۴۵۴۲۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا بازاریابی تیم خلاق می‌خواهد؟

طراحی روند تبلیغاتی، راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی و ... نیز از جمله کارهایی محسوب می‌شوند که مدیران درگیر آنها هستند، بنابراین این یک واقعیت انکارناپذیر است که هیچ مدیر بازاریابی به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده وظایف خود بر بیاید.

وب‌سایت شنبه: شاید بتوان گفت در زمانی نه‌چندان دور که رسانه‌های اجتماعی شامل چند کانال تلویزیونی، تعدادی ایستگاه رادیویی و تعداد انگشت‌شماری مجله و روزنامه بودند، حرفه بازاریابی کار چندان دشواری به نظر نمی‌آمد و افراد می‌توانستند با صرف مدت زمان نه‌چندان زیادی، در این حرفه کارآمد شوند‌ اما در دنیاي امروز که سیل عظیمی از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، صفحات مجازی، نرم‌افزارهای هوشمند و ... مردم جهان را احاطه کرده‌اند و در دست بیشتر افراد جهان یک گوشی هوشمند قرار دارد که از طریق آن با شبکه‌های بی‌پایان دیجیتال همراه می‌شوند، کار بازاریابی و تبلیغات سمت و سویی خاص خود را یافته است و نیاز به شیوه‌ها و تخصص‌های مخصوص به خود دارد، به این معنا که با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌ها و اصول تبلیغات و بازاریابی نیز متحول شده است و این ابزار جدید اما کارآمد در دنیای تبلیغات، روش‌ها و اصول متناسب با خود را می‌طلبند. به همین منظور نیز در این گزارش چند اصل مهم تبلیغات در عصر دیجیتال را برخواهیم شمرد:
چرا بازاریابی تیم خلاق می‌خواهد؟

اهداف کسب‌و‌کار خود را روشن کنید

دنیای دیجیتال امکانات زیادی را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد، اما باید توجه داشت که به صورت همه‌‌جانبه نمی‌توان از همه این موقعیت‌ها استفاده کرد، بلکه هر کسب‌وکاری باید با توجه به نیازهای خود، نسبت به کاربرد ابزارهای دنیای دیجیتال در فعالیت‌های بازاریابی خود اقدام کند. برای رسیدن به چنین جایگاهی نیز در درجه اول باید اهداف کسب‌وکار خود را روشن کنید. با نوشتن این اهداف، مسیر راه شما مشخص خواهد شد و نوع کاربرد و هزینه‌های احتمالی شما در روند استفاده از بازاریابی دیجیتال مشخص می‌شود.

تشکیل یک تیم خلاق و نوآور

مدیران بازاریابی افرادی هستند که فرصت کمی دارند و به‌شدت مشغول به کار هستند، آنها باید نظارت همه‌جانبه‌ای بر بازار داشته باشند و در عین حال فرصت‌های کسب‌وکار را شناسایی کنند، طراحی روند تبلیغاتی، راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی و ... نیز از جمله کارهایی محسوب می‌شوند که این افراد درگیر آنها هستند، بنابراین این یک واقعیت انکارناپذیر است که هیچ مدیر بازاریابی به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده وظایف خود بر بیاید، این امر خصوصا در زمینه بازاریابی دیجیتال که دامنه گسترده‌تری نیز دارد، بیشتر خود را نشان می‌دهد، بنابراین یکی از مهم‌ترین اصول بازاریابی دیجیتالی، استخدام یک تیم تبلیغاتی کارآمد، متخصص و خلاق است. افراد این تیم باید به خوبی با دنیای دیجیتال و ابزارهای آن آشنایی داشته و به صورتی حرفه‌ای در این رشته آموزش دیده باشند. خصوصا داشتن تحصیلات آکادمیک در کنار تجربه کاری می‌تواند تیم خلاق و کارآمدی را تشکیل دهد.

جدا کردن مفهوم استراتژی از نوآوری

آنچه در بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی اتفاق می‌افتد، اشتباهی است که حاصل ترکیب دو مفهم استراتژی و نوآوری است، در حالی که این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و هر یک نیاز به روش‌های خاص خود را دارند. یک کسب‌و‌کار موفق در عصر دیجیتال، باید گروه نوآور و خلاق خود را در تیمی جداگانه به کار واگذارد و تیم دیگری را نیز برای تعیین استراتژی‌های اصلی شرکت تعیین کند؛ شایان ذکر است که در تعیین استراتژی‌های شرکت، باید اهداف کلی کسب‌وکار را در نظر داشته و در نهایت راهکارهای تیم خلاقیت را متناسب با آنها به کار گیرد.
بنابراین آنچه در تعریف استراتژی مهم است، در وهله اول خلاقیت و نوآوری نیست، بلکه هماهنگی با اهداف است، به این معنا که بعد از تعیین استراتژی‌هاست که باید به دنبال یافتن نکات خلاقانه باشیم، البته خلاقیت‌هایی که در راستای اهداف و استراتژی‌های تعریف شده باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج