۴۵۳۴۱۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

قدرتمند ترین خودروهای سال ۲۰۱۶ (۳)

با نگاهی به تمام وقایع سال ۲۰۱۶ از جمله خودرو هایی که در این سال تولید و به بازار عرضه شدند، در می یابیم که جمعی از پر قدرت ترین خودرو های تولید شده شرکت های مختلف در این سال روانه بازار خودرو در سر تا سر جهان شده اند.

مجله سخت افزار - سینا سریعتی راد: تنها ۱۲ خودرو از لیست ۲۲ خودرو قدرتمند سال ۲۰۱۶ باقی مانده اند و از اینجای کار فاصله قدرت موتور خودرو ها نزدیک تر خواهد بود. تا کنون ۲ آلمانی، ۲ آمریکایی، ۳ ایتالیایی و ۳ انگلیسی ده خودروی انتهای لیست امسال را تشکیل داده اند که قدرت موتور آنها از ۵۰۰ تا ۵۶۳ اسب بخار بوده است. اکنون در ادامه و در بخش نیمه نهایی سری مطالب ۲۲ خودروی قدرتمند سال ۲۰۱۶ شش خودروی دیگر را خواهیم دید و در مطلب آخر ۶ خودرو قدرتمند که در صدر خواهند ایستاد مشخص خواهند شد.


۲۰۱۷ Nissan GT-R با قدرت ۵۶۵ اسب بخار

اگرچه نیسان جی تی آر چند سالی است در خیابان ها دلربایی میکند و به قولی میتوان گفت که اکنون پا به سن گذاشته است اما همچنان با گذشت این سال ها همواره در حال پیشرفت و تکامل بوده است. ۹ سال بعد از تولد این گودزیلای ژاپنی نسخه ۲۰۱۷ آن با قدرت موتور ۵۶۵ اسب بخاری با ۲۰ اسب بخار افزایش نسبت به نسخه قبل و گشتاور ۴۶۷ فوت-پوندی خود توانسته دوباره در لیست قدرتمند ترین ماشین های سال قرار بگیرد. تقریبا یک دهه از عمر نیسان جی تی آر گذشته و اکنون نسخه جدید تا حدی بالغ و قدرتمند شده که به راحتی قادر به رقابت با هم رده های خود مانند آئودی آر ۸، شورلت کوروت و پورشه ۹۱۱ است و حتی توانایی شکست آنها را نیز دارد.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (3)

2017 Jaguar F-Type SVR با قدرت 575 اسب بخار

جگوار اف تایپ در نسخه اس وی آر 2017 دوست داشتنی تر از همیشه است. سیستم اگزوز جدید هنگامی که در سرعت پای خود را از گاز بر می دارید صدای بیش از اندازه دلچسب تولید میکند که همین صدا کافیست تا نظر بسیاری از ماشین باز ها را برای خرید این ماشین جلب کند. اف تایپ اس وی آر 2017 25 اسب بخار قدرتمند تر از اف تایپ آر درون موتور خود نهفته دارد و قادر است تا با فشار پای راننده بر پدال گاز قدرت 575 اسب بخاری و گشتاوری معادل 516 فوت-پوند را با سمفونی دلنشینی که از اگزوز خارج می شود در اختیار وی بگذارد.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (3)

۲۰۱۶ Mercedes-AMG GLE۶۳ S با قدرت ۵۷۷ اسب بخار

جی ال ای ۶۳ اس پرچمدار سری جی ال ای تولیدات مرسدس AMG در سال ۲۰۱۶ است و AMG با در نظر داشتن این مورد از این ماشین یک کراس اوور لوکس غیر منطقی ساخته که هر بار موتور V۸ توربو دوقلوی ۵۷۷ اسب بخاری آن را روشن کنید ارتکاب جرم خواهید کرد ولی از کرده خود کاملا راضی و خوشنود خواهید بود. این اس یو وی مرسدس AMG گشتاوری معادل ۵۶۱ فوت-پوند تولید میکند که با کمک آن بدنه سنگین ۲۳۷۵ کیلوگرمی آن را از حالت سکون در اندکی کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. اگر لیست امسال بر مبنای شتاب نسبت به وزن ماشینها بود بدون شک جی ال ای ۶۳ اس جزو صدرنشینان لیست بود.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (3)

2017 Porsche 911 Turbo S با قدرت 580 اسب بخار

باز هم پورشه اما این بار سنتی ترین عضو خانواده پورشه در لیست جای گرفته است. مدل های توربوی پورشه 911 یعنی 911 توربو و 911 توربو اس امسال سریع تر و چالاک تر از همیشه هستند. جای تعجب نیست که قدرت موتور آنها که به ترتیب 540 و 580 اسب بخار است از رقم جادویی 500 اسب بخار بالاتر می باشد اما ارقام مربوط به شتاب و سرعت نهایی توربو های 2017 پورشه برگی جدید در تاریخ شرکت خودرو سازی پورشه به ثبت رسانیده اند. این دو خودرو به ترتیب با شتاب صفر تا صد 2.9 و 2.8 ثانیه ای به راحتی از مرز رکورد 3 ثانیه ای گذر کرده اند و امسال اولین باری است یک ماشین پورشه 911 توربو اس توانسته سرعت نهایی 330 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (3)

۲۰۱۷ Aston Martin DB۱۱ با قدرت ۶۰۰ اسب بخار

استون مارتین دی بی ۱۰ به دلیل اینکه خودروی اختصاصی جیمز باند، مامور مخفی داستان های فانتزی، بود جزو لیست تولیدات رسمی شرکت استون مارتین قرار نمی گیرد و به همین دلیل دی بثی ۱۱ بعد از ۱۳ سال جایگزین دی بی ۹ شده و به غیر از طراحی دوباره شاسی و استفاده از آلومینیوم در ساختار آن و طراحی همیشه زیبای بدنه استون مارتین، موتور این خودرو نیز کاملا جدید بوده و قدرت ۶۰۰ اسب بخاری آن از یک موتور V۱۲ تولید می شود که جایگزین موتور های V۱۲ به سیستم پاشش طبیعی سوخت مجهز بودند شده است. این موتور با گشتاور ۵۱۶ فوت-پوندی خود شتاب صفر تا صد ۳.۹ ثانیه ای برای دی بی ۱۱ به ارمغان آورده و سرعت نهایی این ماشین نیز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (3)

2016 Lamborghini Huracan LP 610 4 Spyder با قدرت 602 اسب بخار

نمی شود لیستی از ماشین های قدرتمند تهیه کرد و یکی از گاو های خشمگین لامبورگینی را در لیست ندید. هوراکان اسپایدر با موتور 10 سیلندر با آرایش V شکل که قادر به تولید 602 اسب بخار قدرت است و شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه برای آن اعلام شده است در حالی به عنوان هفتمی لیست قدرتمند ترین خودرو های سال 2016دست یافته که موتور آن از لحاظ مواد سازنده به نوعی هیبریدی به حساب می آید زیرا از ترکیب آلومینیوم و کربن ساخته شده است. نباید این نکته را هم فراموش کنیم که هوراکان اسپایدر یکی از اندک ماشین هاییست که بدون توربو شارژ توانسته اند قدرت بالای 500 اسب بخار داشته باشند.
قدرتمند ترین خودروهای سال 2016 (3)

رقابت به مرحله نهایی رسیده است، تنها ۶ خودروی قدرتمند در صدر لیست باقی مانده اند که در بخش نهایی آنها را خواهیم دید. نام های آشنا و پر طرفداری در لیست دیده می شوند و ممکن است نام ماشین هایی در ذهن شما باشد که تاکنون در لیست حضور نداشته اند پس نظرات پر مهر خود را برای ما ارسال کنید و همراه ما باشید تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ با تمامی ۲۲ خودروی قدرتمند این سال آشنا شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد سلیمانی

      در کل خیلی خوب و مفید بود امیدوارم توی سال 2017هم شاهد این همه ماشین های خوب باشیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج