۴۵۳۶۴۲
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

می‌آیند تا روحانی را بزنند!

هرکدام از نامزدهای جریان اصول‌گرایی در یک موضوع خاص روحانی را مورد هدف قرار خواهند داد. برجام اصلی ترین موضوعی است که رقبای اصول‌گرای روحانی به آن ورود خواهند کرد.

عصر ایران: بعد از اینکه حزب موتلفه اسلامی اعلام کرد نامزد آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مصطفی می‌رسلیم است، محمد مهدی زاهدی وزیر علوم احمدی‌نژاد و نماینده فعلی مردم کرمان در مجلس اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد.

اعلام نامزدی این دو، حکایت از استراتژی اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دارد. راست‌گرایان تصمیم گرفته‌اند حضوری گسترده در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم داشته باشند.

آن‌ها سال‌ها تلاش کرده‌اند در انتخابات‌های مختلف به وحدت برسند اما در این انتخابات تمام تلاش خود را می‌کنند تا به وحدت نرسند و تمام جریان‌های اصول‌گرا برای اردیبهشت ۹۶ یک نامزد معرفی کنند.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این معناست که چرا اصول‌گرایان تصمیم به این کار گرفته‌اند؟

محافظه کاران با توجه به‌شناختی که از روحانی دارند می‌دانند که نامزد آن‌ها به تنهایی نمی‌تواند حریف دولت یازدهم شود. بر همین اساس اصول‌گرایان تصمیم گرفتند با چند مهره به سراغ روحانی بروند. بر اساس این استراتژی در جریان مناظره‌های انتخاباتی روحانی یک سو قرار می‌گیرد و اصول‌گرایان سوی دیگر.

بر اساس این راهبرد سیاسی، هرکدام از نامزدهای جریان اصول‌گرایی در یک موضوع خاص روحانی را مورد هدف قرار خواهند داد. برجام اصلی‌ترین موضوعی است که رقبای اصول‌گرای روحانی به آن ورود خواهند کرد.

اصول‌گرایان شطرنج گام به گامی را برای رقابت با روحانی در دستور کار قرار داده‌اند. نکته‌ای که در این میان اما آن‌ها به آن توجه نمی‌کنند این است که روحانی دارای رای ثابتی است و قطعا سبد رای روحانی به نامزدی اصول‌گرا منتقل نخواهد شد. بر همین اساس حضور چند نامزد اصول‌گرا باعث می‌شود که رای مردم میان آن‌ها تقسیم شود.

تقسیم شدن رای میان اصول‌گرایان تجربه‌‌ای است که آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ طعم آن را چشیده‌اند. همین تقسیم شدن رای می‌تواند زمینه شکست دوباره آن‌ها را فراهم کند.
شاید در این میان اصول‌گرایان بگویند بعد از برگزاری مناظره‎‌ها نامزدهای محافظه کار از انتخابات کنار می‌کشند. این احتمال وجود دارد اما با توجه به سابقه نامزدهای این جریان در انتخابات‌های گذشته می‌توان گفت که نامزدهای اصول‌گرا اهل کنار کشیده از انتخابات نیستند. انتخابات‌های سال ۸۴ و ۹۲ به خوبی حکایت از این معنا دارد.

آنگونه که از شواهد پیداست اصول‌گرایان تمام عزم خود را برای شکست روحانی جزم کرده‌اند و به هر طریق ممکن تلاش می‌کنند روحانی را تبدیل به اولین رییس جمهور چهارساله ایران کنند.
با وجود این تلاش‌ها، حسن روحانی امید به حمایت اصلاح طلبان و جریان اعتدال دارد تا به پشتوانه آن‌ها بازهم راهی نهاد ریاست جمهوری رود و مسیر اعتدال را ادامه دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      با وجود تمام مشکلات و کمبودهای دوره آقای روحانی
      من هرگز به یک اصولگرا رای نمیدم. و باز هم به روحانی اعتماد میکنم. امیدوارم دوره بعدی بتونه جبران کنه

    • بدون نام

      تمام تلاشهایی که دولت دکتر روحانی در این چهار سال انجام داده انشاالله در 4 سال بعد به ثمر خواهد نشست پس به روحانی رای خواهیم داد تا شاهد موفقیت تلاشهای صورت گرفته باشیم

    • بدون نام

      روحانی خداحافظ

    • بدون نام

      یعنی روحانی دباره روش میشه بیاد کاندید بشه خداوکیلی برو روحانی بدبختمون کردی

    • بدون نام

      من فقط به روحانی رای میدهم.. فقط

    • محمد

      اصولگرایان و اصلاح طلب ها باید بدانند که مردم هیچکدام را قبول ندارند و فقط از بین بد و بدتر مجبورند یکنفر را انتخاب کنند چون میدانند که در نهایت هیچکس بفکر مردم نیست

    • نجف جعفرب

      اعتبار و ابهت ایران از بین بردند

    • بدون نام

      اینبار قالیباف.

    • بدون نام

      با این تنوع طلبی مردم بعید میدانم اتفاق 92تکرار شود

    • تهمتن

      اینها بازی است هر روز بدتر از دیروز

    • hamed

      اقا از شما که دم از ازادی بیان میزنی بعید نظر من چه اشکالی داشت که چاپ نکردی فقط فتم دولت روحانی پیره خودش میخوره زمین نیاز به زدن نداره حالا یه خورده متن رو تغیر دادم که چاپ کنی

    • بدون نام

      روحانی نیازی به زدن ندارد. با ندانم کاریش حنایش دیگر رنگی ندارد.

    • بدون نام

      به نظر من روحانی کاندید نشود بهتر است چون متاسفانه رای اعتماد نمی گیرد این از خودم نمی گویم از دهن مردم عزیز ایران می شنویم

    • بدون نام

      درود بر هر کسیکه بیاد و روحانیو کنار بزنه.وااای اگه روحانی دوباره رای بیاره.هزار هزار رحمت به احمدی نژاد

    • بدون نام

      انها ی که می گویند مردم به اقا ی رواحانی رای نمی دهند اشتباه می کنند درروستای 200نفرمی توانند رای بدهند که 192نفرمی گویند به اقای روحانی رای می دهیم خواهش می کنم ازطرف خودتان حرف بزنید نه مردم درود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج