۴۵۳۳۷۴
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

چپاول ۲۰۰ هزار وام ۵ ميليون توماني معلمان!

با گذشت چند ماه از اين موضوع، گويا صندوق ذخيره هنوز سر دراز دارد و هر روز خبر جديدي از تخلفات صندوق ذخيره رونمايي مي‌شود.

جوان نوشت: اين روزها تعداد زيادي از فرهنگيان و معلمان كشور، چشم ‌انتظار معرفي متخلفان ماجراي صندوق ذخيره فرهنگيان هستند؛ همان فرهنگياني كه با هدف ارتقاي معيشتي به كسر بخشي از حقوق ماهانه خود رضايت دادند و در صندوق ذخيره سپرده‌گذاري كردند، همان معلماني كه جمعي از آنها پاداش پايان خدمت خود را دريافت نكرده‌اند و دولت همچنان به بهانه كمبود اعتبارات از پرداخت پاداش پايان خدمت آنها طفره مي‌رود، همان‌هايي كه بر سر كار حاضر مي‌شوند اما هنوز حق‌التدريس سال گذشته را دريافت نكردند، همان‌هايي كه با امتناع مديران صندوق ذخيره جهت واگذاري خودروي بي‌كيفيت پرايد آن هم با نرخ سود ۱۵ درصد مواجه شدند، همان‌هايي كه همواره از كنار فداكاري‌هايشان سريع رد مي‌شويم اما خطاهايشان را پررنگ مي‌كنيم، همان‌هايي كه به‌رغم فشار كاري، تنگي معيشت و دشواري‌هاي كار معلمي صورت خود را با سيلي سرخ نگه داشتند و منتظر بودند تا شايد به رگ غيرت مسئولان بر بخورد، اما ناگهان خبر اختلاس ۸ هزار ميليارد توماني بر سرشان آوار شد!

با گذشت چند ماه از اين موضوع، گويا صندوق ذخيره هنوز سر دراز دارد و هر روز خبر جديدي از تخلفات صندوق ذخيره رونمايي مي‌شود.
بعد از فاش شدن اعطاي اعتبارات سنگين براي خريد ۸۰۰ دستگاه خودروي لوكس به مديران ارشد صندوق ذخيره فرهنگيان، تأسيس شركت‌هاي موازي، تخصيص وام‌هاي بالاي ۱۰۰ ميليون توماني قرض‌الحسنه با كارمزد صفر درصد به برخي مديران، افزايش سه برابري حقوق‌ها در سه سال، پاداش‌هاي مالي ۷۰۰ ميليون توماني پايان سال و سندسازي‌هاي صوري براي اعطاي وام‌هاي كلان كه تنها بخشي از پازل فسادهاي صورت گرفته در اين صندوق است، امير خجسته، عضو هيئت تحقيق‌وتفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفته است: «۸ هزار ميليارد تومان سرمايه فرهنگيان به‌دست افراد خاصي داده شده است كه تعداد آنها حدود ۳۰ نفر است و ۱۰ فرد اصلي ۵۰۰ تا يك هزار ميليارد تومان وام دريافت كرده‌اند كه حاضر به بازگرداندن آنها نيستند.»
مشخص شدن ابعاد تازه از اين ماجرا در حالي است كه صندوق ذخيره فرهنگيان، بزرگ‌ترين هلدينگ آموزش و پرورش يا در معناي وسيع‌تر آن، يكي از بزرگ‌ترين هلدينگ‌هاي اقتصادي كشور محسوب مي‌شود. با اين وجود به گفته تفحص‌كنندگان اين حوزه، مديريت‌ها در صندوق، به ‌صورت فاميلي و خانوادگي بوده و قسمت عمده پول‌ها بدون تضامين محكم به افراد خاصي پرداخت شده است.
جالب اينجاست آن زمان كه دولت يازدهم با شعار پاكدستي كار خود را آغاز كرد، زمزمه‌هايي به گوش رسيد كه به اصطلاح اقدام به تشكيل «كميته بررسي غارت اموال» كنند تا بنا به گفته حاميان اين طرح، آنچه در طول هشت سال قبل بر سر منابع مالي كشور آمده است، مورد بررسي قرار گيرد.

آنهايي كه ديروز انگشت اشاره را به سمت قبلي‌ها گرفتند و مردم را به عنوان مال‌باختگان بزرگ غارتگري‌ها معرفي كرده بودند، امروز كجا هستند تا از دولت پاكدست بخواهند اين‌بار با تشكيل كميته‌اي ويژه، تنها اموال به يغما رفته فرهنگيان كشور را برگردانند و حداقل آنچه از جيب اين قشر رفته را بر سر جاي خود قرار دهند؟!
خبر پس ندادن وام‌هاي ۵۰۰ تا يك هزار ميليارد توماني را به دليل عدم اخذ تضامين محكم در حالي مي‌شنويم كه براي خواندن هزار ميليارد تومان بايد ۱۲ صفر مقابل آن بگذاريم. اين رقم تقسيم بر ۵ حاصلي با جواب ۲۰۰ هزار خواهد داشت. يعني با مبلغ چپاول شده فوق، اين امكان وجود داشت تا ۲۰۰ هزار وام ۵ ميليون توماني، آن هم به ضرب ضامن‌هاي مختلف حقيقي و حقوقي و سفته و چك و... به هر معلم اعطا شود كه نشد.
راستي چه خبر از نطق رئيس‌جمهور در صحن مجلس شوراي اسلامي كه گفته بود در صندوق ذخيره فرهنگيان اختلاس نشده است؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      ماخیلی با ایمانیم ها!دردنیا نمونه نداریم

    • بدون نام

      راست میگه دیگه نفری 500تاهزارمیلیاردکه اختلاس نیست بایدهمه8هزارمیلیاردوبدن به یک نفرتابگن اختللااااسسسسسس من شخصاخودم درخواست یک وام5 میلیون تومانی یک سال است که بهم نمیدن اماقازاده هاوگردن کلفت هاوام های کلان بدون بهره میگیرن این است عداللللللللللتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

    • بدون نام

      نوش جانشان باد تا دیگر این معلمان پر فیس و افاده و پر مدعا که هر وقت با هاشون بحث می کنی فکر میکنند بحرالعلومند اینقد به زیرکی و ذکاوت و هوششان ننازند ! بد رکبی خوردند!! کی به کیه!

    • بدون نام

      دریغ است که ایران ویران شود,,

    • مهدی

      صندوق فرهنگیان اینه صندوق بازنشستگان نفت و مخابرات و گاز و برق و ... چه خبره

    • بدون نام

      کوته نظران. وحسودان از مال باختن دیگران خوشحال میشوند

    • بدون نام

      هر دم از این باغ بری میرسد.با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود.چطور نمیدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج