهای احمقانه توو همه امور زندگی ، اظهار فضل کردن ، قدرناشناسی ها غنچه های زندگیشون که امانت خداهستند اونارو پرپر کردن و هزار ویک بدجنسی های سر پیری مخصوصا پیرزن ها و....مانند این هموطن بزرگوار یاد میگرفتن "زگهواره تا گور دانش بجوی" تا کشور عزیزمون تبعات ناشی از بیخردی و پر مدعایی اینگونه بزرگتران بیسواد و بی تربیت رو نداشته باشه!!

    • هموطن

      من که از انتخابات وکاندیداهای رئیس جمهوری کلا ناامیدشدم؛امااگه این آقای حیدری کاندیدشه و تاییدبشه من یکی حتمابهش رآی میدم اونم بخاطر پشتکاروهمت والاش.دمش گرم براهمتش.قابل توجه دولتمردان محترم ومحترمه:حداقل یه کم همت وپشتکاروجدیت روازایشون یادبگیرید.

    • هموطن

      قابل توجه افرادحسودوبخیلی که خودشون عرضه ندارن بجائی برسن فقط آیه یاءس میخونن وبجای تشویق فقط نق وغرمیزنن!!!!یکی نیست به همینا بگه ازقدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه تلخه پیفه...اتفاقااین عمومیتونه الگوی همه شماوخیلیای دیگه باشه که همیشه آیه یاءس میخونن ومیگیدنمیشه اتفاقادیدیدشدومیشه فقط یه ذره غیرت وهمت میخوادکه شماهانداریداما امیدوارم کسب کنیدوخدابهتون بده ماکه مثل شما حسودوبخیل نیستیم...!!!!ضمنابریدیه کم درس بخونیدحداقل شایدادبیاتتون عوض شه که انقدر برا خودتونودیگران آیه یاءس نخونیدبراخودتون گفتم والا ...و الا به من چه بذاربیسوادباقی بمونید.بقول شاعرزگهواره تاگوردانش بجوی...البته اگه سواددارید اصرارنمیکنم،امابریدپشت ۵هزارتومنی هم حدیثی از پیامبراعظم(ص)نوشته:دانش اگردرثریاهم باشد مردانی از...اصلابه من چه خودت طالبی بروبخون.برو بخون دیگه معطل چی هستی ...برو...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج