۴۵۳۴۴۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«پیرمرد و ببر» در پارک لاله

حسن دادشکر نمایش "پیرمرد و ببر" را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارک لاله به صحنه برد.

هنرآنلاین: حسن دادشکر نمایش "پیرمرد و ببر" را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارک لاله به صحنه برد.

حسن دادشکر این روزها نمایش "پیرمرد و ببر" را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر صحنه دارد. او با ارائه توضیحاتی در مورد این اجرا به ماگفت: این اثر نوشته علی خاکبازان است که روایت‌گر داستان قدیمی ایرانی است و به موضوع درگیری اندیشه و احساس می‌پردازد.
«پیرمرد و ببر» در پارک لاله

او با اشاره به داستان این نمایش بیان کرد: ببری به مردم روستا آزار می‌رساند و مردم او را در قفس زندانی می‌کنند؛ روزی پیرمردی ببر را به دلیل عجز و ناله بسیاری که دارد، آزاد می‌کند و این رویداد زمینه‌ساز اتفاق‌های مختلفی می‌شود...

دادشکر در مورد وضعیت نادرست اطلاع‌رسانی نمایش‌های کودک و نوجوان توضیح داد: ما با وجود همراهی روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه نمایشی، بیشتر بعدازظهرها بدون مخاطب هستیم. به نظر من رسانه‌ها به ویژه تلویزیون باید در این مسیر یاری‌رسان باشد چراکه نقش بسیار مهمی دارد.

او ادامه داد: سی سال است در این رابطه صحبت می‌کنم و باز هم مصرانه آن را تکرار می‌کنم. تلویزیون نباید به مسائل فرهنگی مانند تئاتر و موسیقی بی‌توجه باشد و به آنها مانند کالای بازرگانی نگاه کند. هزینه‌ای که این گروه‌ها صرف تولید اثر هنری می‌کنند بسیار بیشتر از آن چیزی است که به دست می‌آورند.

دادشکر تاکید کرد: تئاتر و موسیقی سرمایه‌گذاری فرهنگی است؛ کودکان و نوجوانان با بهره بردن از این کالاهای فرهنگی شخصیت به دست می‌آورند. نمی‌دانم اگر در برنامه‌های کودک و نوجوان تلویزیون در مورد نمایش‌هایی که بر صحنه هستند اطلاع‌رسانی شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ کافیست تنها یکی دوبار در طول روز آثار کودک و نوجوان اطلاع‌رسانی شوند، آن وقت دیگر هیچ سالن نمایشی خالی نخواهد بود.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: تبلیغات پوستر، بروشور و تراکت بردی برای ما ندارد. تعدادی از خانواده‌ها که این مراکز را می‌شناسند گاه گاهی به آنها مراجعه می‌کنند، اما آنها بسیار محدوداند. تلویزیون پیله‌ای به دور خود تنیده که نه خود در آن تولیدی برای کودکان و نوجوانان دارد و نه از سایر ارگان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند حمایت می کند!

او اظهار کرد: تئاتر مانند سرمایه‌گذاری بلندمدت است که در سال‌های آینده می‌تواند بازده داشته باشد. نسل آینده تربیت می‌شوند، تئاتر باید جزو دروس مدرسه باشد. وقتی بچه‌ها با مبلغ ۲۰۰۰ تومان سی دی برنامه‌های خارجی را تهیه می‌کنند، چگونه می‌توان انتظار داشت با فرهنگ خودشان آشنا شوند. وظیفه تئاتر سرگرمی نیست انتقال اندیشه است. اینگونه تیشه به ریشه خودمان می‌زنیم.

دادشکر در پایان خاطرنشان کرد: با وجود این شرایط چرا این همه دانشگاه داریم که سالیانه فارغ‌التحصیل می‌شوند بدون اینکه آینده‌ای برای آنها تصور شود. من اجراهای فرهنگسراها را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم زیرا هیچ کنترلی بر آنها نیست.

نمایش "پیرمرد و ببر" به کارگردانی حسن دادشکر هر شب ساعت ۱۷:۳۰ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پارک لاله به صحنه می‌رود. سعید ابک، آرش شریف‌زاده، راحله شمس‌آبادی در این اثر نقش‌آفرینی می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج