۴۵۳۹۲۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عقاب ها، زخمیِ نیش عقرب!

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

آرسنال در هفته نوزدهم لیگ برتر توانست سال نو را با یک برد ارزشمند مقابل کریستال پالاس آغاز کند. نگاهی متفاوت به بازی آرسنال و کریستال پالاس از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: آرسنال در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر با زدن یک گل در هر نیمه توانست با حساب ۲-۰ از سد کریستال پالاس عبور کند. اولیویه ژیرو در این بازی یک گل استثنایی موسوم به «ضربه عقرب» را به ثمر رساند. به اعتقاد بسیاری از کارشناس ها، این گل ژیرو شباهت زیادی به گل اخیر هنریک مخیتاریان داشت ولی اغلب اهالی فوتبال معتقدند که حتی گل ژیرو از گل مخیتاریان زیباتر بود. گل دوم توپچی ها با پاس استادانه الکسیس سانچز و ضربه تمام کننده الکس آیوبی به ثمر رسید.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

آرسنال طی ۱۲ دیدار اخیر با کریستال پالاس صاحب ۹ برد و ۳ مساوی شده است. این مسابقه یکی از دربی های لندن محسوب می شود. عقاب ها از سال ۱۹۹۴ تاکنون در حسرت شکست آرسنال در لیگ برتر به سر می برند. کریستال پالاس از سال ۱۹۹۶ تاکنون نتوانسته در نخستین مسابقه سال نو در بیرون خانه به پیروزی برسد. آخرین باخت آرسنال در یک مسابقه خانگی در نخستین روز سال نو به سال ۱۹۸۵ باز می گردد.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

تعداد گل های اولیویه ژیرو در ورزشگاه امارات به عدد ۳۶ رسید تا از تعداد گل های تئو وولکات در زمین خانگی آرسنال عبور کند. ژیرو به ۱۱ گل دیگر نیاز دارد تا از رکورد رابین فان پرسی عبور کرده و تبدیل به بهترین گلزن ورزشگاه امارات شود.

اولیویه ژیرو تاکنون ۴ بار به کریستال پالاس گل زده ولی گل زیبای او به عقاب ها نخستین گل ژیرو به کریستال پالاس در ورزشگاه امارات است. ژیرو در ۴ بازی اخیری که در ترکیب اصلی آرسنال حضور داشته، ۶ گل به ثمر رسانده که یک آمار فوق العاده محسوب می شود.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

سم الردایس به عنوان سرمربی برای سیزدهمین بار در زمین آرسنال به میدان رفت و باز هم در کسب پیروزی ناکام ماند. او طی ۱۳ سفر به خانه آرسنال فقط ۳ مساوی و ۱۰ باخت در کارنامه دارد. در تاریخ لیگ برتر، شاگردان هیچ مربی به اندازه الردایس در زمین آرسنال گل نخورده اند. (تیم های تحت هدایت الردایس تاکنون ۲۸ گل را در زمین آرسنال دریافت کرده اند)

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

چهارمین برد پیاپی توپچی ها در خانه رقم خورد تا همچنان شاگردان آرسن ونگر از هفته اول تاکنون، در خانه بدون شکست باقی بمانند.

کریستال پالاس طی ۱۳ بازی اخیر لیگ فقط یک بار پیروز شده و در دیدار با آرسنال، پنجمین بازی متوالی بدون برد در لیگ برتر را تجربه کرد. کسب یک امتیاز از دو بازی نخست، شروع خوبی برای سم الردایس محسوب نمی شود. برای اولین بار در دوران مربیگری خویش نتوانسته در ۲ بازی نخست طعم برد را بچشد. عقاب ها از سال ۲۰۱۳ تاکنون و از ۲۱ امتیاز ممکن در رویارویی با آرسنال فقط یک امتیاز گرفته اند.

کریستال پالاس از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۵ یعنی در ۲۰ بازی اخیر بیرون خانه در لیگ برتر، موفق به ثبت کلین شیت نشده است. سم الردایس پس از این شکست گفت که به بازیکن جدید برای تقویت تیمش نیاز دارد.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

حضور گابریل پائولیستا، لوکاس پرز، محمد الننی و ناچو مونرئال در ترکیب اصلی آرسنال و عدم حضور چهره هایی همچون مسوت اوزیل، کایران گیبس و شکودران موستافی از نکات بارز این بازی بود. آرون رمزی در این بازی به عنوان یار ذخیره و پس از مدتی غیبت به میدان رفت و الکسیس سانچز در غیاب مسوت اوزیل، نقش محوری تری داشت.

پیروزی در این بازی باعث شد تا آرسنال به رده سوم جدول صعود کند ولی خبر خوشحال کننده تر برای هواداران آرسنال، کنار زدن تاتنهام و ایستادن در مکانی بالاتر از این دشمن دیرینه بود.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

جیمز تامکینز در این بازی جانشین دیمین دلینی محروم در قلب خط دفاعی کریستال پالاس شد. تقابل متیو فلامینی با تیم سابق خود و بازگشت وی به ورزشگاه امارات از نکات بارز این بازی بود. کریستین بنتکه مهاجم پالاس در اسارت مدافعان آرسنال هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

الکسیس سانچز طی دوران حضور در آرسنال توانسته ۵۶ گل و ۳۲ پاس گل را در کلیه رقابت ها به ثمر برساند که ۲۶ گل بیشتر از سایر بازیکن های آرسنال در این مقطع زمانی است.

آرسنال برای اولین بار در این فصل توانست دو کلین شیت پیاپی را به ثبت برساند که یک موفقیت بزرگ برای خط دفاعی توپچی ها است.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

۶۴% مالکیت توپ برای آرسنال، ۲۲ شوت برای آرسنال و فقط ۷ شوت برای پالاس

۵۴۱ پاس سالم و دقت پاس ۸۵% برای آرسنال در مقابل ۲۵۸ پاس سالم پالاس

دروازه بان های دو تیم مجموعاً ۹ مهار توپ در این بازی انجام دادند.

بیشترین تعداد پاس سالم در این بازی؛ گرانیت ژاکا، هکتور بیرین و الکس آیوبی به ترتیب با ۹۷، ۵۷ و ۵۲ پاس

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

عملکرد اولیویه ژیرو در این بازی؛ ۴ نبرد هوایی موفق، ۳ تکل موفق، یک خلق موقعیت، یک شوت، یک گل با ضربه عقرب. به نظر می رسد که باید سایت های درج کننده آمار مسابقات باید از این به بعد تعداد ضربات عقرب را هم به آپشن های خود اضافه کنند!

آرسن ونگر معتقد است که گل اولیویه ژیرو در این بازی یکی از ۵ گل برتر آرسنال در دوران مربیگری وی بود. آقای رئیس این گل را در کنار گل زیبای نوانکو کانو به چلسی، گل های دنیس برگکمپ به لستر و نیوکاسل و همچنین گل های تیری آنری به رئال مادرید و لیورپول قرار داد در حالی که ایان رایت مهاجم افسانه ای آرسنال معتقد بود که گل مخیتاریان از گل ژیرو زیباتر بود.

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

خواندنی‌های آماری آرسنال - کریستال پالاس

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج