۴۵۳۹۶۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تدوین قانون برای جلوگیری از دانلود رایگان موسیقی

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دیدار جمعی از نمایندگان و برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیرکل دفتر موسیقی و دبیر جشنواره موسیقی فجر خبر داد و گفت: در این دیدار برای تدوین قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق اهالی موسیقی توافق شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دیدار جمعی از نمایندگان و برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیرکل دفتر موسیقی و دبیر جشنواره موسیقی فجر خبر داد و گفت: در این دیدار برای تدوین قانونی برای جلوگیری از تضییع حقوق اهالی موسیقی توافق شده است.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگویی اظهار کرد: آقای مازنی رییس کمیته فرهنگ و هنر کمیسیون فرهنگی در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی فجر این جلسه را بین نمایندگان عضو کمیسیون و برخی نمایندگان دیگر با مسئولین و معاونین هنری وزارت ارشاد ترتیب داد و در این جلسه درخصوص جشنواره موسیقی که در سال جاری به سی و دومین سال خود می‌رسد پرداخته و عنوان شد که این جشنواره قرار است سمت و سوی مشخصی بگیرد و جایزه و هدف مشخصی برای آن تعریف شود.

وی افزود: یکی از مباحثی که در این جلسه مطرح شد تقویت جشنواره موسیقی فجر در سطح بین‌المللی بود. در حال حاضر ارمنستان، اوکراین، تاجیکستان، ژاپن و هلند در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنند اما به هر حال حضور کشورهای مختلف در این جشنواره به روابط سیاسی ایران با کشورهای دیگر برمی‌گردد و حضور کشورهای مختلف می‌تواند روی معرفی این جشنواره به عنوان یک برند تاثیر بگذارد لذا مسئولین مربوطه عنوان کردند که درصدد افزایش و ارتقا کیفیت جشنواره هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به طرح مشکلات صنفی اهالی موسیقی در این جلسه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی آن‌ها با صدا و سیما و مخابرات است و عنوان کردند که مساله کپی‌رایت موسیقی را ویران می‌کند. خیلی وقت‌ها صدا و سیما و مخابرات از آهنگ‌ها استفاده می‌کنند بدون اینکه حق و حقوق مولفین آن‌ها را پرداخت کنند، از جمله استفاده مخابرات از آهنگ‎ها به عنوان موسیقی پیشواز که باعث اجحاف در حق موسیقی‌دان‎ها می‎شود ضمن اینکه دانلود رایگان موسیقی باعث تضییع حقوق اهالی رسانه‌ می‌شود.

ذوالقدر یادآور شد: در این جلسه درخواستی برای تدوین قانون مشخصی جهت جلوگیری از هرج و مرج در حوزه موسیقی مطرح شد تا هم جلوی تضییع حقوق اهالی موسیقی و هم دانلود رایگان موسیقی گرفته شود. کمیسیون فرهنگی نیز در همین رابطه قول همکاری داد.

به گفته سیده فاطمه ذوالقدر احمد مازنی، پروانه سلحشوری، طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی، عبدالکریم حسین‌زاده و بهرام پارسایی علاوه بر وی نیز در این جلسه حضور داشتند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج