۴۵۳۸۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دستپاچگی رژیم بحرین درحادثه زندان«جو»

مقامات دولتی در بحرین پس از حادثه زندان «جو»، دچار دستپاچگی و سردرگمی شده‌اند و همزمان فشار امنیتی بر مردم را افزایش داده‌اند.

خبرگزاری فارس: روز گذشته وزارت کشور بحرین مدعی شد که گروهی مسلح به «زندان جو» در شرق این کشور حمله کرده و شماری زندانی را فراری داده‌اند.

در پی این ادعا، تمامی مناطق بحرین بخصوص مناطق شیعه‌نشین از دیروز مورد کنترل شدید امنیتی با ایجاد ایست‌های بازرسی متعدد قرار گرفته است.

این امر باعث ایجاد ازدحام و ترافیک شدید و اختلال در رفت و آمد در خیابان‌ها شده است به نحوی که خودروها ساعت‌ها در صف‌های طولانی ایست بازرسی معطل شده و مورد تفتیش قرار گرفته و سرنشینان آنها بازجویی می‌شوند.

به همین علت صبح امروز بسیاری از دانش آموزان محبور به طی مسیرهای طولانی با پای پیاده برای رسیدن به مدارس و عبور از ایست‌های بازرسی شده‌اند.

وزارت کشور بحرین نیز که در پی این حادثه دستپاچه شده است، در حرکتی عجولانه، یکشنبه‌شب عکسهایی از زندانیان فراری را برای دقایقی در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر و ادعا کرد هویت آنان مشخص شده است.

همه زندانیان اشاره شده، زندانی سیاسی، شیعه و از مخالفان دولت بحرین و خاندان آل خلیفه و محکوم به اعدام بوده‌اند که در پی انقلاب مردمی بحرین بازداشت و محاکمه شده‌اند.

اما در اقدامی عجیب، لحظاتی پس از انتشار خبر این وزارتخانه، تصاویر از خروجی سایت اطلاع‌رسانی وزارت کشور بحرین حذف شد اما در خصوص آن توضیحی داده نشد.

بحرین امروز در ادامه سیاست فرافکنی خود، مدعی شد که ایران در این حادثه دخیل است. وزارت کشور بحرین در این باره در صفحه توییتر خود ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در این حمله مدعی شد که « کانال تلویزیونی «أهل البیت» عراق که از سوی ایران حمایت مالی می‌شود، حمله به کانون اصلاح و بازپروری در منطقه جو را موفق خوانده است و همین امر نشان‌دهنده حمایت ایران و ارتباط مستقیم آن با عملیات‌های تروریستی و دخالت این کشور در امور داخلی بحرین است»

روایت دولت از حادثه، قابل اطمینان نیست

در عین حال، حزب «جریان الوفاء الاسلامی» بحرین در بیانیه‌ای «روایت دولت» از حوادث زندان «جو» را غیرقابل‌اعتماد دانست و گفت که نمی‌توان به آن اطمینان کرد.

الوفاء الاسلامی گفت که بازداشت‌شدگان سیاسی در بحرین روزانه شکنجه می‌شوند و مسئولیت قرار گرفتن زندانیان در معرض «اقدامات تروریستی و شکنجه» بر عهده دولت است.

این گروه بحرینی ضمن درخواست از گروهها و سازمان‌های بین‌المللی برای بر عهده گرفتن مسئولیتشان در این مسائل، از مردم خواستار همبستگی با زندانیان شد و گفت که زندانیان در زندان جو «در معرض ظلم و جنایات نهاد اطلاعات و مزدوران رژیم» بحرین هستند.

بحرین سال گذشته به تبعیت از عربستان که مناسبات خود با ایران را قطع کرد، روابط سیاسی خود را با تهران قطع کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج