جاباما
۴۵۴۲۹۱
۴ نظر
۵۰۲۴
۴ نظر
۵۰۲۴
پ

قبل از بازگشت به رابطه قبلی تان، بخوانید

اگر به تازگی رابطه عاطفی تان را به اتمام رسانده اید، احتمالا افسرده و ناراحت هستید و نمی توانید به خوبی تصمیم بگیرید. این رفتارها طبیعی است زیرا شما دارید از آسیب های احتمالی که ممکن است برایتان رخ دهد، جلوگیری می کنید. اما قبل از هر تلاشی برای بازگرداندن شریک قبلی زندگی تان، خوب فکر کنید.

برترین ها: اگر به تازگی رابطه عاطفی تان را به اتمام رسانده اید، احتمالا افسرده و ناراحت هستید و نمی توانید به خوبی تصمیم بگیرید. گاهی فکر می کنید که همه چیز را تمام کنید و هیچ راه برگشتی نگذارید، لحظه ای دیگر به فکر بازگشت به همان رابطه هستید.
این رفتارها طبیعی است زیرا شما دارید از آسیب های احتمالی که ممکن است برایتان رخ دهد، جلوگیری می کنید. اما قبل از هر تلاشی برای بازگرداندن شریک قبلی زندگی تان، خوب فکر کنید. سوالات زیادی است که قبل از این تصمیم باید از خود بپرسید. اگر دوست دارید که در این راه به اشتباه نروید، با ما در این مطلب همراه باشید.
چه دلیلی دارد که بار دیگر به او بازگردم؟
تحقیقی از دانشجویان دانشگاهی صورت گرفت که نشان داده افرادی به رابطه قبلی خود باز می گردند که مدت زمان زیادی را با شریک زندگی شان گذرانده اند. در واقع آنها می ترسند که با تمام کردن رابطه شان تنها بمانند. همه آدمها برای تمام کردن رابطه شان دلیل دارند، بنابراین انتخاب شریک زندگی قبلی تان تنها عدم اعتماد به نفس، عدم امنیت و ترس از تنهایی شما را نشان می دهد که دلیل خوبی برای بازگشت به رابطه ای ناسالم نمی باشد.
قبل از بازگشت به رابطه قبلی تان، بخوانید
آیا می توانم با شخص دیگری شاد باشم؟
گاهی عشق آنقدر چشمان ما را کور می کند که نمی توانیم اطرافمان را به درستی ببینیم، یا درک کنیم که هنوز هم بیرون از دایره رابطه عاشقانه ای که در آن غرق شده ایم، هنوز هم افرادی هستند که ما را شاد کنند. همین فکر که «هیچکس جز او نمی تواند خوشحالم کند» ما را وادار می کند که به رابطه ای که آزارمان می دهد باز گردیم. زمانی که عاشق می شویم، به هیچکس دیگری فکر نمی کنیم، اما درست زمانی که پایمان را از محدودیت هایمان فراتر می گذاریم، همه چیز تغییر می کند و تازه می فهمیم که دنیا در یک نفر خلاصه نمی شود.
قبل از بازگشت به رابطه قبلی تان، بخوانید
خانواده و دوستان چه فکری می کنند؟
هیحکس بهتر از خانواده و دوستان صمیمی صلاح کار ما نمی دانند. آنها می توانند بهترین پیشنهادها را به ما دهند، پس از کمک گرفتن از آنها نهراسید. شاید شما فکر کنید که همه چیز را می دانید اما گاهی لازم است که ما همین حرف های تکراری را از زبان دیگران بشنویم. به علاوه، دیگران از بیرون به رابطه شما نگاه می کنند، پس بهتر می توانند جوانب مختلف آن را ببینند.
از یک رابطه عاطفی چه می خواهید؟
چهار عنصر واجب برای هر رابطه ای: صداقت، وفاداری، مراقبت و همراهی است. بهتر است شما هم قبل از این که به رابطه گذشته خود باز گردید فهرستی از اهداف، احتیاجات و ارزش هایی را که از رابطه تان می خواهید، روی کاغذی بنویسید و ببنید که آیا طرف مقابل تان می تواند تمام آنها را برایتان فراهم کند.
حتی می توانید از او هم بخواهید که چنین لیستی را برای خود تهیه کند، در این صورت می توانید به اختلافات و نقاط مشترک خود پی ببرید. این کار را به عنوان یک بازی نگاه کنید. شما نباید خود و اهداف تان را با شریک زندگی تان وفق یا خودتان را کاملا به خاطر او تغییر دهید، بلکه با لیستی که به دست دارید باید به دنبال بهترین انتخاب برای خود باشید. اگر واقعا طرف مقابل تان ارزش زمان گذاشتن بیشتری را دارد که هیچ، اگر نه بهتر است که وقت ارزشمندتان را با او تلف نکنید.

آیا او رفتار آزاردهنده ای دارد؟
در یک رابطه عاطفی سالم، اعتماد باید دو طرفه باشد. شما باید رفتارهای طرف مقابل تان را زیر ذره بین بگذارید. این که او یک بار به شما خیانت کرده است، شاید قابل گذشت باشد اما اگر این خیانت کردن یا دروغ گفتن برای او تبدیل به عادت شده باشد، بهتر است که دور او را خط بکشید زیرا با بخشیدن و بازگشت شما به رابطه، او باز هم به رفتارهای آزاردهنده خود ادامه خواهد داد.
قبل از بازگشت به رابطه قبلی تان، بخوانید
آ یا یکدیگر را قبول دارید؟
هیچکس کامل نیست. زمانی که شما یک نفر را دوست دارید، نه تنها عادات خوب بلکه عادات بد او را نیز باید بپذیرید. اگر نمی توانید، بهتر است که هیچگاه به آن رابطه باز نگردید.

این بار برای بهبود رابطه چه می توان کرد؟
حال که از شریک زندگی تان جدا شده اید، قبل از این که به او باز گردید خوب به مسئولیت هایی که در قبال این رابطه دارید، بیاندیشید. با این فکر که شما هیچ اشتباهی نداشته اید، تنها خودتان را گول می زنید. این طبیعت ما انسان هاست که اشتباهات خود را گردن دیگران می اندازیم اما این را بدانید که رابطه عاطفی بحث اش جداست. شما نه دو نفر، بلکه یک نفرید و هر مشکلی هم که بین تان بوجود آید مشترک است و آسیب اش را هر دویتان خواهید دید. بنابراین زمانی که به کاستی های خود پی بردید، از دوست، خانواده یا حتی مشاور بخواهید که کمک تان کند تا فردی بهتر از خود، برای رابطه جدیدتان، بسازید.

رابطه شما چه فرقی با گذشته خواهد داشت؟
قبل از بازگشت به رابطه قبلی تان، رو در روی شریک زندگی تان بنشینید و از او بخواهید که در مورد تغییراتی که قرار است در رابطه تان اتفاق افتد با شما صحبت کند. اگر هنگام صحبت باز هم دیدید که او شما را تحقیر می کند یا این که برای صحبت هایتان ارزشی قائل نیست، حتی ادامه صحبت هم بی فایده است، چه رسد به رابطه.
قبل از بازگشت به رابطه قبلی تان، بخوانید
آیا زمان لازم را برای ایجاد تغییرات گذرانده اید؟
انسان ها یک شبه تغییر نمی کنند. حداقل چند هفته یا چند ماه طول می کشد تا فردی بتواند خودش را تغییر دهد و رفتارهای بدش را کنار بگذارد. پس این زمان را هم به خودتان دهید و هم به شریک زندگی تان. ممکن است اوایل رابطه همه چیز بر وفق مراد باشد اما پس از گذشت کمی زمان، او به شخصیت قبلی خود باز خواهد گشت. پس اگر احساس می کنید که هنوز زمان برای ایجاد تغییرات لازم است، صبر کنید و حتی اگر با صبر هم چیزی تغییر نکرد، بهتر است که به دنبال فرد دیگری برای ادامه زندگی خود باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی مفید بود ممنون

    • مشاوره

      خیلی ناقص بود اگر کسی دوست داره پیروز رابطه عشقی بشه به من ایمیل بزند
      ....

      پاسخ ها

      • احمد

        سلام درصورت امکان برای من ارسال کنید

    • لیلا

      حالا نمیشه یکم توضیح کلی بدید که چطور میشه ادم توی یه رابطه درست رفتار کنه. اگه مفید بود ادامه بدیم از طریق ایمیل.
      مقاله و کتاب فقط توضیح میدن . باید تو شرایطش قراربگیری تا بتونی درست تصمیم بگیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج