۴۵۳۷۱۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

اخاذی ۲۰۰ میلیونی با سرقت فلش مموری!

سارقی که با سرقت حافظه جانبی یک فرد و تهدید وی در نشر اطلاعاتش، به اخاذی و طلب ۲۰۰ میلیون ریال پول مبادرت کرده بود با تلاش مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری فارس: سرهنگ امینی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر تهدید و اخاذی در شبکه اجتماعی شناسایی عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد حافظه جانبی رایانه‌ای(فلش مموری)شاکی که حاوی عکس‌های خصوصی و محرمانه وی بوده است به سرقت رفته که فرد سارق با شاکی تماس و مبلغ ۲۰۰میلیون ریال وجه نقد را در ازای پس دادن فلش درخواست کرده و با تهدید به پخش تصاویر در شبکه اجتماعی شاکی را تحت فشار قرار داده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارشناسان این پلیس رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در ادامه تحقیقات و بررسی‌های فنی و پلیسی، در نهایت متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ امینی تصریح کرد: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم که شاگرد مغازه شاکی بود، ابتدا سعی در کتمان حقیقت داشت اما با ارائه مستندات علمی لب به اعتراف گشود و به سرقت، تهدید و اخاذی اقرار و بیان داشت به دلیل داشتن اختلاف حساب با شاکی، جهت وصول طلب خود اقدام به این کار کرده است.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان هشدار داد: ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی، کاری و محرمانه، عکس، فلیم و کلیپ‌های خصوصی و خانوادگی در گوشی‌های همراه و حافظه‌های جانبی مانند فلش مموری با توجه به احتمال سرقت و مفقودیت آن‌ها خطرناک است و بهترین محل برای نگهداری این اطلاعات حافظه‌های جانبی مثل هارد اکسترنال است که باید این حافظه جانبی نیز در محل امنی و به دور از دسترس دیگران باشد.

سرهنگ امینی توصیه کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسWWW.Cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج